406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Może warto spróbować obniżyć koszt cysterny pozbywając się żywicznego zbiornika na rzecz kawałka rurki (z metalu albo tworzywa, które da się malować), dekielków, które sami odlejecie z mosiądzu i mosiężnych detali zbiornika wkładanych w dziurki nawiercone w rurce. To by pozwoliło usunąć problem odlewni żywicznej i uniezależnić się od poddostawców.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Niestety po długim czasie trzeba sobie powiedzieć prawdę. Nie opłaca nam się produkować tych cystern.
Model pół seryjny okazał się równie pracochłonny co składany z blaszek.
Przykro nam, że się nie udało nawet przy chęci współpracy z producentem MTB.

Cysterny będą oferowane jedynie jako zestawy do samodzielnego montażu. Forum zdecyduje czy w wersji blaszkowej z odlewami mosiężnymi trudnych elementów czy w formie odlewanej w 100% z mosiądzu + żywiczny zbiornik.
Peter_KR
Posty: 147
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Peter_KR »

Również byłbym zainteresowany dwoma kitami.
PL-GATXP, PL-DBSRS, lub nawet bez kalkomanii.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

aviaTTor pisze:Ja rezygnuje z zamówienia.
Potwierdzam!
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: aviaTTor »

Ja rezygnuje z zamówienia.
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Jeśli jest możliwość zamówienia zestawu, to jestem takim zainteresowany. Określcie cenę zestawu, opcje kalek do wyboru i chętnie złożę zamówienie. Mam nadzieję, że jest coś z V/VI epoki. Ideałem dla mnie byłaby cysterna DEC z rejestracją GATX :-)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Oczywiście :) Elementy wymagające odcięcia kanałów wlewowych, wyprostowania, wiercenia, montażu, malowania, kalkowania, klejenia itd.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Ranger pisze:Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
Rozumiem, że będą to elementy całkowicie surowe, wymagające pomalowania?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

zibi33 pisze:Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo :D ?
Możesz na forum na PW albo na nasz mail - umf(malpa)eaos.pl
zibi33
Posty: 227
Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: zibi33 »

Chętnie bym się zapisał na taki model tylko proszę o jakiś namiar gdzie i u kogo :D ?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Ranger pisze:Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
Ufff... :) Ja się przestraszyłem, że chodziło o odlewnię "biżuterii" z mosiądzu. To by była niepowetowana strata...
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Wszystko jest tak zaprojektowane, że model składa się na wpusty. Wagon można skleić. Nie trzeba nic lutować.

Pisaliśmy o odlewni żywic ale chyba zapomniałem tego dopisać.
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Jak dla mnie zestaw z części odlewanych, jeśli w dodatku można by go było skleić klejem dwuskładnikowym bez lutowania byłby ideałem. Ja i tak wolę samemu malować wagony, bo wtedy mogę je od razu odpowiednio wycieniować. O blaszki spytałem jedynie dlatego, że Ranger zaczął swój post od informacji o utracie odlewni....

Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Ranger pisze:Model z blaszek miał zasadniczą wadę. Brakowało mu masy. Odlewy nie dość, ze są bardziej przestrzenne to dają jeszcze niezbędny ciężar.
Nie myśleliśmy o sprzedaży zestawów do montażu. Aby coś na nich zarobić musiały by kosztować 200zł. To bez sensu..
Pamiętaj, że dla osób, które same sobie składają model, to w zasadzie jedyny koszt, który ponoszą. Nie wliczają w to swojego czasu i pracy. Czyli za te 200zł dostaną model, który precyzją i realizmem będzie bił na głowę plasticzane przemalowywanki Tilliga, kosztujące przecież podobnie.
A co do masy, to w przypadku cystern zawsze można dorzucić parę gramów ołowiu do zbiornika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość