406R TT produkcja seryjna
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Zbiornik jest najtańszym elementem tego modelu. Trzeba by wrócić do ramy z blaszek ale niestety składanie tego to makabra.
Obecnie jesteśmy pod ścianą gdyż odlewnia metali "popieprzyla" (takie brzydkie słowo) nam wymiary ramy. Na tyle niedużo, że tego nie widać. Jednak na tyle dużo, że to się przestało zgrywać z wózkami
Do tego doszły problemy z małym zakresem KKS.
Ten poprawiliśmy w projekcie. Doszły dodatkowe części upiększające model.
Efektem powyższego jest konieczność opracowania na nowo ramy, instalacji hamulcowej, części wózków.
Wszystko da się zrobić ale przez wzrost ceny (niestety konieczny) dość mocno stopniała nam ilość zamówień. Do tego stopnia, że nigdy się ta inwestycja nie zwróci.
Obecnie jesteśmy pod ścianą gdyż odlewnia metali "popieprzyla" (takie brzydkie słowo) nam wymiary ramy. Na tyle niedużo, że tego nie widać. Jednak na tyle dużo, że to się przestało zgrywać z wózkami
Do tego doszły problemy z małym zakresem KKS.
Ten poprawiliśmy w projekcie. Doszły dodatkowe części upiększające model.
Efektem powyższego jest konieczność opracowania na nowo ramy, instalacji hamulcowej, części wózków.
Wszystko da się zrobić ale przez wzrost ceny (niestety konieczny) dość mocno stopniała nam ilość zamówień. Do tego stopnia, że nigdy się ta inwestycja nie zwróci.
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Może warto spróbować obniżyć koszt cysterny pozbywając się żywicznego zbiornika na rzecz kawałka rurki (z metalu albo tworzywa, które da się malować), dekielków, które sami odlejecie z mosiądzu i mosiężnych detali zbiornika wkładanych w dziurki nawiercone w rurce. To by pozwoliło usunąć problem odlewni żywicznej i uniezależnić się od poddostawców.
- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Niestety po długim czasie trzeba sobie powiedzieć prawdę. Nie opłaca nam się produkować tych cystern.
Model pół seryjny okazał się równie pracochłonny co składany z blaszek.
Przykro nam, że się nie udało nawet przy chęci współpracy z producentem MTB.
Cysterny będą oferowane jedynie jako zestawy do samodzielnego montażu. Forum zdecyduje czy w wersji blaszkowej z odlewami mosiężnymi trudnych elementów czy w formie odlewanej w 100% z mosiądzu + żywiczny zbiornik.
Model pół seryjny okazał się równie pracochłonny co składany z blaszek.
Przykro nam, że się nie udało nawet przy chęci współpracy z producentem MTB.
Cysterny będą oferowane jedynie jako zestawy do samodzielnego montażu. Forum zdecyduje czy w wersji blaszkowej z odlewami mosiężnymi trudnych elementów czy w formie odlewanej w 100% z mosiądzu + żywiczny zbiornik.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Również byłbym zainteresowany dwoma kitami.
PL-GATXP, PL-DBSRS, lub nawet bez kalkomanii.
PL-GATXP, PL-DBSRS, lub nawet bez kalkomanii.
- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Potwierdzam!aviaTTor pisze:Ja rezygnuje z zamówienia.
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ja rezygnuje z zamówienia.
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jeśli jest możliwość zamówienia zestawu, to jestem takim zainteresowany. Określcie cenę zestawu, opcje kalek do wyboru i chętnie złożę zamówienie. Mam nadzieję, że jest coś z V/VI epoki. Ideałem dla mnie byłaby cysterna DEC z rejestracją GATX :-)
- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Oczywiście
Elementy wymagające odcięcia kanałów wlewowych, wyprostowania, wiercenia, montażu, malowania, kalkowania, klejenia itd.

- wlodar
- Posty: 1242
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Rozumiem, że będą to elementy całkowicie surowe, wymagające pomalowania?Ranger pisze:Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Możesz na forum na PW albo na nasz mail - umf(malpa)eaos.plzibi33 pisze:Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo?
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo
?

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2073
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ufff...Ranger pisze:Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.

- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Wszystko jest tak zaprojektowane, że model składa się na wpusty. Wagon można skleić. Nie trzeba nic lutować.
Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jak dla mnie zestaw z części odlewanych, jeśli w dodatku można by go było skleić klejem dwuskładnikowym bez lutowania byłby ideałem. Ja i tak wolę samemu malować wagony, bo wtedy mogę je od razu odpowiednio wycieniować. O blaszki spytałem jedynie dlatego, że Ranger zaczął swój post od informacji o utracie odlewni....
Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
- Ranger
- Posty: 3950
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości