406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Zbiornik jest najtańszym elementem tego modelu. Trzeba by wrócić do ramy z blaszek ale niestety składanie tego to makabra.

Obecnie jesteśmy pod ścianą gdyż odlewnia metali "popieprzyla" (takie brzydkie słowo) nam wymiary ramy. Na tyle niedużo, że tego nie widać. Jednak na tyle dużo, że to się przestało zgrywać z wózkami
Do tego doszły problemy z małym zakresem KKS.
Ten poprawiliśmy w projekcie. Doszły dodatkowe części upiększające model.

Efektem powyższego jest konieczność opracowania na nowo ramy, instalacji hamulcowej, części wózków.

Wszystko da się zrobić ale przez wzrost ceny (niestety konieczny) dość mocno stopniała nam ilość zamówień. Do tego stopnia, że nigdy się ta inwestycja nie zwróci.
mae
Posty: 259
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Może warto spróbować obniżyć koszt cysterny pozbywając się żywicznego zbiornika na rzecz kawałka rurki (z metalu albo tworzywa, które da się malować), dekielków, które sami odlejecie z mosiądzu i mosiężnych detali zbiornika wkładanych w dziurki nawiercone w rurce. To by pozwoliło usunąć problem odlewni żywicznej i uniezależnić się od poddostawców.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Niestety po długim czasie trzeba sobie powiedzieć prawdę. Nie opłaca nam się produkować tych cystern.
Model pół seryjny okazał się równie pracochłonny co składany z blaszek.
Przykro nam, że się nie udało nawet przy chęci współpracy z producentem MTB.

Cysterny będą oferowane jedynie jako zestawy do samodzielnego montażu. Forum zdecyduje czy w wersji blaszkowej z odlewami mosiężnymi trudnych elementów czy w formie odlewanej w 100% z mosiądzu + żywiczny zbiornik.
Peter_KR
Posty: 147
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Peter_KR »

Również byłbym zainteresowany dwoma kitami.
PL-GATXP, PL-DBSRS, lub nawet bez kalkomanii.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

aviaTTor pisze:Ja rezygnuje z zamówienia.
Potwierdzam!
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: aviaTTor »

Ja rezygnuje z zamówienia.
mae
Posty: 259
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Jeśli jest możliwość zamówienia zestawu, to jestem takim zainteresowany. Określcie cenę zestawu, opcje kalek do wyboru i chętnie złożę zamówienie. Mam nadzieję, że jest coś z V/VI epoki. Ideałem dla mnie byłaby cysterna DEC z rejestracją GATX :-)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Oczywiście :) Elementy wymagające odcięcia kanałów wlewowych, wyprostowania, wiercenia, montażu, malowania, kalkowania, klejenia itd.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1242
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Ranger pisze:Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
Rozumiem, że będą to elementy całkowicie surowe, wymagające pomalowania?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

zibi33 pisze:Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo :D ?
Możesz na forum na PW albo na nasz mail - umf(malpa)eaos.pl
zibi33
Posty: 229
Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: zibi33 »

Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo :D ?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2073
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Ranger pisze:Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
Ufff... :) Ja się przestraszyłem, że chodziło o odlewnię "biżuterii" z mosiądzu. To by była niepowetowana strata...
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Wszystko jest tak zaprojektowane, że model składa się na wpusty. Wagon można skleić. Nie trzeba nic lutować.

Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
mae
Posty: 259
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Jak dla mnie zestaw z części odlewanych, jeśli w dodatku można by go było skleić klejem dwuskładnikowym bez lutowania byłby ideałem. Ja i tak wolę samemu malować wagony, bo wtedy mogę je od razu odpowiednio wycieniować. O blaszki spytałem jedynie dlatego, że Ranger zaczął swój post od informacji o utracie odlewni....

Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3950
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości