406R TT produkcja seryjna
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Może warto spróbować obniżyć koszt cysterny pozbywając się żywicznego zbiornika na rzecz kawałka rurki (z metalu albo tworzywa, które da się malować), dekielków, które sami odlejecie z mosiądzu i mosiężnych detali zbiornika wkładanych w dziurki nawiercone w rurce. To by pozwoliło usunąć problem odlewni żywicznej i uniezależnić się od poddostawców.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Niestety po długim czasie trzeba sobie powiedzieć prawdę. Nie opłaca nam się produkować tych cystern.
Model pół seryjny okazał się równie pracochłonny co składany z blaszek.
Przykro nam, że się nie udało nawet przy chęci współpracy z producentem MTB.
Cysterny będą oferowane jedynie jako zestawy do samodzielnego montażu. Forum zdecyduje czy w wersji blaszkowej z odlewami mosiężnymi trudnych elementów czy w formie odlewanej w 100% z mosiądzu + żywiczny zbiornik.
Model pół seryjny okazał się równie pracochłonny co składany z blaszek.
Przykro nam, że się nie udało nawet przy chęci współpracy z producentem MTB.
Cysterny będą oferowane jedynie jako zestawy do samodzielnego montażu. Forum zdecyduje czy w wersji blaszkowej z odlewami mosiężnymi trudnych elementów czy w formie odlewanej w 100% z mosiądzu + żywiczny zbiornik.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Również byłbym zainteresowany dwoma kitami.
PL-GATXP, PL-DBSRS, lub nawet bez kalkomanii.
PL-GATXP, PL-DBSRS, lub nawet bez kalkomanii.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Potwierdzam!aviaTTor pisze:Ja rezygnuje z zamówienia.
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ja rezygnuje z zamówienia.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jeśli jest możliwość zamówienia zestawu, to jestem takim zainteresowany. Określcie cenę zestawu, opcje kalek do wyboru i chętnie złożę zamówienie. Mam nadzieję, że jest coś z V/VI epoki. Ideałem dla mnie byłaby cysterna DEC z rejestracją GATX :-)
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Oczywiście
Elementy wymagające odcięcia kanałów wlewowych, wyprostowania, wiercenia, montażu, malowania, kalkowania, klejenia itd.

- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Rozumiem, że będą to elementy całkowicie surowe, wymagające pomalowania?Ranger pisze:Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Możesz na forum na PW albo na nasz mail - umf(malpa)eaos.plzibi33 pisze:Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo?
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo
?

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ufff...Ranger pisze:Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Wszystko jest tak zaprojektowane, że model składa się na wpusty. Wagon można skleić. Nie trzeba nic lutować.
Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jak dla mnie zestaw z części odlewanych, jeśli w dodatku można by go było skleić klejem dwuskładnikowym bez lutowania byłby ideałem. Ja i tak wolę samemu malować wagony, bo wtedy mogę je od razu odpowiednio wycieniować. O blaszki spytałem jedynie dlatego, że Ranger zaczął swój post od informacji o utracie odlewni....
Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Pamiętaj, że dla osób, które same sobie składają model, to w zasadzie jedyny koszt, który ponoszą. Nie wliczają w to swojego czasu i pracy. Czyli za te 200zł dostaną model, który precyzją i realizmem będzie bił na głowę plasticzane przemalowywanki Tilliga, kosztujące przecież podobnie.Ranger pisze:Model z blaszek miał zasadniczą wadę. Brakowało mu masy. Odlewy nie dość, ze są bardziej przestrzenne to dają jeszcze niezbędny ciężar.
Nie myśleliśmy o sprzedaży zestawów do montażu. Aby coś na nich zarobić musiały by kosztować 200zł. To bez sensu..
A co do masy, to w przypadku cystern zawsze można dorzucić parę gramów ołowiu do zbiornika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość