Ale Terrier powinien chodzić z wagonami z epoki, 2-osiowymi, jak na filmie powyżej.
Koleje angielskie
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
PiotrZ
- Posty: 722
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
WOW,
niechcący kliknąłem "ścieżka dźwiękowa" -> polski (zamiast "napisy") i gostek zaczął gadać po polsku
Ach to AI, idzie się uśmiać z niektórych sformułowań, ale patrzcie do czego to doszło
Konkluzja z filmu:
"Ceny modeli pociągów TT są szalone"
Więcej. 
niechcący kliknąłem "ścieżka dźwiękowa" -> polski (zamiast "napisy") i gostek zaczął gadać po polsku
Ach to AI, idzie się uśmiać z niektórych sformułowań, ale patrzcie do czego to doszło
Konkluzja z filmu:
"Ceny modeli pociągów TT są szalone"
- carman
- Posty: 357
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 1290
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
A jak to się sprawuje na torach, rozjazdach? Jak uciąg?
-
mae
- Posty: 275
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
WOW ale cudo.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
By założyć dekoder DCC, zgodnie z instrukcją, trzeba odkręcić 3 (bardzo małe) śrubeczki i zdjąć kocioł, który schodzi z oporami.
Zaślepka jest zabezpieczona przed zwarciami, więc i dekoder należy zabezpieczyć (np. przezroczystą cienką taśmą klejącą).
Na 2 zdjęciu, po wyjęciu zaślepki, uwidocznia się oznaczenie 1-go pinu, ale tylko na zaślepce.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- Scio
- Posty: 755
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
W takim maleństwie całą elektronikę udało się umieścić w kotle nie zajmując przestrzeni budki maszynisty. Nasi kontynentalni producenci powinni się tego nauczyć od Hornby. A z innej beczki ciekawe gdzie w tej lokomotywie znajdował się silnik parowy.
-
PiotrZ
- Posty: 722
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Ukazał się kolejny parowóz z Hornby. To maszyna klasy Terrier Nr 40 "Brighton" z I epoki (ang. Era 2). Pracował na kolei London-Brighton South Coast Railway (LB&SCR). W 1878 roku dostał nagrodę na wystawie w Paryżu.
Model jest wyposażony w gniazdo DCC 6-pin. Porusza się bardzo zgrabnie (testowałem w analogu). Oznakowanie, które imituje wypukłe litery, całkiem przyzwoite, choć czytelne tylko przez lupę
:
"Gold Medal Paris Exhibition 1878"
"London-Brighton South Coast Railway"
Na zdjęciach porównanie tego maluszka z pruskim parowozem T3 (BR89 Tillig) oraz angielskim "Dutchess of Atholl" (Hornby)
Model jest wyposażony w gniazdo DCC 6-pin. Porusza się bardzo zgrabnie (testowałem w analogu). Oznakowanie, które imituje wypukłe litery, całkiem przyzwoite, choć czytelne tylko przez lupę
"Gold Medal Paris Exhibition 1878"
"London-Brighton South Coast Railway"
Na zdjęciach porównanie tego maluszka z pruskim parowozem T3 (BR89 Tillig) oraz angielskim "Dutchess of Atholl" (Hornby)
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Można także mieszkać na wodzie....
Na FB pojawiło się ogłoszenie oferujące łodzie na wąskie kanały GB: Zajrzyj do sklepu, wydruki filamentowe. Ciekawe pomysły.

Na FB pojawiło się ogłoszenie oferujące łodzie na wąskie kanały GB: Zajrzyj do sklepu, wydruki filamentowe. Ciekawe pomysły.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
HORNBY TT:120 - Zapowiedziano 14 nowych modeli!
https://www.youtube.com/watch?v=9wzlvawxiK0 (24 lip 2025)
Więcej na Playliście Hornby TT:120.
Więcej na Playliście Hornby TT:120.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Model roku 2024 miesięcznika Model Rail
[ Model Rail 4/2025 s. 28-31 ]

"Czas ujawnić najlepsze modele lokomotyw i taboru kolejowego 2024 roku, na które głosowaliście WY (czytelnicy M.R.).
[ fragment dot. TT ]
Ponieważ w 2024 roku znacznie wzrosła liczba dostępnych modeli w TT:120, po raz pierwszy w tegorocznych nagrodach zaoferowaliśmy czytelnikom możliwość głosowania na ich ulubione modele w tej skali. Nie będzie zaskoczeniem, że Hornby zgarnął wszystkie nagrody, ponieważ wyprodukował 14 z 15 modeli w obu kategoriach. Siedmiodeskowy wagon otwarty RCH firmy Peco

zajął czwarte miejsce w kategorii taboru kolejowego, tracąc do miejsca na podium tylko 46 głosów. Co ciekawe, wszystkie cztery lokomotywy otrzymują miejsca, a BR Class 50 i LNER „A4” otrzymały dokładnie taką samą liczbę głosów, co dało remis na trzecim miejscu. „TT:120” była kategorią z najmniejszą liczbą głosów w tym roku, jednak niewiele ustępuje głosom otrzymanym w „N” i „OO9”. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność tego zjawiska, w przyszłym roku możemy być świadkami zupełnie innych wyników.
LOKOMOTYWA ROKU w kategorii TT:120
1. Hornby LMS Duchess 4-6-2 31,1%
2. Hornby BR Class 43 HST 26,2%
3. Hornby BR Class 50 21,3%
3. Hornby LNER A4 4-6-2 21,3%

TABOR KOLEJOWY w kategorii TT:120
1. Hornby BR Mk 3 HST pasażerskie 22,1%
2. Hornby LMS 57ft pasażerskie 20,6%
3. Hornby BR Mk 2f pasażerskie 14,8%
pozostałe 42,5%"

Zobaczymy co będzie w kolejnym rankingu.
[ Model Rail 4/2025 s. 28-31 ]
"Czas ujawnić najlepsze modele lokomotyw i taboru kolejowego 2024 roku, na które głosowaliście WY (czytelnicy M.R.).
[ fragment dot. TT ]
Ponieważ w 2024 roku znacznie wzrosła liczba dostępnych modeli w TT:120, po raz pierwszy w tegorocznych nagrodach zaoferowaliśmy czytelnikom możliwość głosowania na ich ulubione modele w tej skali. Nie będzie zaskoczeniem, że Hornby zgarnął wszystkie nagrody, ponieważ wyprodukował 14 z 15 modeli w obu kategoriach. Siedmiodeskowy wagon otwarty RCH firmy Peco
zajął czwarte miejsce w kategorii taboru kolejowego, tracąc do miejsca na podium tylko 46 głosów. Co ciekawe, wszystkie cztery lokomotywy otrzymują miejsca, a BR Class 50 i LNER „A4” otrzymały dokładnie taką samą liczbę głosów, co dało remis na trzecim miejscu. „TT:120” była kategorią z najmniejszą liczbą głosów w tym roku, jednak niewiele ustępuje głosom otrzymanym w „N” i „OO9”. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność tego zjawiska, w przyszłym roku możemy być świadkami zupełnie innych wyników.
LOKOMOTYWA ROKU w kategorii TT:120
1. Hornby LMS Duchess 4-6-2 31,1%
2. Hornby BR Class 43 HST 26,2%
3. Hornby BR Class 50 21,3%
3. Hornby LNER A4 4-6-2 21,3%
TABOR KOLEJOWY w kategorii TT:120
1. Hornby BR Mk 3 HST pasażerskie 22,1%
2. Hornby LMS 57ft pasażerskie 20,6%
3. Hornby BR Mk 2f pasażerskie 14,8%
pozostałe 42,5%"
Zobaczymy co będzie w kolejnym rankingu.
-
jinoff
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
- Lokalizacja: Nawojów
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Z cyklu „małe jest piękne”, kolejny maluch od Hornby.
BR, Class 08, 0-6-0, D3986 in TT:120 from Hornby
https://www.youtube.com/watch?v=-pRB4sQllDk
napisy, na polski.
BR, Class 08, 0-6-0, D3986 in TT:120 from Hornby
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: T_Domagalski i 2 gości