![Obrazek](https://as.rumia.edu.pl/tt/forum/2021/01/15/noch.jpg)
Wykopaliska dinozaura T-Rex
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Kurhan/grobowiec
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Moderator: mod-Tabor
Tutaj niestety już nie pomogę.
Były odmiany dłuższe i krótsze. Ale model Tilliga przedstawia wyraźnie wersję "krótszą" - wzmocnienie skrajnego koziołka resorowego jest tuż przy czołownicy. Pytałeś, jaką długość powinien mieć ten model naniesioną na ramie, a więc podałem ci wartość dla takiej wersji, czyli 8,54m.Pytanie, czy powinny. Perspektywa na obu zdjęciach i ogniskowa obiektywu są nieco inne; próbowałem przeskalować zdjęcia aby rozstaw pokryw łożysk był identyczny.
Model Tilliga przedstawia Kds54 / Ucs 908(? - skleroza) DB (Uerdingen, BRD, 1970 r.), bo to miał z założenia odwzorowywać. Owszem, trafiły, pytanie która wersja. Tutaj, żeby było weselej, jest rysunek wersji z jednym krótkim i jednym długim pomostem: https://www.steverabone.com/sscalewebsite/img475.jpg (źródło: https://www.steverabone.com/sscalewebsi ... agons.html).T_Domagalski pisze: ↑26 lut 2024, 13:44 Moim zdaniem set Tilliga przedstawia wagony typu Kds54 budowane dla DB.
Nie śledzę aż tak dokładnie historii taboru DR/DB, ale coś kojarzę, że część tych wagonów trafiła w latach 80-tych do DR.
T_Domagalski pisze: ↑26 lut 2024, 13:44Obie wersje, zarówno ta z wejściem od czoła, jak i z tradycyjnym pomostem, powinny mieć tą samą długość podwozia równą 8,54m. Powstawały na bazie tych samych założeń konstrukcyjnych. Poniżej masz zdjęcia muzealnego Kds 54:LemingAnadyrski pisze:Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami)...
https://www.bayerisches-eisenbahnmuseum ... 72&lang=de
Inną długość (wynoszącą 9,19m) miały inne, późniejsze odmiany tych wagonów, np. te, które wypuściło PIKO.
Moim zdaniem set Tilliga przedstawia wagony typu Kds54 budowane dla DB.LemingAnadyrski pisze: ↑26 lut 2024, 02:40Czy te wagony występowały w zarządzie DR w wersji z krótkimi pomostami (ze stopniem od czoła wagonu), tak jak przedstawia to model Tilliga? Bo póki co znalazłem je tylko w wersji ze zwykłymi, dłuższymi pomostami (z wejściem z boku i barierką od czoła),
Obie wersje, zarówno ta z wejściem od czoła, jak i z tradycyjnym pomostem, powinny mieć tą samą długość podwozia równą 8,54m. Powstawały na bazie tych samych założeń konstrukcyjnych. Poniżej masz zdjęcia muzealnego Kds 54:LemingAnadyrski pisze:Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami)...
Podobny wagon (jeśli to nie ten typ) w jednolitym składzie pociągu towarowego w stronę Lublina udało mi się w 2007 r. sfotografować na stacji Puławy (woj. Lubelskie):LemingAnadyrski pisze: ↑26 lut 2024, 02:40 Pytanie odnośnie modeli (malowanek?) Tillig 01058, set. 2-os. cemenciarek DR Ucs-v, ep. IV.
01058.jpg
01058
Kiedyś była taka reklama IC - nie każdy pociąg to PKPMonsterSale pisze: ↑24 lut 2024, 15:25W Polsce chyba nie bardzo. Nic PKPmiano pisze: ↑24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie
https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024![]()
Jak wpadną na lepszy pomysł niż wszystko inne niż polskie to może zarobią.miano pisze: ↑24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie
https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024
W Polsce chyba nie bardzo. Nic PKPmiano pisze: ↑24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie
https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości