Zapowiedzi/Nowości 2024

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek NOCH poinformował (1-03-2024) w newsletterze o promocjach, w TT:

Wykopaliska dinozaura T-Rex
noch1.jpg
:arrow: 58614


Kurhan/grobowiec
noch2.jpg
:arrow: 58616
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

W nawiązaniu do wcześniejszej informacji,

Zapowiedź modeli L.S. Models w skali TT (1:120)

Szanowni klienci,
w połączeniu z naszym Niemieckim sklepem partnerskim chcemy przygotować edycję modeli wagonów sypialnych w skali TT. Aby produkcja ruszyła musimy zebrać minimum po 200 zamówień na każde malowanie wagonu. Aby uzyskać ten wynik zachęcamy do składania zamówień, edycja planowana jest na koniec 2024 roku, Modele były w innych malowaniach dawniej w ofercie limitowanej przez Tilliga.
Prosimy składać niezobowiązujące rezerwacje jako osbne zamówienie, bez innych produktów.
Link do oferty:
>>> kliknij tutaj <<<

makieciarz.pl
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 13/2024 (28.02.2024)

• igra TT-Formneuheiten • Zacns88 und Zacens • elriwa-Exklusiv GATX
Vorbestellaktion bis 15.03.2024!
Przechwytywanie.jpg
:arrow: więcej.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1910
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: T_Domagalski »

LemingAnadyrski pisze: 27 lut 2024, 18:46Owszem, trafiły, pytanie która wersja.
Tutaj niestety już nie pomogę. :| Pozostaje mieć tylko nadzieję, że w przypadku modeli niemieckich wagonów Tillig nie robi aż tak rażących błędów.

Pytanie, czy powinny. Perspektywa na obu zdjęciach i ogniskowa obiektywu są nieco inne; próbowałem przeskalować zdjęcia aby rozstaw pokryw łożysk był identyczny.
Były odmiany dłuższe i krótsze. Ale model Tilliga przedstawia wyraźnie wersję "krótszą" - wzmocnienie skrajnego koziołka resorowego jest tuż przy czołownicy. Pytałeś, jaką długość powinien mieć ten model naniesioną na ramie, a więc podałem ci wartość dla takiej wersji, czyli 8,54m.
Taką samą długość (8,54m) miały też wagony budowane dla DR od 1957r. (Uce 902), pomimo zabudowy tradycyjnego pomostu. OIDP, dopiero późniejsze odmiany, z większymi zbiornikami, charakteryzowały się wydłużonym podwoziem.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 146
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: LemingAnadyrski »

T_Domagalski pisze: 26 lut 2024, 13:44 Moim zdaniem set Tilliga przedstawia wagony typu Kds54 budowane dla DB.
Nie śledzę aż tak dokładnie historii taboru DR/DB, ale coś kojarzę, że część tych wagonów trafiła w latach 80-tych do DR.
Model Tilliga przedstawia Kds54 / Ucs 908(? - skleroza) DB (Uerdingen, BRD, 1970 r.), bo to miał z założenia odwzorowywać. Owszem, trafiły, pytanie która wersja. Tutaj, żeby było weselej, jest rysunek wersji z jednym krótkim i jednym długim pomostem: https://www.steverabone.com/sscalewebsite/img475.jpg (źródło: https://www.steverabone.com/sscalewebsi ... agons.html).
T_Domagalski pisze: 26 lut 2024, 13:44
LemingAnadyrski pisze:Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami)...
Obie wersje, zarówno ta z wejściem od czoła, jak i z tradycyjnym pomostem, powinny mieć tą samą długość podwozia równą 8,54m. Powstawały na bazie tych samych założeń konstrukcyjnych. Poniżej masz zdjęcia muzealnego Kds 54:
https://www.bayerisches-eisenbahnmuseum ... 72&lang=de
Inną długość (wynoszącą 9,19m) miały inne, późniejsze odmiany tych wagonów, np. te, które wypuściło PIKO.

Pytanie, czy powinny. Perspektywa na obu zdjęciach i ogniskowa obiektywu są nieco inne; próbowałem przeskalować zdjęcia aby rozstaw pokryw łożysk był identyczny.
DR_Ucs-v_9122-Tillig-vs-rzeczywistosc.jpg
DR Ucs-v 9122; 23 50 912 2217-6 (zdjęcia z https://pxtr.de/dr-wagen/portal_cx/dat_ ... oto_id=906 oraz https://www.tt-board.de/forum/attachmen ... pg.474774/)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1910
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: T_Domagalski »

Sorry za post pod postem (nie mogłem juz edytować), ale dorzucę jeszcze zdjęcia Kds 54:
https://hellertal.startbilder.de/bild/d ... iv-80.html
https://hellertal.startbilder.de/bild/d ... g-der.html
Modelu Tilliga przedstawia dokładnie ten typ wagonu. Na drugim zdjęciu widać wyraźnie podaną długość 8,54m.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1910
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: T_Domagalski »

LemingAnadyrski pisze: 26 lut 2024, 02:40Czy te wagony występowały w zarządzie DR w wersji z krótkimi pomostami (ze stopniem od czoła wagonu), tak jak przedstawia to model Tilliga? Bo póki co znalazłem je tylko w wersji ze zwykłymi, dłuższymi pomostami (z wejściem z boku i barierką od czoła),
Moim zdaniem set Tilliga przedstawia wagony typu Kds54 budowane dla DB.
Nie śledzę aż tak dokładnie historii taboru DR/DB, ale coś kojarzę, że część tych wagonów trafiła w latach 80-tych do DR.

LemingAnadyrski pisze:Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami)...
Obie wersje, zarówno ta z wejściem od czoła, jak i z tradycyjnym pomostem, powinny mieć tą samą długość podwozia równą 8,54m. Powstawały na bazie tych samych założeń konstrukcyjnych. Poniżej masz zdjęcia muzealnego Kds 54:
https://www.bayerisches-eisenbahnmuseum ... 72&lang=de
Inną długość (wynoszącą 9,19m) miały inne, późniejsze odmiany tych wagonów, np. te, które wypuściło PIKO.
Garou
Posty: 96
Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Garou »

LemingAnadyrski pisze: 26 lut 2024, 02:40 Pytanie odnośnie modeli (malowanek?) Tillig 01058, set. 2-os. cemenciarek DR Ucs-v, ep. IV.

01058.jpg
:arrow: 01058

Podobny wagon (jeśli to nie ten typ) w jednolitym składzie pociągu towarowego w stronę Lublina udało mi się w 2007 r. sfotografować na stacji Puławy (woj. Lubelskie):
--> https://www.bazakolejowa.pl/foto/1046/1305522279-2.jpg
Jarosław Franczyk
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 146
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: LemingAnadyrski »

Pytanie odnośnie modeli (malowanek?) Tillig 01058, set. 2-os. cemenciarek DR Ucs-v, ep. IV.
01058.jpg
:arrow: 01058


Czy te wagony występowały w zarządzie DR w wersji z krótkimi pomostami (ze stopniem od czoła wagonu), tak jak przedstawia to model Tilliga? Bo póki co znalazłem je tylko w wersji ze zwykłymi, dłuższymi pomostami (z wejściem z boku i barierką od czoła), tj. Ucs-v 9122 (GSNR 8430) https://pxtr.de/dr-wagen/portal_cx/dat_ ... 162&f_id=0, https://www.tt-board.de/forum/attachments/9122217-jpg.132363/
Obrazek

Ciekawi mnie trochę jaka jest długość całkowita naniesiona na model (powinna być zdaje się 9,04 m dla wersji z dłuższymi pomostami), bo ani ze zdjęć na tt-board ani ze strony Tilliga tego odczytać nie jestem w stanie.
Dybas.de który bywał w przeszłości pomocą w takich sprawach niestety został zamknięty (może ktoś ma kopię na dysku? :-)).
Awatar użytkownika
miano
Posty: 618
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: miano »

MonsterSale pisze: 24 lut 2024, 15:25
miano pisze: 24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie

https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024
W Polsce chyba nie bardzo. Nic PKP :roll:
Kiedyś była taka reklama IC - nie każdy pociąg to PKP
Akurat wiele z tych wagonów zdarzało się na polskiej sieci kolejowej.
Był pociąg Moskwa - Paryż, przed Talgo był na wagonach Moskwa - Berlin, wcześniej pociągi z Berlina rozłączane chyba w Brześciu, gdzie występowały wagony BC i UZ. Do tego Moskwa - Wiedeń.
No i kultowy Janek Kiepura...
A w zeszłym roku:
rzepin.jpg
Mam kilka tych wagonów z poprzedniej edycji i niektórzy koledzy też mają.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2328
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: Borczy »

miano pisze: 24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie

https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024
Jak wpadną na lepszy pomysł niż wszystko inne niż polskie to może zarobią.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 655
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: MonsterSale »

miano pisze: 24 lut 2024, 11:33 LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie

https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024
W Polsce chyba nie bardzo. Nic PKP :roll:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: ArturSchŁ »

12050 a-11.jpg
Sobota 24.2.2024
👉 12050 Tillig TT Bahn - Restauracyjny "Mitropa" WR4ü, DR, Ep. III 😀👍👏💪
[Za FB]
Awatar użytkownika
miano
Posty: 618
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: miano »

LS MODELS chce wrócić do wagonów WLAB, ale nie wie czy rynek TT to przyjmie

https://www.elriwa.de/blog/l.s.-models- ... 31.03.2024
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1013
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2024

Post autor: wlodar »

Na tym filmiku widać nowe prusaki Tilliga.

:arrow: https://youtu.be/wxjevQ-rxn8?si=dt7q5a8gBl6PtSdq
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości