Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Odwiedziłem przed chwilą stronkę mtb https://www.mtb-model.pl/index.php?page ... meritko=TT i zniknęła SU45 (pewnie poprawiają geometrię czoła :mrgreen: ), wrócił natomiast wagon spalinowy SN52. Fajnie, że firma wie czego chce, ma stabilną ofertę i można można sobie do przodu wydatki zaplanować. :lol: A swoją drogą to fajnie by było gdyby w wąskotorówkę weszli, ale na razie to marzenie ściętej głowy.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

oelka pisze: 25 gru 2024, 01:25Coś się w Polsce po II wojnie światowej zaplątało
"Zaplątało" czyli rozumiem, że nie był to tabor spotykany powszechnie, a jedynie ciekawostka?.
oelka pisze: 25 gru 2024, 01:25Ale zdjęcia połówki takiego zespołu w roli wagonu używanego w ruchu gospodarczym można próbować sobie w sieci poszukać.
Wydaje mi się, że sam (albo ktoś inny) prezentowałeś takie zdjęcie w którymś z wątków, nie pomnę jednak teraz w którym.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: oelka »

wlodar pisze: 22 gru 2024, 19:21 Jeśli macie kontakt z Nimi to może udałoby się wypuścić w PKP ten zestaw https://haedl.de/products/leig-einheit-dr-ep-iv, choć otwarcie przyznaję że nie wiem czy te wagony występowały na PKP (chyba tak, choć pewności nie mam)?. W każdym razie inicjatywa ze wszech miar godna uznania. :P
Coś się w Polsce po II wojnie światowej zaplątało z grupy zespołów do ekspresowego transportu przesyłek. Czy to były dwa Dresdeny, czy Dresden+Pwg Pr14 trudno powiedzieć. Ale zdjęcia połówki takiego zespołu w roli wagonu używanego w ruchu gospodarczym można próbować sobie w sieci poszukać.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Semafor pisze: 23 gru 2024, 07:59Tak, występowały ale tylko w III epoce. Nie ma potwierdzenia i raczej nie dotrwały do epoki IV.
A niech sobie będą w III - wstępnie byłbym zainteresowany. :mrgreen:
Semafor pisze: 23 gru 2024, 07:59Tanie nie będą bo Hadl wysoko wycenia te wagony, co widać po cenie seryjnych odpowiednikach DR.
Jak cena będzie W MIARĘ porównywalna z niemiecką to do przeżycia. :P
Awatar użytkownika
Semafor
Posty: 24
Rejestracja: 09 sie 2022, 13:18
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Semafor »

wlodar pisze: 22 gru 2024, 19:21Czy te wagony występowały na PKP, czy to fikcja?
Tak, występowały ale tylko w III epoce. Nie ma potwierdzenia i raczej nie dotrwały do epoki IV.

Co do ceny to będzie znana w styczniu. Tanie nie będą bo Hadl wysoko wycenia te wagony, co widać po cenie seryjnych odpowiednikach DR.
email: semafor.modele@gmail.com
facebook: Semafor TT - Małopolska
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Krzysiek Koj jest dla mnie wystarczającą rekomendacją. :mrgreen:
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: przemcol »

https://www.dcc24.eu/node/874/79
To chyba te same wagony co u "braci większych".
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Czy te wagony występowały na PKP, czy to fikcja? Jeśli występowały i cena będzie "normalna" (nie "zabójcza" :P ) to z chęcią jeden zestaw nabędę. Mam kilka modeli Hädla (i BR55 i kilka wagonów) i spokojnie mogę wyroby tego producenta polecić. Jeśli macie kontakt z Nimi to może udałoby się wypuścić w PKP ten zestaw https://haedl.de/products/leig-einheit-dr-ep-iv, choć otwarcie przyznaję że nie wiem czy te wagony występowały na PKP (chyba tak, choć pewności nie mam)?. W każdym razie inicjatywa ze wszech miar godna uznania. :P
Awatar użytkownika
Semafor
Posty: 24
Rejestracja: 09 sie 2022, 13:18
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Semafor »

Na specjalne zamówienie naszej Grupy Semafor - TT Małopolska, powstał set wagonów "promowych" PKP w epoce IIIb produkcji firmy Hadl.
Wielkie podziękowania dla Kolegi Brovarka za pomoc w przygotowaniu oznaczeń.
Modele będą do nabycia w styczniu w sklepie Świat Modeli Rybnik.

Tą nowością na rok 2025, życzymy wszystkim Modelarzom i miłośnikom TTki, spełnienia marzeń w skali 1:120 oraz wielu chwil ekscytacji przy swoich makietach!
Załączniki
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
email: semafor.modele@gmail.com
facebook: Semafor TT - Małopolska
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: gemol »

Tomasz pisze: 30 paź 2024, 14:47 To będą blachy? odlew? druk?
Z dużym opóźnieniem odpowiem: druk plus blaszki.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: DBv »

Trochę z innej beczki ale ciekaw jestem czy w pierwszych zapowiedziach na 2025 (bo Auhagen śladami innych od pewnego czasu "dzieli" zapowiedzi na dane sezony danego roku) pojawi się prezentowany (jeszcze jako próbne wydruki 3D) model autobusu IKARUS serii 200 - konkretniej 260... Wygląda, że są już zaawansowani w projekcie więc kto wie...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 74/2024 (06.12.2024)

Dalsze informacje o BR 56 Bush'a
Przechwytywanie.jpg
Więcej w PDF.

Model będzie dostępny (na początku) w 3 wersjach:
- Busch 30001 - Dampflok BR 56 (G8.1), 56 163, DR, Ep.III, DC-Sound
- Busch 30003 - Dampflok BR 56 (G8.2), 56 2001, DR, Ep.III, DC-Sound
- Busch 30006 - Dampflok BR 56 Kohlenstaub, 56 2130, DRG, Ep.II, DC-Sound

Inne modele BUSCH'a w elriwa:
- Busch 31210 - Rollende Landstraße Saadkms 690, ÖBB, Ep.V
- Busch 31424 - Zweiseiten-Kippwagen Fakks 678 mit Schotterladung, DR, Ep.IV, gealtert
- Busch 87102 - Lada Niva Signalgelb
- Busch 87104 - Lada Niva Blau
- Busch 87110 - Lada Niva Polizei
- Busch 87202 - EMW 340 Limousine Stahlblau
- Busch 87203 - EMW 340 Limousine Hellgrün
- Busch 87211 - EMW 340 Limousine Taxi
- Busch 87251 - EMW 340 Kombi Brillantblau
- Busch 87253 - EMW 340 Kombi Tannengrün
- Busch 87256 - EMW 340 Kombi Sandgelb
- Busch 87300 - Dacia 1300/Renault 12 Weiß
- Busch 87302 - Dacia 1300/Renault 12 Türkisgrün
- Busch 87303 - Dacia/R12 Gelb
- Busch 8792 - Haltepunkt Siegelhof
- Busch 8793 - Verwittertes Nebengebäude
31210.jpg
31424.jpg
:idea: Więcej na stronie.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2075
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 03 gru 2024, 13:01A czym one się powinny różnić?
Najbardziej widoczna różnica to odciążki kół osi napędowej, które w wersji 2-cylindrowej są umieszczone symetrycznie względem korby, a w wersji 3-cylindrowej są przekoszone o kilkadziesiąt (ok. 40 - 60) stopni.
Poza tym przesunięcie kątowe pomiędzy lewym i prawym silnikiem w wersji 2-cylindrowej wynosi 90 stopni, a w 3-cylindrowej 120 stopni.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

T_Domagalski pisze: 03 gru 2024, 12:55Szkoda, że wersja dwucylindrowa ma zestaw kołowy od wersji 3-cylindrowej.
A czym one się powinny różnić? Mówię z zewnątrz, w modelu, bo o dodatkowej korbie na osi to wiem, ale tego i tak nie będzie widać z zewnątrz, zwłaszcza w TT.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2075
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 03 gru 2024, 11:32 Wersja dwucylindrowa też jest - na stronie BUSCHa: https://www.busch-modell.de/artikeluebe ... en-TT.aspx
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy...
No, faktycznie. Szkoda, że wersja dwucylindrowa ma zestaw kołowy od wersji 3-cylindrowej. Mam nadzieję, że to tylko błąd na wizualizacji. :roll:
Co do wyposażenia kotła, to model Bush'a przedstawia lokomotywę ze zdemontowaną obudową drugiego kołpaka kotła. Tak de facto to ona do niczego nie służyła, chyba tylko do ozdoby. Pod pierwszym kołpakiem był zbieralnik pary i przepustnica, a pod drugim tylko zawory kotłowe.

Z naszych Tr6, dla których zachowały się zdjęcia, to numery 25, 37, 39 i bodajże 43 miały oryginalnie po dwa kołpaki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości