Koleje angielskie
Moderator: mod-Tabor
- Borczy
- Posty: 2385
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Będą pracować tylko na manewrach.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
- Lokalizacja: Nawojów
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie



Ale skoro daje się sterować pojedynczą lampą to myślę, że jest szansa na przeprogramowanie

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
- Lokalizacja: Nawojów
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Class-y 66 przetestetowane. Są ciężkie i jeżdżą bardzo stabilnie z umiarkowaną prędkością maksymalną. Producent podaje, promień pokonywanych łuków na 310mm ale mam na makiecie jeden ciasny 260mm i loki pokonują go bez zająknięcia. Przy montażu dekodera trzeba być ostrożnym bo buda jest bardzo spasowana i dosyć mocno siedzi.
Jak zwykle niezastąpione okazały się wykałaczki, zatrzaski budy znajdują się w centralnym miejscu ramy i tam należy je umieścić w miarę głęboko aby zatrzaski puściły. Oświetlenie jest dwukierunkowe, białe i czerwone, typowe dla kolei brytyjskich. Można przełączać, po której stronie świeci pojedyncza lampa oraz oddzielnie załączać lampę górną oraz oświetlenie kabiny. Dekoder Next18.
Jak zwykle niezastąpione okazały się wykałaczki, zatrzaski budy znajdują się w centralnym miejscu ramy i tam należy je umieścić w miarę głęboko aby zatrzaski puściły. Oświetlenie jest dwukierunkowe, białe i czerwone, typowe dla kolei brytyjskich. Można przełączać, po której stronie świeci pojedyncza lampa oraz oddzielnie załączać lampę górną oraz oświetlenie kabiny. Dekoder Next18.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2024, 17:27 przez jinoff, łącznie zmieniany 3 razy.
- Adamczewski
- Posty: 568
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Lokomotywy prezentują się pięknie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pojawią się również w malowaniu FPL.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
- Lokalizacja: Nawojów
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Właśnie do mnie przyjechały Classy 66, po ponad 2 latach od zamówienia, było warto, są przepiękne.
Jeszcze nie odpalałem, nie wiem jak jeżdżą muszę założyć dekodery.

[ Źródło: instagram ]
Jeszcze nie odpalałem, nie wiem jak jeżdżą muszę założyć dekodery.




[ Źródło: instagram ]
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Jeśli ktoś ma wolne z pół godziny i namierza się na lokę Hornby Class66 to pojawiło się kilka filmików na YT: Unboxing itp.
Poniżej przykładowy filmik (
komu obcy język: napisy i na polski
):
Full Hornby TT120 Class 66 Review: is it any good
https://www.youtube.com/watch?v=LV3cqai_ZCg
Podsumowanie: "Nie jest tanie, ale jest dobre"
BTW: na kanale MacTrains znajdziecie więcej materiałów nt. TT:120.
Poniżej przykładowy filmik (


Full Hornby TT120 Class 66 Review: is it any good


Podsumowanie: "Nie jest tanie, ale jest dobre"
BTW: na kanale MacTrains znajdziecie więcej materiałów nt. TT:120.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Trochę zaległej prasówki ...
W Hornby Magazine pojawiła się informacja o planowanych na 2024 r. nowościach.

Mamy listę z terminami oraz opis nowości.
W przypadku większości pozycji pojawiły się wcześniej zapowiedzi, ale tu je zebrano.
[Źródło: Hornby Magazine 6/2024, s.192-193 (w suplemencie)]
W kolejnych numerach tegoż, pojawiły się opisy/recenzje nowych w ofercie pozycji taboru wraz z zapowiedzią wejścia na rynek TT nowego producenta:

Revolution Trains ...production is expected to be complete by Q2 next year.
[ Źródła: Hornby Magazine 7/2024 s.88-89, 8/2024 s.80-87, 9/2024 s.10, 12/2024 s.94-95 ]
Styczniowy dodatek do magazynu, prawie w całości, został poświęcony TT:120:

Dodatek w wersji PDF.
[Źródło: Hornby Magazine 1/2025 Supplement, s.174-200]

W Hornby Magazine pojawiła się informacja o planowanych na 2024 r. nowościach.


Mamy listę z terminami oraz opis nowości.
W przypadku większości pozycji pojawiły się wcześniej zapowiedzi, ale tu je zebrano.
[Źródło: Hornby Magazine 6/2024, s.192-193 (w suplemencie)]
W kolejnych numerach tegoż, pojawiły się opisy/recenzje nowych w ofercie pozycji taboru wraz z zapowiedzią wejścia na rynek TT nowego producenta:






[ Źródła: Hornby Magazine 7/2024 s.88-89, 8/2024 s.80-87, 9/2024 s.10, 12/2024 s.94-95 ]
Styczniowy dodatek do magazynu, prawie w całości, został poświęcony TT:120:














[Źródło: Hornby Magazine 1/2025 Supplement, s.174-200]
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Potwierdzić mogę, że model PECO prezentuje się nieźle. Dodam również że:
- barwy modeli mogą wydawać się dla nas nieco egzotyczne ale faktem jest, że do lat 50-60 a czasami i dłużej standardem było kolorowe malowanie wagonów odkrytych (węglarek). Do czasu funkcjonowania wielkiej czwórki (SR, GWR, LMS, LNER) każda z tych spółek oznaczała swój tabor ale jeszcze większą kreatywnością i to dużo dłużej wykazywali się użytkownicy wagonów prywatnych (tzw. NON-POOL). Tak jak w omawianym przypadku Cadbury (chociaż przykładem jest też równie rozpoznawalny w UK producent musztardy Colmans)
- szkoda że pokuszono się o miniaturę wagonu "siedmiodeskowego" (7 plank wagon) - podobny ma w ofercie bowiem Hornby. TU ciekawostka - wagony otwarte, prócz masy (np 14T) opisowo grupowane były właśnie w zależności od "wysokości" burt stąd mamy właśnie owe 7 plank wagons jak i 3 plank wagons (oczywiście z dużo niższymi burtami)
- model PECO wykonany jest dość nietypowo, fragment ramy stanowi integralną cześć z nadbudową co powoduje ze szereg detali okolic podwozia jest malowanych - niestety czasami, przy specyficznym kącie z jakiego ogląda się model jest to widoczne
- wszystkie modele PECO sygnowane są jako MADE IN UK. I może faktycznie tak jest co nie ustrzeże nas przed tym, że przy zamówieniu i wysyłce sklep (z własnego asekuranctwa) oznacza "country of orgin" jako CN ... Tak robi RAILSofSheffield, TMC, tak robił i ŚP Hattons...
Przy okazji - skoro już jesteśmy przy PECO... Na opakowaniu modelu producent chwali się również własnym systeme torowym STREAMLINE. Jest świetny o realnie niskim profilu szyny (ca 1,5mm) ale studząc emocje dodam, że średni pasuje do naszych kontynentalnych uwarunkowań. Budowa toru i rozjazdów ma bowiem swoją wyspiarską specyfikę - zdjęcia poniżej...
Na opakowaniu PECO wskazuje jednak również na system SETRACK. I ten rzeczywiście się pojawił w ofercie dokładnie w ubiegłym tygodniu! Jest to więc świeża nowość! W odróżnieniu od systemu STREAMLINE bazującym na fleksie, SETRACK stanowi zwymiarowane fragmenty toru już dostępne jako odcinki proste jak i łuki:
- ST1272 PECO Set TT:120 C55 Dbl Str
- ST1271 PECO Set TT:120 C55 Std Str
- ST1270 PECO Set TT:120 C55 Short Str
- ST1252 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Dbl Curve
- ST1251 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Std Curve
- ST1250 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Half Curve
Trudno zakładać, że będzie to system popularny na kontynencie ale warto odnotować, że prócz TILLIGa, KUEHNa/ROCO i HORNBY, mamy również i czwartego wielkoseryjnego producenta oferującego kompletny system torowy w wielkości TT! Z ciekawostek z wysp dodać należy, że PECO wypuściło również zapowiadane już wcześniej zestawy semaforów kształtowych. Podobnie jak dotychczasowe modele w OO/N (seria RATIO), oferowane są jako zestawy do samodzielnego montażu, bez napędu i odzwierciedlają konstrukcje typowe dla GWR i pracujące w układzie "lower-quadrant signal" tzn sygnalizatora, który sygnał zezwalający na jazdę wskazuje opuszczonym ramieniem (a nie podniesionym jak jest to u nas). Ukazały się:
- LK-12142 Peco TT Scale L/S Kit GWR Bracket Signal (bramka z dwoma sygnałami)
- LK-12141 Peco TT Scale L/S Kit GWR Joint Home/Dist Signal (sygnalizator dwuramienny)
- LK-12140 Peco TT Scale L/S Kit GWR Home/Dist Sgl Arm Signal (sygnalizator jednoramienny do wykonania jako sygnał główny lub ostrzegawczy)
-
- Posty: 707
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
ArturSchŁ w "Zapowiedzi/Nowosći 2024" pisze: ↑19 lip 2024, 17:07 elriwa-Newsletter 42/2024 (18.07.2024)
(…)
Peco TTR-7014P - Offener Güterwagen, Cadbury Bournville, Ep.II-III
Byłem na kilkudniowej wycieczce w Anglii i przywiozłem sobie souvenir
Przy okazji kilka uwag ogólnych
Firma PECO produkuje tabor w naszej skali od niedawna https://peco-uk.com/collections/rolling ... 4mm-tt-120
Wagony są pakowane w plastikowe pudełka z plexi, a tekturowe opakowanie służy do oznaczenia modelu i jako „zawieszka”

