"Suweren" wybrał nową władzę. Teraz będzie już tylko lepiej, taniej, bardziej zamożnie.
Zapowiedzi/Nowości 2024
Moderator: mod-Tabor
- NemoTT
- Posty: 469
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- wojtek_
- Posty: 519
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Milcz biedaku!
P.s. zobacz ile kosztuje Nowa Dacia i porównaj ceny sprzed trzech lat; zamiast urlopu przygotuj się na opłacenie rachunków za prąd. W złym kierunku to idzie...
P.s. zobacz ile kosztuje Nowa Dacia i porównaj ceny sprzed trzech lat; zamiast urlopu przygotuj się na opłacenie rachunków za prąd. W złym kierunku to idzie...
- wlodar
- Posty: 1284
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- NemoTT
- Posty: 469
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Również otrzymałem od Makieciarz.pl ww. maila. Proszę o sugestie jakie modele z oferowanych wagonów sypialnych byłyby najbardziej odpowiednie i do jakich składów (upraszczając np. wagon x do papug, wagon y do ic, itd.). Jakie będziecie koledzy zamawiać i do jakich składów? Dziękuję.ArturSchŁ pisze: ↑01 mar 2024, 07:47 W nawiązaniu do wcześniejszej informacji,
Zapowiedź modeli L.S. Models w skali TT (1:120)
Szanowni klienci,
w połączeniu z naszym Niemieckim sklepem partnerskim chcemy przygotować edycję modeli wagonów sypialnych w skali TT. Aby produkcja ruszyła musimy zebrać minimum po 200 zamówień na każde malowanie wagonu. Aby uzyskać ten wynik zachęcamy do składania zamówień, edycja planowana jest na koniec 2024 roku, Modele były w innych malowaniach dawniej w ofercie limitowanej przez Tilliga.
Prosimy składać niezobowiązujące rezerwacje jako osbne zamówienie, bez innych produktów.
Link do oferty: >>> kliknij tutaj <<<
makieciarz.pl
-
mae
- Posty: 274
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Do Kiepury od Tilliga te wagony RZD w nowym malowaniu z LS Models pasują?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10980
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10980
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
W nawiązaniu do wcześniejszej informacji,
Zapowiedź modeli L.S. Models w skali TT (1:120)
Szanowni klienci,
w połączeniu z naszym Niemieckim sklepem partnerskim chcemy przygotować edycję modeli wagonów sypialnych w skali TT. Aby produkcja ruszyła musimy zebrać minimum po 200 zamówień na każde malowanie wagonu. Aby uzyskać ten wynik zachęcamy do składania zamówień, edycja planowana jest na koniec 2024 roku, Modele były w innych malowaniach dawniej w ofercie limitowanej przez Tilliga.
Prosimy składać niezobowiązujące rezerwacje jako osbne zamówienie, bez innych produktów.
Link do oferty: >>> kliknij tutaj <<<
makieciarz.pl
Zapowiedź modeli L.S. Models w skali TT (1:120)
Szanowni klienci,
w połączeniu z naszym Niemieckim sklepem partnerskim chcemy przygotować edycję modeli wagonów sypialnych w skali TT. Aby produkcja ruszyła musimy zebrać minimum po 200 zamówień na każde malowanie wagonu. Aby uzyskać ten wynik zachęcamy do składania zamówień, edycja planowana jest na koniec 2024 roku, Modele były w innych malowaniach dawniej w ofercie limitowanej przez Tilliga.
Prosimy składać niezobowiązujące rezerwacje jako osbne zamówienie, bez innych produktów.
Link do oferty: >>> kliknij tutaj <<<
makieciarz.pl
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10980
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
elriwa-Newsletter 13/2024 (28.02.2024)
• igra TT-Formneuheiten • Zacns88 und Zacens • elriwa-Exklusiv GATX
Vorbestellaktion bis 15.03.2024!
więcej.
• igra TT-Formneuheiten • Zacns88 und Zacens • elriwa-Exklusiv GATX
Vorbestellaktion bis 15.03.2024!
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2089
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Tutaj niestety już nie pomogę.
Były odmiany dłuższe i krótsze. Ale model Tilliga przedstawia wyraźnie wersję "krótszą" - wzmocnienie skrajnego koziołka resorowego jest tuż przy czołownicy. Pytałeś, jaką długość powinien mieć ten model naniesioną na ramie, a więc podałem ci wartość dla takiej wersji, czyli 8,54m.Pytanie, czy powinny. Perspektywa na obu zdjęciach i ogniskowa obiektywu są nieco inne; próbowałem przeskalować zdjęcia aby rozstaw pokryw łożysk był identyczny.
Taką samą długość (8,54m) miały też wagony budowane dla DR od 1957r. (Uce 902), pomimo zabudowy tradycyjnego pomostu. OIDP, dopiero późniejsze odmiany, z większymi zbiornikami, charakteryzowały się wydłużonym podwoziem.
- LemingAnadyrski
- Posty: 147
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Model Tilliga przedstawia Kds54 / Ucs 908(? - skleroza) DB (Uerdingen, BRD, 1970 r.), bo to miał z założenia odwzorowywać. Owszem, trafiły, pytanie która wersja. Tutaj, żeby było weselej, jest rysunek wersji z jednym krótkim i jednym długim pomostem: https://www.steverabone.com/sscalewebsite/img475.jpg (źródło: https://www.steverabone.com/sscalewebsi ... agons.html).T_Domagalski pisze: ↑26 lut 2024, 13:44 Moim zdaniem set Tilliga przedstawia wagony typu Kds54 budowane dla DB.
Nie śledzę aż tak dokładnie historii taboru DR/DB, ale coś kojarzę, że część tych wagonów trafiła w latach 80-tych do DR.
T_Domagalski pisze: ↑26 lut 2024, 13:44Obie wersje, zarówno ta z wejściem od czoła, jak i z tradycyjnym pomostem, powinny mieć tą samą długość podwozia równą 8,54m. Powstawały na bazie tych samych założeń konstrukcyjnych. Poniżej masz zdjęcia muzealnego Kds 54:LemingAnadyrski pisze:Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami)...
https://www.bayerisches-eisenbahnmuseum ... 72&lang=de
Inną długość (wynoszącą 9,19m) miały inne, późniejsze odmiany tych wagonów, np. te, które wypuściło PIKO.
Pytanie, czy powinny. Perspektywa na obu zdjęciach i ogniskowa obiektywu są nieco inne; próbowałem przeskalować zdjęcia aby rozstaw pokryw łożysk był identyczny. DR Ucs-v 9122; 23 50 912 2217-6 (zdjęcia z https://pxtr.de/dr-wagen/portal_cx/dat_ ... oto_id=906 oraz https://www.tt-board.de/forum/attachmen ... pg.474774/)
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2089
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Sorry za post pod postem (nie mogłem juz edytować), ale dorzucę jeszcze zdjęcia Kds 54:
https://hellertal.startbilder.de/bild/d ... iv-80.html
https://hellertal.startbilder.de/bild/d ... g-der.html
Modelu Tilliga przedstawia dokładnie ten typ wagonu. Na drugim zdjęciu widać wyraźnie podaną długość 8,54m.
https://hellertal.startbilder.de/bild/d ... iv-80.html
https://hellertal.startbilder.de/bild/d ... g-der.html
Modelu Tilliga przedstawia dokładnie ten typ wagonu. Na drugim zdjęciu widać wyraźnie podaną długość 8,54m.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2089
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Moim zdaniem set Tilliga przedstawia wagony typu Kds54 budowane dla DB.LemingAnadyrski pisze: ↑26 lut 2024, 02:40Czy te wagony występowały w zarządzie DR w wersji z krótkimi pomostami (ze stopniem od czoła wagonu), tak jak przedstawia to model Tilliga? Bo póki co znalazłem je tylko w wersji ze zwykłymi, dłuższymi pomostami (z wejściem z boku i barierką od czoła),
Nie śledzę aż tak dokładnie historii taboru DR/DB, ale coś kojarzę, że część tych wagonów trafiła w latach 80-tych do DR.
Obie wersje, zarówno ta z wejściem od czoła, jak i z tradycyjnym pomostem, powinny mieć tą samą długość podwozia równą 8,54m. Powstawały na bazie tych samych założeń konstrukcyjnych. Poniżej masz zdjęcia muzealnego Kds 54:LemingAnadyrski pisze:Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami)...
https://www.bayerisches-eisenbahnmuseum ... 72&lang=de
Inną długość (wynoszącą 9,19m) miały inne, późniejsze odmiany tych wagonów, np. te, które wypuściło PIKO.
-
Garou
- Posty: 127
- Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
- Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Podobny wagon (jeśli to nie ten typ) w jednolitym składzie pociągu towarowego w stronę Lublina udało mi się w 2007 r. sfotografować na stacji Puławy (woj. Lubelskie):LemingAnadyrski pisze: ↑26 lut 2024, 02:40 Pytanie odnośnie modeli (malowanek?) Tillig 01058, set. 2-os. cemenciarek DR Ucs-v, ep. IV.
01058.jpg
01058
--> https://www.bazakolejowa.pl/foto/1046/1305522279-2.jpg
Jarosław Franczyk
- LemingAnadyrski
- Posty: 147
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Pytanie odnośnie modeli (malowanek?) Tillig 01058, set. 2-os. cemenciarek DR Ucs-v, ep. IV.
01058
Czy te wagony występowały w zarządzie DR w wersji z krótkimi pomostami (ze stopniem od czoła wagonu), tak jak przedstawia to model Tilliga? Bo póki co znalazłem je tylko w wersji ze zwykłymi, dłuższymi pomostami (z wejściem z boku i barierką od czoła), tj. Ucs-v 9122 (GSNR 8430) https://pxtr.de/dr-wagen/portal_cx/dat_ ... 162&f_id=0, https://www.tt-board.de/forum/attachments/9122217-jpg.132363/

Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami), bo ani ze zdjęć na tt-board ani ze strony Tilliga tego odczytać nie jestem w stanie.
Dybas.de który bywał w przeszłości pomocą w takich sprawach niestety został zamknięty (może ktoś ma kopię na dysku? :-)).
Czy te wagony występowały w zarządzie DR w wersji z krótkimi pomostami (ze stopniem od czoła wagonu), tak jak przedstawia to model Tilliga? Bo póki co znalazłem je tylko w wersji ze zwykłymi, dłuższymi pomostami (z wejściem z boku i barierką od czoła), tj. Ucs-v 9122 (GSNR 8430) https://pxtr.de/dr-wagen/portal_cx/dat_ ... 162&f_id=0, https://www.tt-board.de/forum/attachments/9122217-jpg.132363/

Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami), bo ani ze zdjęć na tt-board ani ze strony Tilliga tego odczytać nie jestem w stanie.
Dybas.de który bywał w przeszłości pomocą w takich sprawach niestety został zamknięty (może ktoś ma kopię na dysku? :-)).
- miano
- Posty: 659
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2024
Kiedyś była taka reklama IC - nie każdy pociąg to PKPMonsterSale pisze: ↑24 lut 2024, 15:25W Polsce chyba nie bardzo. Nic PKPmiano pisze: ↑24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie
https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024![]()
Akurat wiele z tych wagonów zdarzało się na polskiej sieci kolejowej.
Był pociąg Moskwa - Paryż, przed Talgo był na wagonach Moskwa - Berlin, wcześniej pociągi z Berlina rozłączane chyba w Brześciu, gdzie występowały wagony BC i UZ. Do tego Moskwa - Wiedeń.
No i kultowy Janek Kiepura...
A w zeszłym roku: Mam kilka tych wagonów z poprzedniej edycji i niektórzy koledzy też mają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Leszek tt i 1 gość