Na FB pojawiło się ogłoszenie oferujące łodzie na wąskie kanały GB: Zajrzyj do sklepu, wydruki filamentowe. Ciekawe pomysły.
Koleje angielskie
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10975
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Można także mieszkać na wodzie....
Na FB pojawiło się ogłoszenie oferujące łodzie na wąskie kanały GB: Zajrzyj do sklepu, wydruki filamentowe. Ciekawe pomysły.

Na FB pojawiło się ogłoszenie oferujące łodzie na wąskie kanały GB: Zajrzyj do sklepu, wydruki filamentowe. Ciekawe pomysły.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10975
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
HORNBY TT:120 - Zapowiedziano 14 nowych modeli!
https://www.youtube.com/watch?v=9wzlvawxiK0 (24 lip 2025)
Więcej na Playliście Hornby TT:120.
Więcej na Playliście Hornby TT:120.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10975
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Model roku 2024 miesięcznika Model Rail
[ Model Rail 4/2025 s. 28-31 ]

"Czas ujawnić najlepsze modele lokomotyw i taboru kolejowego 2024 roku, na które głosowaliście WY (czytelnicy M.R.).
[ fragment dot. TT ]
Ponieważ w 2024 roku znacznie wzrosła liczba dostępnych modeli w TT:120, po raz pierwszy w tegorocznych nagrodach zaoferowaliśmy czytelnikom możliwość głosowania na ich ulubione modele w tej skali. Nie będzie zaskoczeniem, że Hornby zgarnął wszystkie nagrody, ponieważ wyprodukował 14 z 15 modeli w obu kategoriach. Siedmiodeskowy wagon otwarty RCH firmy Peco

zajął czwarte miejsce w kategorii taboru kolejowego, tracąc do miejsca na podium tylko 46 głosów. Co ciekawe, wszystkie cztery lokomotywy otrzymują miejsca, a BR Class 50 i LNER „A4” otrzymały dokładnie taką samą liczbę głosów, co dało remis na trzecim miejscu. „TT:120” była kategorią z najmniejszą liczbą głosów w tym roku, jednak niewiele ustępuje głosom otrzymanym w „N” i „OO9”. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność tego zjawiska, w przyszłym roku możemy być świadkami zupełnie innych wyników.
LOKOMOTYWA ROKU w kategorii TT:120
1. Hornby LMS Duchess 4-6-2 31,1%
2. Hornby BR Class 43 HST 26,2%
3. Hornby BR Class 50 21,3%
3. Hornby LNER A4 4-6-2 21,3%

TABOR KOLEJOWY w kategorii TT:120
1. Hornby BR Mk 3 HST pasażerskie 22,1%
2. Hornby LMS 57ft pasażerskie 20,6%
3. Hornby BR Mk 2f pasażerskie 14,8%
pozostałe 42,5%"

Zobaczymy co będzie w kolejnym rankingu.
[ Model Rail 4/2025 s. 28-31 ]
"Czas ujawnić najlepsze modele lokomotyw i taboru kolejowego 2024 roku, na które głosowaliście WY (czytelnicy M.R.).
[ fragment dot. TT ]
Ponieważ w 2024 roku znacznie wzrosła liczba dostępnych modeli w TT:120, po raz pierwszy w tegorocznych nagrodach zaoferowaliśmy czytelnikom możliwość głosowania na ich ulubione modele w tej skali. Nie będzie zaskoczeniem, że Hornby zgarnął wszystkie nagrody, ponieważ wyprodukował 14 z 15 modeli w obu kategoriach. Siedmiodeskowy wagon otwarty RCH firmy Peco
zajął czwarte miejsce w kategorii taboru kolejowego, tracąc do miejsca na podium tylko 46 głosów. Co ciekawe, wszystkie cztery lokomotywy otrzymują miejsca, a BR Class 50 i LNER „A4” otrzymały dokładnie taką samą liczbę głosów, co dało remis na trzecim miejscu. „TT:120” była kategorią z najmniejszą liczbą głosów w tym roku, jednak niewiele ustępuje głosom otrzymanym w „N” i „OO9”. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność tego zjawiska, w przyszłym roku możemy być świadkami zupełnie innych wyników.
LOKOMOTYWA ROKU w kategorii TT:120
1. Hornby LMS Duchess 4-6-2 31,1%
2. Hornby BR Class 43 HST 26,2%
3. Hornby BR Class 50 21,3%
3. Hornby LNER A4 4-6-2 21,3%
TABOR KOLEJOWY w kategorii TT:120
1. Hornby BR Mk 3 HST pasażerskie 22,1%
2. Hornby LMS 57ft pasażerskie 20,6%
3. Hornby BR Mk 2f pasażerskie 14,8%
pozostałe 42,5%"
Zobaczymy co będzie w kolejnym rankingu.
-
jinoff
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
- Lokalizacja: Nawojów
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10975
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Z cyklu „małe jest piękne”, kolejny maluch od Hornby.
BR, Class 08, 0-6-0, D3986 in TT:120 from Hornby
https://www.youtube.com/watch?v=-pRB4sQllDk
napisy, na polski.
BR, Class 08, 0-6-0, D3986 in TT:120 from Hornby
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Dekodera jakiej firmy włożyłeś do Classa 66 ?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
W moim egzemplarzu z gadającym dekoderem CV40 nie chce się dać zmodyfikować.
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie (było: Zielone Wzgórza)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie (było: Zielone Wzgórza)
Po pobraniu piklów z HM | DCC & HM7000-TXS ze sklepu uk.hornby
https://youtube.com/shorts/hJ-H6Xca4f0?feature=share
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie (było: Zielone Wzgórza)
Pierwsze uruchomienie
https://youtube.com/shorts/Lfzrxnyk2z8
ps. nie posiadam łuków o promieniu 286 mm; przez łuki o promieniu 310 mm bez problemów
ps. nie posiadam łuków o promieniu 286 mm; przez łuki o promieniu 310 mm bez problemów
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
-
miszka-75
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
- Lokalizacja: Zabierzów
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie (było: Zielone Wzgórza)
No proszę. Siedem miesięcy czekania na przesyłkę. Wielki szacunek i zarazem podziw za cierpliwość. A co do dekodera, to mając świadomość jakie dźwięki wydaje ta lokomotywa w oryginale to będzie PIĘKNA jazda. Zwłaszcza jej rozruch!:-))))
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zielone Wzgórza
Ja też jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, spodziewałem się "zabawkowej" lokomotywy. Po za bardzo pozytywnym wrażeniem estetyczno-jakościowym wydaje mi się, że jest bardziej niż produkty Tilliga, MTB, odporna na "brutalne traktowanie".
133,24 GBP, dostawa 0 GBP; zamówiona w przedpłacie na początku lipca 2024r, płatność w styczniu 2025r
Czekam na dekoder.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
-
miszka-75
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
- Lokalizacja: Zabierzów
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie (było: Zielone Wzgórza)
No nie powiem. Po obejrzeniu zdjęć loka robi naprawdę DUŻE wrażenie. A że tak spytam; jak za nią zapłaciłeś? Jakieś przewalutowanie płatności, czy jak? I czy masz możliwość sprawdzenia czy ona przejdzie przez łuki o promieniu 286 mm?
-
JarUs
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie (było: Zielone Wzgórza)
https://uk.hornby.com/products/db-schen ... 11-tt3017m
W ubiegłym tygodniu dotarł do mnie z Anglii Class 66 w palowaniu DB Cargo.
Jest to moja pierwsza lokomotywa z firmy Hornby.
Moja subiektywna ocena w skali od 1 do 10 za ogólny wygląd, wymiary, malowanie, jakość wykonania i szczegóły
- to taka silna dziewiątka (9).
W najbliższym czasie postaram się postawić ją na tory i zrobić próbną jazdę.
Wymiary lokomotywy:
- długość od zderzaka do zderzaka 178 mm x 120 = 21,36 m w realu to 21,35 m.
- szerokość 22,54 mm x120 = 2,7 m w realu to 2,64 m.
- wysokość 33,7 mm x 120 = 4,04 m w realu to 3,90 m.
Uwzględniając mój błąd pomiaru ro raczej dobrze trzyma się wymiarów.
W ubiegłym tygodniu dotarł do mnie z Anglii Class 66 w palowaniu DB Cargo.
Jest to moja pierwsza lokomotywa z firmy Hornby.
Moja subiektywna ocena w skali od 1 do 10 za ogólny wygląd, wymiary, malowanie, jakość wykonania i szczegóły
- to taka silna dziewiątka (9).
W najbliższym czasie postaram się postawić ją na tory i zrobić próbną jazdę.
Wymiary lokomotywy:
- długość od zderzaka do zderzaka 178 mm x 120 = 21,36 m w realu to 21,35 m.
- szerokość 22,54 mm x120 = 2,7 m w realu to 2,64 m.
- wysokość 33,7 mm x 120 = 4,04 m w realu to 3,90 m.
Uwzględniając mój błąd pomiaru ro raczej dobrze trzyma się wymiarów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam
Jarek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości