V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Moderator: mod-Tabor
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Tak, dokładnie.
			
			
									
																
						- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
O to chodzi ?
			
			
									
																
						- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Problem rozwiązany dzięki instrukcji zamieszczonej na stronie PIKO (u dołu):
https://www.piko-shop.de/en/fragen-zu-tt.html
Musiałem przelutować 2 białe przewody. A więc jeśli ktoś ma podobny problem, posiada prawdopodobnie starą płytkę, to należy przelutować kabelki.
Teraz pod przyciskiem F1 i F2 mam niezależnie włączane/wyłączane światła czerwone.
			
			
									
																
						https://www.piko-shop.de/en/fragen-zu-tt.html
Musiałem przelutować 2 białe przewody. A więc jeśli ktoś ma podobny problem, posiada prawdopodobnie starą płytkę, to należy przelutować kabelki.
Teraz pod przyciskiem F1 i F2 mam niezależnie włączane/wyłączane światła czerwone.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Dziękuję za odpowiedzi, ale u mnie wyłączenie SUSI nie pomogło (CV124=128). Chyba, że użyłem złej wartości, to proszę o podpowiedź.
Jaką macie płytkę z elektroniką w lokomotywie BR118 (wersja). Jaki numer seryjny loki? Prawdopodobnie mam starą płytkę.
			
			
									
																
						Jaką macie płytkę z elektroniką w lokomotywie BR118 (wersja). Jaki numer seryjny loki? Prawdopodobnie mam starą płytkę.
- Adamczewski
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Ja miałem podobny problem z Vectronem, pomogło wyłączenie SUSI w dekoderze.
- 
				cichonęk
- Posty: 513
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam, w mojej BR118, takiej o jaką pytasz światła można włączać i wyłączać niezależnie. Dekoder to Zimo ale nie pamiętam czy MX630 czy MX600 - niczego nie zmieniałem na płytce - po włożeniu dekodera wszystko działało od razu - pozdrawiam
			
			
									
																
						- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam,
Mam pytanie do posiadaczy modelu 47290, numer boczny 118 400-1 (lokomotywa 6-siowa).
Czy po zamontowaniu dekodera jazdy jest możliwość wyłączenia/włączenia świateł tylnych poprzez jakąś funkcję.
U mnie po zamontowaniu dekodera ZIMO (16-pin) nie mam możliwości wyłączenia świateł tylnych.
Czy u Was jest podobnie? Czy płytka w lokomotywie nie pozwala na uzyskanie tej funkcji ?
Czy jest jakieś rozwiązanie problemu?
A może po zamontowaniu dekodera z dźwiękiem mamy dopiero dostęp do funkcji wyłączenia świateł (np. moduł PIKO 56197 lub jego następca Piko 46552:
https://www.piko-shop.de/en/artikel/ger ... 38447.html
w którym producent chwali się, że są te funkcje osiągalne za pomocą klawiszy funkcyjnych F8/F9.
Dajcie znać jaki posiadacie model, jaki macie numer seryjny, być może producent coś zmienił w elektronice płytki w lokomotywie.
			
			
									
																
						Mam pytanie do posiadaczy modelu 47290, numer boczny 118 400-1 (lokomotywa 6-siowa).
Czy po zamontowaniu dekodera jazdy jest możliwość wyłączenia/włączenia świateł tylnych poprzez jakąś funkcję.
U mnie po zamontowaniu dekodera ZIMO (16-pin) nie mam możliwości wyłączenia świateł tylnych.
Czy u Was jest podobnie? Czy płytka w lokomotywie nie pozwala na uzyskanie tej funkcji ?
Czy jest jakieś rozwiązanie problemu?
A może po zamontowaniu dekodera z dźwiękiem mamy dopiero dostęp do funkcji wyłączenia świateł (np. moduł PIKO 56197 lub jego następca Piko 46552:
https://www.piko-shop.de/en/artikel/ger ... 38447.html
w którym producent chwali się, że są te funkcje osiągalne za pomocą klawiszy funkcyjnych F8/F9.
Dajcie znać jaki posiadacie model, jaki macie numer seryjny, być może producent coś zmienił w elektronice płytki w lokomotywie.
- 
				marcin r
- Posty: 221
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Pomysł nieglupi.  Można 118ki z różnymi numerami zastosować w ciężkim składzie miejskiego ekspresa w NRD które weszły do ruchu od 1976r.  Na początku praktycznie 100 procent obsługi tych składów to trakcja spalinowa.
			
			
									
																
						- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
PIKO stosuje politykę jednego numeru artykułu z wieloma numerami bocznymi modelu.
Naliczyłem już 4 numery boczne wersji 4-ro osiowej 47280:
  118 522-2, 118 525-5 (2020), 118 536-2, 118 544-6 (47280-2),
 118 522-2, 118 525-5 (2020), 118 536-2, 118 544-6 (47280-2),
dwie wersji 6-cio osiowej 47290:
  118 400-1, 118 377-1,
 118 400-1, 118 377-1,
i trzy 6-cio osiowej 47291:
  V180 214, V180 235, V180 295.
 V180 214, V180 235, V180 295.
Zapewne moja wiedza nie jest kompletna lub już niedługo pojawią się nowe numery, jeśli ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat, to proszę Kolegów o uzupełnienia.
			
			
									
																
						Naliczyłem już 4 numery boczne wersji 4-ro osiowej 47280:
 118 522-2, 118 525-5 (2020), 118 536-2, 118 544-6 (47280-2),
 118 522-2, 118 525-5 (2020), 118 536-2, 118 544-6 (47280-2),dwie wersji 6-cio osiowej 47290:
 118 400-1, 118 377-1,
 118 400-1, 118 377-1,i trzy 6-cio osiowej 47291:
 V180 214, V180 235, V180 295.
 V180 214, V180 235, V180 295.Zapewne moja wiedza nie jest kompletna lub już niedługo pojawią się nowe numery, jeśli ktoś ma szerszą wiedzę na ten temat, to proszę Kolegów o uzupełnienia.
- kaine
- Posty: 447
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Mam pytanie do właścicieli BR118, 4 oraz 6 osiowej 
W BR118 4 osiowej może ktoś mi z wymiarować wózek oraz jakiej jest wielkości koło tak jak jest na zdjęciu

W BR118 6 osiowej może ktoś mi z wymiarować wózek oraz jakiej jest wielkości koło tak jak jest na zdjęciu i czy wszystkie osie na wózku są napędzane jeżeli nie to która jest toczna

			
			
									
																
						W BR118 4 osiowej może ktoś mi z wymiarować wózek oraz jakiej jest wielkości koło tak jak jest na zdjęciu

W BR118 6 osiowej może ktoś mi z wymiarować wózek oraz jakiej jest wielkości koło tak jak jest na zdjęciu i czy wszystkie osie na wózku są napędzane jeżeli nie to która jest toczna

- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
... zapomniałem o realnym składzie tej lokomotywy. Więcej o BR 118 w Polsce tutaj:
http://forum.modelarstwo.info/threads/b ... ery.23885/
			
							
			
									
																
						http://forum.modelarstwo.info/threads/b ... ery.23885/
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam ponownie, 
Zgodnie z obietnicą ...
			
							
			
													Zgodnie z obietnicą ...

					Ostatnio zmieniony 18 lut 2015, 21:53 przez bsystem77, łącznie zmieniany 3 razy.
									
			
																
						- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam ponownie,
Wracając do informacji na temat dekodera dźwiękowego Zimo - podkreślam, iż może być tylko i wyłącznie (jeżeli chodzi o dźwięk dla BR 118 - Henning) dekoder MX645 - mimo, iż gabarytowo mieści się on na styk pod obudową.
Próbowałem kiedyś użyć dekodera mniejszego MX648 (w lokomotywie Tillig-a w modelu 501004), ale musiałem go wymienić na większy, ponieważ dźwięk z niego był niewyraźny. Przyczyna tkwiła w pamięci dekodera - to mała rada dla tych, którzy planują zaopatrzeć się w ten dźwięk 
  
P.S. Niebawem wrzucę parę fotek mojego modelu - razem ze realnym składem
			
			
									
																
						Wracając do informacji na temat dekodera dźwiękowego Zimo - podkreślam, iż może być tylko i wyłącznie (jeżeli chodzi o dźwięk dla BR 118 - Henning) dekoder MX645 - mimo, iż gabarytowo mieści się on na styk pod obudową.
Próbowałem kiedyś użyć dekodera mniejszego MX648 (w lokomotywie Tillig-a w modelu 501004), ale musiałem go wymienić na większy, ponieważ dźwięk z niego był niewyraźny. Przyczyna tkwiła w pamięci dekodera - to mała rada dla tych, którzy planują zaopatrzeć się w ten dźwięk
 
  P.S. Niebawem wrzucę parę fotek mojego modelu - razem ze realnym składem

- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam ponownie wszystkich,
Informacyjnie chciałbym dodać, iż lepiej - w miejscu przewidzianym na głośnik (o którym pisze Artur) - zamontować głośnik ZIMO LS10X15 (po małych jego modernizacjach - w celu umieszczenia go w tym miejscu). Dźwięk z "kostki cukru" jest o wiele bardzie wyraźny, niż z modułu PIKO 56197 (głośnik Uhlenbrock 31180 - 13,5 X 19,5 X 4 mm 1W - bez pudła rezonansowego). Po zeszlifowaniu pudła rezonansowego na grubość 1,5 mm i zeszlifowaniu delikatnie rogów głośnika przy pomocy papieru ściernego, dźwięk jest nadal imponujący, a głośnik schował się swobodnie w miejscu przewidzianym dla niego.
Jeżeli chodzi o sam efekt dźwięku najbardziej zbliżonego do oryginału - proponuję dekoder ZIMO MX645 z dźwiękiem Pana Henning-a. Słyszymy tutaj piękny efekt załączania świstrzącej turbiny , której niestety brakuje w module PIKO 56197
 , której niestety brakuje w module PIKO 56197   
  
https://www.youtube.com/watch?v=twyxbkG_5Sw
Pozdrawiam
			
			
									
																
						Informacyjnie chciałbym dodać, iż lepiej - w miejscu przewidzianym na głośnik (o którym pisze Artur) - zamontować głośnik ZIMO LS10X15 (po małych jego modernizacjach - w celu umieszczenia go w tym miejscu). Dźwięk z "kostki cukru" jest o wiele bardzie wyraźny, niż z modułu PIKO 56197 (głośnik Uhlenbrock 31180 - 13,5 X 19,5 X 4 mm 1W - bez pudła rezonansowego). Po zeszlifowaniu pudła rezonansowego na grubość 1,5 mm i zeszlifowaniu delikatnie rogów głośnika przy pomocy papieru ściernego, dźwięk jest nadal imponujący, a głośnik schował się swobodnie w miejscu przewidzianym dla niego.
Jeżeli chodzi o sam efekt dźwięku najbardziej zbliżonego do oryginału - proponuję dekoder ZIMO MX645 z dźwiękiem Pana Henning-a. Słyszymy tutaj piękny efekt załączania świstrzącej turbiny
 , której niestety brakuje w module PIKO 56197
 , której niestety brakuje w module PIKO 56197   
  https://www.youtube.com/watch?v=twyxbkG_5Sw
Pozdrawiam

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Po odkręceniu dwóch śrubek, pięknie schodzi buda lokomotywy i odsłania nam płytkę z elektroniką:

 
  
 
Odnajdujemy zaślepkę analogową w gnieździe PluX16 oraz miejsce na zainstalowanie modułu dźwiękowego SUSI.
 
 
By się dostać do miejsca na głośniczek trzeba odkręcić 3 śrubki, poluzować przewody i odsunąć płytkę na bok.
Producent oferuje dekoder jazdy 46121 i moduł dźwiękowy 56197 przeznaczony dla BR 118/BR 119 (#47280 / #47290). Przykładowy dźwięk: [MP3].
Więcej na karcie z katalogu:

			
			
													
 
  
 
Odnajdujemy zaślepkę analogową w gnieździe PluX16 oraz miejsce na zainstalowanie modułu dźwiękowego SUSI.
 
 By się dostać do miejsca na głośniczek trzeba odkręcić 3 śrubki, poluzować przewody i odsunąć płytkę na bok.
Producent oferuje dekoder jazdy 46121 i moduł dźwiękowy 56197 przeznaczony dla BR 118/BR 119 (#47280 / #47290). Przykładowy dźwięk: [MP3].
Więcej na karcie z katalogu:

					Ostatnio zmieniony 02 sty 2015, 09:27 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość




