Koleje angielskie
Moderator: mod-Tabor
- Kolejka
- Posty: 574
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Jeszcze jeden wagon w tych barwach:
-> wagon 57-stopowy (tzw. Stanier) 3 klasy (nr kat.: TT4037A) Oraz wagon hamulcowy 50-stopowy w barwach z epoki V (nr kat.: TT4035)
Wszystkie wagony "Stanier" posiadają jako elementy dodatkowe "zaślepki" na przejście międzywagonowe do założenia na koniec pociągu.
-> wagon 57-stopowy (tzw. Stanier) 3 klasy (nr kat.: TT4037A) Oraz wagon hamulcowy 50-stopowy w barwach z epoki V (nr kat.: TT4035)
Wszystkie wagony "Stanier" posiadają jako elementy dodatkowe "zaślepki" na przejście międzywagonowe do założenia na koniec pociągu.
- Kolejka
- Posty: 574
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Ja z kolei ostatnio zakupiłem kilka wagonów z brytyjskiej epoki IV w malowaniu tzw. "Blood and Custard"
-> wagon typu Mk1 z przedziałami 1kl i 3kl (nr kat.: TT4005B) wagony tego samego typu w barwach z epoki IV oraz V -> wagon 57-stopowy (zwany również Stanier) 1 klasy (nr kat.: TT4036)
-> wagon typu Mk1 z przedziałami 1kl i 3kl (nr kat.: TT4005B) wagony tego samego typu w barwach z epoki IV oraz V -> wagon 57-stopowy (zwany również Stanier) 1 klasy (nr kat.: TT4036)
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11050
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Piotrek 
Robisz mi smaka

Robisz mi smaka
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
W okresie uzasadnionego zachwytu nad nowościami z mtb (SU45 z żółtym czołem też chcę mieć
), przedstawię moje nowe nabytki z Hornby. To wagony pasażerskie i bagażowe kolei LMS (London, Midland & Scottish Railway) z epoki II (brytyjska Era3)
Numery katalogowe to TT4008, 4008A, 4009, 4010. Wagony mają dużo detali i poruszają się bardzo lekko. Nadruki są bardzo przyzwoite, choć duże litery np. L M S, które miały sprawiać wrażenie 3D, niezbyt im wyszły. Z kolei godło LMS, czy napisy na oknach Smoking/No smoking są całkiem precyzyjne. A'propos palenia: tylko 2 środkowe przedziały są dla niepalących :-). Reszta dla palaczy.
Teraz czekam na parowóz do kompletu - jest już w sprzedaży wersja analogowa, czekam na udźwiękowioną.
Numery katalogowe to TT4008, 4008A, 4009, 4010. Wagony mają dużo detali i poruszają się bardzo lekko. Nadruki są bardzo przyzwoite, choć duże litery np. L M S, które miały sprawiać wrażenie 3D, niezbyt im wyszły. Z kolei godło LMS, czy napisy na oknach Smoking/No smoking są całkiem precyzyjne. A'propos palenia: tylko 2 środkowe przedziały są dla niepalących :-). Reszta dla palaczy.
Teraz czekam na parowóz do kompletu - jest już w sprzedaży wersja analogowa, czekam na udźwiękowioną.
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
I faktycznie jest
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2112
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Kupiłem 1 takiego malucha w ep.II (brytyjska Era3). Dobrze pasuje z maleństwami pmt (ep.I).
Na zdjęciu paradują z parowozem T3 na tle większych współczesnych kolegów
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Mam parowozy Scotsman (Class A3) i Mallard (Class A4). Obydwa mają silniki 3-polowe. Przy jeździe z dekoderem poruszają się bardzo płynnie, choć - szczególnie Scotsman - jest dość głośny. Napędzana jest tylko środkowa oś wiązana, a koła nie mają gumek przyczepnościowych. Mimo to uciąg jest dość przyzwoity. Parowozy dobrze wpisują się nawet w ciasne łuki, bo 1-ośiowy wózek pod budką maszynisty... nie ma obrzeży na kołach (wózek nie jest skrętny).
Z kolei s.z.t. Class 43 HST ma silnik 5-polowy, który napędza 2 osie jednego wózka (również bez gumek). Sprawuje się bardzo dobrze.
Generalnie nie mam zastrzeżeń ani do napędu, ani do wyglądu, ale... mój Mallard właśnie wrócił z naprawy gwarancyjnej (to temat na osobny wątek ;-)). Otóż podczas jazdy parowóz się kołysał lewo-prawo. Było to widoczne szczególnie przy powolnej jeździe, gdzie budka maszynisty bujała się na boki. Miałem wrażenie, że skrzywiona jest trzecia oś wiązana. W serwisie napisali, że wymienili ramę. Teraz jest dobrze.
Z kolei s.z.t. Class 43 HST ma silnik 5-polowy, który napędza 2 osie jednego wózka (również bez gumek). Sprawuje się bardzo dobrze.
Generalnie nie mam zastrzeżeń ani do napędu, ani do wyglądu, ale... mój Mallard właśnie wrócił z naprawy gwarancyjnej (to temat na osobny wątek ;-)). Otóż podczas jazdy parowóz się kołysał lewo-prawo. Było to widoczne szczególnie przy powolnej jeździe, gdzie budka maszynisty bujała się na boki. Miałem wrażenie, że skrzywiona jest trzecia oś wiązana. W serwisie napisali, że wymienili ramę. Teraz jest dobrze.
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
A jak się lokomotywy sprawują (kultura jazdy, wpasowywanie się w łuki etc.)?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11050
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11050
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11050
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Za Hornby Magazine@FB:

"Czy widziałeś nowe BR Mk 3 firmy Hornby Model Railways w skali „TT:120”? Dowiedz się, czego możesz się spodziewać po niebiesko-szarym zestawie BR online w Key Model World tutaj:"
https://hubs.ly/Q02BxmFV0
"Czy widziałeś nowe BR Mk 3 firmy Hornby Model Railways w skali „TT:120”? Dowiedz się, czego możesz się spodziewać po niebiesko-szarym zestawie BR online w Key Model World tutaj:"
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Firma "WEST HILL WAGON WORKS" produkuje różne pierdoły do uzupełnienia wyposażenia makiety
https://westhillwagonworks.com/19-tt120
Przykładowo:
W lokomotywowni i na warsztacie https://westhillwagonworks.com/28-workshop-depot
Na stacji/peronach https://westhillwagonworks.com/27-station-platform
https://westhillwagonworks.com/19-tt120
Przykładowo:
W lokomotywowni i na warsztacie https://westhillwagonworks.com/28-workshop-depot
Na stacji/peronach https://westhillwagonworks.com/27-station-platform
- Misiek
- Posty: 1715
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ciora
- Posty: 480
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Koleje angielskie
Angielskie koleje w najmniejszym stopniu mnie nie rajcują (zresztą jak wszystko co angielskie
), ale patrząc na te zdjęcia, to wydaje się, że modele pod względem jakości to górna półka.
Maciej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości