Ryflak MTB
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3959
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- BarTTmań
- Posty: 595
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Spóźniłem się, bo też dostałem te zdjęcia, a widzę, że już są.
Potwierdzam, że mocowanie barierek (po zdjęciu pudła) dość upierdliwe i że farba (lakier do paznokci ?) schodzi...
Tak, czy siak - zamawiam, ale jednego
Potwierdzam, że mocowanie barierek (po zdjęciu pudła) dość upierdliwe i że farba (lakier do paznokci ?) schodzi...
Tak, czy siak - zamawiam, ale jednego
- wlodar
- Posty: 1275
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
A ja jestem ciekaw czy MTB zaczęło przejmować się prześwitywaniem ścian, co jest istotne przy oświetleniu (nie chcę nawet mówić ile się namęczyłem z moją EP05 żeby światło wydostawało się tylko przez szyby reflektorów
). W każdym razie jedna sztuka (jak na razie
) zamówiona.
- piottrw
- Posty: 826
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
No i jest jak trzeba. Ciekawe tylko czy poprawili malowanie poręczy. Poprzednia wersja miała takie że w palcach biała farbą z tych drucików odpadała. Trochę pracy trzeba będzie włożyć żeby je jako tako umocować.
- wlodar
- Posty: 1275
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Są też lepsze zdjęcia niż u producenta https://www.hobby-shop.cz/pl/katalog/57 ... l2-TT-45)#.
-
manfred
- Posty: 283
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
u p.Petra już jest dostępny.
-
manfred
- Posty: 283
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Cena u p.Petra jest taka sama jak poprzedniego Ryflaka może on nie jest z płytką tylko z możliwością zamontowania a płytkę trzeba kupić oddzielnie. Ja kupię dwa na pewno.
- miano
- Posty: 659
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Tłumaczenie przez googla w miarę rozwiewa wątpliwości co do oświetlenia i sterowania dcc:
Oświetlenie DCC do samochodów osobowych
W lipcu 2025 roku opublikowaliśmy pierwsze jaskółki innowacji - nowe płytki PCB do oświetlenia w samochodach osobowych ze zintegrowanym odbiornikiem DCC, choć de facto jest to renesans funkcjonalności.
Cała historia ciągnie się od początku produkcji pierwszych osi samochodów, 6 lat temu, kiedy to zainstalowaliśmy w samochodzie wstępnie przygotowaną płytkę PCB z funkcją analogową i 6-pinowym złączem NEM... Ale to złącze degradowało całą funkcję do (prawie) niefunkcjonalnego połączenia. Fajnie, że na płytce PCB znajdował się kondensator o dużej pojemności, który miał zmostkować zawodny styk koło/szyna, ale działał tylko w module analogowym. Gdy tylko zamiast zworki analogowej zainstalowano dekoder DCC, napięcie z kondensatora nie było dostępne dla dekodera przez 6 pinów i migotało. A dodanie styku do zestawów kołowych nie jest zbawieniem, tylko spowalnia działanie. Co więcej - złącze i zworka w lutowaniu ręcznym sprawiły, że wszystko stało się droższe, więc po roku usunęliśmy oświetlenie z zestawu.
Te odkrycia pokazały, że jedynym sposobem jest wykonanie kompletnej płytki PCB ze wszystkimi komponentami, montowanej maszynowo. Ponieważ mikroprocesor kosztuje dziś 15 CZK, integracja DCC jest oczywista – wystarczy wymienić złącze i zworkę, aby zaoszczędzić. Wystarczy znaleźć czas i ochotę na programowanie… Wiązało się to jednak również z wdrożeniem narzędzi serwisowych – programatora do aktualizacji dekoderów DCC, który dawałby modelarzom możliwość stopniowego ulepszania działania oprogramowania DCC. Zobacz artykuł o DCC -prog1 .
Po kilku miesiącach pracy, łącznie z testami, złożyliśmy wszystko do kupy i stopniowo wyposażymy wybrane pojazdy w to oświetlenie. A właściwie poczekamy na reakcję, żeby zobaczyć, czy to w ogóle ma sens :-)
Pierwsze pytanie, które przychodzi na myśl, brzmi: „Mam wagony ze starą płytką analogową, co z nią zrobić?” . Dobra wiadomość – po zakończeniu instalacji LED, w naszym magazynie zalegało sporo oryginalnych płytek drukowanych, których szkoda byłoby wyrzucić. A ponieważ okazało się, że można je rozbudować o podobną funkcję, dodając moduł micro-DCC, będą one wykorzystywane w dalszej produkcji w naszej firmie. Co zaskakujące, mikromoduł Aam-E2 nie jest wlutowany w miejsce 6-pinowego złącza NEM, lecz w miejsce 2-biegunowego przełącznika DIP + 2 dodatkowych przewodów. Dzięki temu oryginalna płytka oświetleniowa będzie miała pełnoprawną funkcję DCC i faktycznie zamontujemy te oryginalne płytki z mikromodułem DCC również w wagonach. Podobny montaż mogą wykonać nawet bardziej doświadczeni modelarze – mikromoduły będą dostępne w ofercie. Opis montażu „zrób to sam” znajduje się w innym artykule. Możliwość późniejszej aktualizacji oprogramowania również działa z modułem…
Załączamy opis CV, który jest/będzie taki sam dla każdego oświetlenia samochodowego.
Żródło:
https://mtb-model.com/index.php?page=clanky&id=5
Oświetlenie DCC do samochodów osobowych
W lipcu 2025 roku opublikowaliśmy pierwsze jaskółki innowacji - nowe płytki PCB do oświetlenia w samochodach osobowych ze zintegrowanym odbiornikiem DCC, choć de facto jest to renesans funkcjonalności.
Cała historia ciągnie się od początku produkcji pierwszych osi samochodów, 6 lat temu, kiedy to zainstalowaliśmy w samochodzie wstępnie przygotowaną płytkę PCB z funkcją analogową i 6-pinowym złączem NEM... Ale to złącze degradowało całą funkcję do (prawie) niefunkcjonalnego połączenia. Fajnie, że na płytce PCB znajdował się kondensator o dużej pojemności, który miał zmostkować zawodny styk koło/szyna, ale działał tylko w module analogowym. Gdy tylko zamiast zworki analogowej zainstalowano dekoder DCC, napięcie z kondensatora nie było dostępne dla dekodera przez 6 pinów i migotało. A dodanie styku do zestawów kołowych nie jest zbawieniem, tylko spowalnia działanie. Co więcej - złącze i zworka w lutowaniu ręcznym sprawiły, że wszystko stało się droższe, więc po roku usunęliśmy oświetlenie z zestawu.
Te odkrycia pokazały, że jedynym sposobem jest wykonanie kompletnej płytki PCB ze wszystkimi komponentami, montowanej maszynowo. Ponieważ mikroprocesor kosztuje dziś 15 CZK, integracja DCC jest oczywista – wystarczy wymienić złącze i zworkę, aby zaoszczędzić. Wystarczy znaleźć czas i ochotę na programowanie… Wiązało się to jednak również z wdrożeniem narzędzi serwisowych – programatora do aktualizacji dekoderów DCC, który dawałby modelarzom możliwość stopniowego ulepszania działania oprogramowania DCC. Zobacz artykuł o DCC -prog1 .
Po kilku miesiącach pracy, łącznie z testami, złożyliśmy wszystko do kupy i stopniowo wyposażymy wybrane pojazdy w to oświetlenie. A właściwie poczekamy na reakcję, żeby zobaczyć, czy to w ogóle ma sens :-)
Pierwsze pytanie, które przychodzi na myśl, brzmi: „Mam wagony ze starą płytką analogową, co z nią zrobić?” . Dobra wiadomość – po zakończeniu instalacji LED, w naszym magazynie zalegało sporo oryginalnych płytek drukowanych, których szkoda byłoby wyrzucić. A ponieważ okazało się, że można je rozbudować o podobną funkcję, dodając moduł micro-DCC, będą one wykorzystywane w dalszej produkcji w naszej firmie. Co zaskakujące, mikromoduł Aam-E2 nie jest wlutowany w miejsce 6-pinowego złącza NEM, lecz w miejsce 2-biegunowego przełącznika DIP + 2 dodatkowych przewodów. Dzięki temu oryginalna płytka oświetleniowa będzie miała pełnoprawną funkcję DCC i faktycznie zamontujemy te oryginalne płytki z mikromodułem DCC również w wagonach. Podobny montaż mogą wykonać nawet bardziej doświadczeni modelarze – mikromoduły będą dostępne w ofercie. Opis montażu „zrób to sam” znajduje się w innym artykule. Możliwość późniejszej aktualizacji oprogramowania również działa z modułem…
Załączamy opis CV, który jest/będzie taki sam dla każdego oświetlenia samochodowego.
Żródło:
https://mtb-model.com/index.php?page=clanky&id=5
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2086
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Zdjęcie jest małe, ale po powiększeniu widać, że oznaczenie serii wagonu jest krótkie.
Zapewne jest to "Bh", czyli model przedstawia wagon z późnej epoki IVc (po 1985r).
Zapewne jest to "Bh", czyli model przedstawia wagon z późnej epoki IVc (po 1985r).
- BarTTmań
- Posty: 595
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Petr dziś obiecał mi podesłać lepsze zdjęcia, jak tylko wagony fizycznie będą u niego 
- wlodar
- Posty: 1275
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- sTTaszek
- Posty: 304
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
Myślę, że wagony oznaczone znaczkiem DCC (produkowane od teraz) będą już miały zamontowane oświetlenie.
Znalazłem zdjęcie płytki oświetlenia z dekoderem, taka lub podobna będzie zapewne w Ryflakach:
https://mtb-model.com/clanky/5/images/dccOsvetl1.jpg
Jakie będą dostępne funkcje oświetlenia być może wyjaśnia ta rozpiska:
https://mtb-model.com/files/produkty/CS ... _V1_CZ.pdf
Dla mnie osobiście to "czarna magia" ale może ktoś coś z tego wydedukuje.
Staszek
-
manfred
- Posty: 283
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
U Petra jest ale na zamówienie.
-
PiasTT
- Posty: 399
- Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10968
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Ryflak MTB
No i właśnie - Osvětlení : příprava (Oświetlenie: przygotowanie).
Pytanie, czy ten wagon już ma oświetlenie, czy trzeba będzie coś dokupić i zamontować, by miał oświetlone przedziały/korytarze (jak np. u Tilliga) ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość