406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Kolejny etap, surowa rama prawie gotowa. Jeszcze masa wzmocnień.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Jerzyr pisze:Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży ??
Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.
Wynika z tego, że 5 :mrgreen:
Produkt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Warto czasem czytać uważnie ;)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 11:34 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Ranger pisze:...Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych? :P
Znikąd, tak pytam. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Jerzyr »

Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży ??
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy. Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych? :P
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

A jak będzie rozwiązana sprawa sprzęgów? KKS i gniazdo NEM? No i koła metalowe?
Cena wydaje się bardzo dobra. Mnie prawdopodobnie będzie interesowało ok. 10 szt. czerwonych (może ze dwa białe), ale dokładnie się określę gdy model będzie gotowy, no i zakup będę musiał rozłożyć na ok. 1-1,5 roku. W każdym razie jestem za.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 471
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ciora »

Ot i racjonalizacja produkcji! W PRL-u byłaby nagroda ministerstwa. Dzięki za dobre wieści!
Pozdr.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Nie, belka będzie spłycona tak aby wysokie obrzeża nie dotykały jej krawędzi. Zapewni to bardzo ciasne promienie skrętu wózków. Poza tym w modelu wtryskowym zniknie problem zwarć które te ukośne belki mogły powodować bo rama będzie z ABS - tworzywo.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:25 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 471
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ciora »

Witam!
Po pierwsze to super wiadomość o seryjnej produkcji.

Moje pytanie: Na Waszej stronie była informacja nt. dotychczas produkowanego modelu: UWAGA! ABY CYSTERNY JEŹDZIŁY BEZPROBLEMOWO NA CIASNYCH ŁUKACH NALEŻY USUNĄĆ DOLNĄ WARSTWĘ UKOŚNYCH BELEK RAMY ORAZ ICH PIONOWE CZĘŚCI.

Czy w wersji seryjnej też będzie obowiazywać?
Pozdr.

Maciej
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Otóż to. Lokomotywa SM42 jest bardzo specyficzna i jeździ tylko w Polsce poza nielicznymi przypadkami Turcji i Maroko. Nie ma co liczyć na sprzedaż jak w H0. 406R natomiast jeździ w całej Europie w dziesiątkach malowań.

Kolejne nie dla produkcji wtryskowej SM42 to rama. Musi być z cynku co podnosi koszta produkcji. W 406R wystarczy obciążnik z zbiorniku.
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: aquirlan »

By1 pisze:To nasuwa sie pytanie - czemu SM42 nie w tej technologii ?
Dlatego, że stosunek sprzedaży lokomotyw do wagonów nie zbliża się nawet do 1:1. Nawet w sondzie zapotrzebowania na forum SM42 ledwie otarła się o liczbę 200 sztuk, a to tylko sonda.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:45 przez aquirlan, łącznie zmieniany 1 raz.
By1
Posty: 43
Rejestracja: 21 lip 2009, 08:55
Lokalizacja: Tantow
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: By1 »

Ranger pisze:
By1 pisze:No to ja zaczne dyskusje ;) ...
1. Plastik a dokładnie ABS.
2. Malowanie jak u producentów wielkosyryjnych, oznaczenie tampodrukiem.
3. Wtryskowe z plastiku
4. Opaski częściowo na zbiorniki, łączone w miejscu śrub rzymskich albo całkowicie oddzielny element z plastiku. Na zbiorniku wgłębienia zapobiegające ześlizgiwaniu się zbiornika. Decyzja jeszcze nie podjęta.
5. To chyba oczywiste jednakże będę wrzucał rendery z prac.
To nasuwa sie pytanie - czemu SM42 nie w tej technologii ?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:44 przez By1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

By1 pisze:No to ja zaczne dyskusje ;)
1) wtrysk ciśnieniowy, ale plastiku czy żywica?
2) jaka metoda bedzie malowanie i oznakowane?
3) drabinki w wersji tanszej, nie z metalu, beda z ... ?
4) jak beda rozwiazane opaski trzymajace zbiornik - powinny byc cienkie?
4) co do ceny - trudno sie wypowiadac widzac tylko render wozka ...
1. Plastik a dokładnie ABS.
2. Malowanie jak u producentów wielkoseryjnych, oznaczenie tampodrukiem.
3. Wtryskowe z plastiku
4. Opaski częściowo na zbiorniki, łączone w miejscu śrub rzymskich albo całkowicie oddzielny element z plastiku. Na zbiorniku wgłębienia zapobiegające ześlizgiwaniu się zbiornika. Decyzja jeszcze nie podjęta.
5. To chyba oczywiste jednakże będę wrzucał rendery z prac.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:44 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
By1
Posty: 43
Rejestracja: 21 lip 2009, 08:55
Lokalizacja: Tantow
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: By1 »

No to ja zaczne dyskusje ;)

1) wtrysk ciśnieniowy, ale plastiku czy żywica?
2) jaka metoda bedzie malowanie i oznakowane?
3) drabinki w wersji tanszej, nie z metalu, beda z ... ?
4) jak beda rozwiazane opaski trzymajace zbiornik - powinny byc cienkie?
4) co do ceny - trudno sie wypowiadac widzac tylko render wozka ...

Mfg
By1
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

:arrow: Dla wszystkich którzy zamawiali cysternę 406R mam złą wiadomość. Cysterna wypada z oferty i już nie będzie produkowana w technologii blachy fototrawione/odlewy. Przykro mi, że was zawiodłem :cry:

:arrow: A teraz koniec żartów, dobre wieści. Wagon wchodzi do produkcji seryjnej metodą wtrysku wysokociśnieniowego tj. tak jak producenci jak Roco i Tillig.
Przewiduję wagon w bardzo konkurencyjnej cenie 140-160zł w zależności od wersji.
Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.

:arrow: Podstawowa cena ok. 140zł będzie za wagon w malowaniu DEC, 160zł za malowanie białe DEC.
:arrow: Możliwe są jeszcze inne malowania ale w wypustach nie mniejszych niż 100szt.

:arrow: Wagon będzie odlewany wysokociśnieniowo z obciążeniem w zbiorniku. Będzie posiadał instalację hamulcową. Droższa wersja planowana jest z pomostem i drabinkami oraz schodkami ze stali kwasoodpornej. Koszt większy ok 5zł/wagon.

Teraz pierwsze rendery, gotowy wózek i początek ramy:
Obrazek Obrazek

:arrow: Piszcie jak się wam widzi taka cena, sam projekt itd.
Zapraszam do dyskusji. Pierwsze osoby dowiedziały się o projekcie w Pszczelej, teraz to już oficjalna informacja.

:arrow: Produkt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 16:31 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości