Diesellok BR 118 TT
4
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy
Model gotowy
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Model wielkoseryjny
47280
DR
IV
118 522-2
Brak
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71412 - BR 118 008-2, DR, Ep. IV, elriva exclusive
71413 - BR 118 070-2, DR, Ep. IV, modelleisenbahn-cms.de exclusive
KKS i gniazdo NEM
Silnik z dwoma kołami zamachowymi ; napęd na wszystkie 4-ry osie, prąd pobieramy również z 4 osi, na dwóch kołach gumki przyczepnościowe
3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)
gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI
Hmm.
Różnice we filozofii budowy modelu Piko vs Tillig widać od razu, choć nie jestem do końca przekonany, że podejście Piko jest gorsze - przynajmniej detale nie pozostają w ręku po odstawieniu lokomotywy na tor.
Obie prezentują się "na oko", stojąc na torach ...podobnie, różnica w szczegółach widoczna jest dopiero na zbliżeniu. Mniejsza cena uzasadnia zakup Piko. Przydał by się jeszcze test mobilności na torach obu wersji lokomotywy. Zobaczymy czy BR118 będzie tak jak TAURUS Piko nie do zdarcia.




