 Dokładna nazwa modelu
 Dokładna nazwa modelu Diesellok BR 118 TT
 Liczba osi
 Liczba osi 4
 Dokładna nazwa producenta modelu
  Dokładna nazwa producenta modelu PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
 Forma
 Forma Model gotowy
 Technologia/Materiał
 Technologia/Materiał Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
 Charakter produkcji
 Charakter produkcji Model wielkoseryjny
 Numer katalogowy modelu
  Numer katalogowy modelu 47280
 Zarząd kolejowy
  Zarząd kolejowy DR
 Epoka
  Epoka IV
 Oznaczenie modelu
  Oznaczenie modelu 118 522-2
 Elementy specyficzne
  Elementy specyficzne Brak
 Wersje modelu
  Wersje modelu 47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71412 - BR 118 008-2, DR, Ep. IV, elriva exclusive
71413 - BR 118 070-2, DR, Ep. IV, modelleisenbahn-cms.de exclusive
 Sprzęg
  Sprzęg KKS i gniazdo NEM
 Napęd
  Napęd Silnik z dwoma kołami zamachowymi ; napęd na wszystkie 4-ry osie, prąd pobieramy również z 4 osi, na dwóch kołach gumki przyczepnościowe
 Oświetlenie
  Oświetlenie 3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)
 DCC
  DCC gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI
 Podsumowanie
 PodsumowanieHmm.
Różnice we filozofii budowy modelu Piko vs Tillig widać od razu, choć nie jestem do końca przekonany, że podejście Piko jest gorsze - przynajmniej detale nie pozostają w ręku po odstawieniu lokomotywy na tor.
 
 Obie prezentują się "na oko", stojąc na torach ...podobnie, różnica w szczegółach widoczna jest dopiero na zbliżeniu. Mniejsza cena uzasadnia zakup Piko. Przydał by się jeszcze test mobilności na torach obu wersji lokomotywy. Zobaczymy czy BR118 będzie tak jak TAURUS Piko nie do zdarcia.
 
  
  
  
  
 
 
  
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
  
  TT-Kurier 9/2013 str 22 i 23:
  TT-Kurier 9/2013 str 22 i 23: 
 