Na pudełku jest napisane „Made in the UK”, co wskazuje że naprawdę robią je Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do Hornby, które jest opisane jako „Manufactured by Horbny. Made in China” (Wyprodukowane przez Hornby. Zrobione w Chinach).
Model kupiłem w Yorku w tym sklepie https://www.monkbarmodelshop.co.uk/mode ... lways-c250 za £17.25 (ok. 88 PLN). Oprócz PECO mają tam też wyroby Hornby w TT, wszystko w cenach niższych od fabrycznych. Przykładowo parowóz LMS Princess Coronation (Hornby 6231) kosztuje £151.50, podczas gdy w oficjalnym sklepie Hornby £167.99. Niestety sklep „Monk Bar Model Shop” nie wysyła za granicę, bo – jak powiedział sprzedawca – po brexicie jest z tym za dużo pier… i wychodzi drogo.
-
- Posty: 707
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Kolejna brytyjska firma wchodzi w TT
Revolution Trains https://revolutiontrains.com/a-revolution-in-tt120/
Angielski tabor towarowy - dla zainteresowanych

Angielski tabor towarowy - dla zainteresowanych
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 707
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Gratuluję udanych zakupów

Mam uwagę do polskiej nazwy "wagonu hamulcowego". Myślę, że nie można dosłownie tłumaczyć angielskiego "Brake". Pomimo że w wagonie jest hamulec ręczny i jedzie tam konduktor, to głównym przeznaczeniem wagonu był przewóz bagażu, więc raczej "wagon bagażowy". Podobnie, są wagony pasażerskie kl.3 z przedziałem bagażowym, opisywane po angielsku jako "Brake Third".
I jeszcze moje zdjęcie z 2009r

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Kolejka
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Jeszcze jeden wagon w tych barwach:
-> wagon 57-stopowy (tzw. Stanier) 3 klasy (nr kat.: TT4037A) Oraz wagon hamulcowy 50-stopowy w barwach z epoki V (nr kat.: TT4035)
Wszystkie wagony "Stanier" posiadają jako elementy dodatkowe "zaślepki" na przejście międzywagonowe do założenia na koniec pociągu.
-> wagon 57-stopowy (tzw. Stanier) 3 klasy (nr kat.: TT4037A) Oraz wagon hamulcowy 50-stopowy w barwach z epoki V (nr kat.: TT4035)
Wszystkie wagony "Stanier" posiadają jako elementy dodatkowe "zaślepki" na przejście międzywagonowe do założenia na koniec pociągu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości