2011 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Witek M. »

KrzyszTTof pisze:[...] Tillig zapowiedzia? w nowos´ciach set 3 dwójek PKP na bazie Modistów.
Czyli bedzie kolejne discopolo - wyrob modelopodobny...
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: gemol »

Tak się właśnie zastanawiałem, skąd Tillig weźmie wagony do tego setu. :D
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: KrzyszTTof »

gemol pisze:A do przeróbki na 127A nadają się wagony Modista - na zlotach już ze dwa lata używamy tego wagonu.
Grzegorzu właśnie o tym dyskusja - bo Tillig zapowiedział w nowościach set 3 dwójek PKP na bazie Modistów.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 20:06 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: gemol »

A do przeróbki na 127A nadają się wagony Modista - na zlotach już ze dwa lata używamy tego wagonu.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Witek M. »

oelka pisze:Nie. Wagon 127A był wagonem standardu X. A model w katalogu również, co widać po 11 oknach z przedziałów. Wagony 2 klasy ze standardu Y mają 10 przedziałów tak jak model nr 16642.
OIDP typ 127A to UIC Z2...
slawek pisze:to był wagon pierwotnie 2 klasy [...]
Epizod z drugą klasą był tak krótki, że można przyjąć, że "od urodzenia" (w 1979 roku bodajże) oba wagony były "jedynkami".
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 14:02 przez Witek M., łącznie zmieniany 4 razy.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

golab pisze:A może zasugerować producentowi (np. za pośrednictwem TTClubu), aby zmienił oznaczenia ? Jak widać w katalogu, modele nie są jeszcze gotowe, większość zdjęć to fotomontaż, albo zdjęcia z H0
W zasadzie racja, można interweniować wcześniej i zamiast fikcyjnego składu można mieć skład pociągu ekspresowego (2 x 2klasa YB + 1 x 1 klasa X)
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 14:01 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: krzysztof »

jak na razie, to zauważyłem, że w MBS podrożało.
żeby było ciekawiej :mrgreen: najlepiej widać to w dziale "schnappchen".
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

To był wagon pierwotnie 2 klasy, ale ktoś z "wyższych szczebli zarządzania" widząc, że przedziały są 6 osobowe postanowił, że będzie to jedynka i pierwotnie została skierowana do pociągu ekspresowego, jeśli dobrze pamiętam, wagon stacjonował w Opolu.
Cała historia tych wagonów została opisana w Replice, numeru niestety nie pamiętam
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 14:00 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: golab »

A może zasugerować producentowi (np. za pośrednictwem TTClubu), aby zmienił oznaczenia ? Jak widać w katalogu, modele nie są jeszcze gotowe, większość zdjęć to fotomontaż, albo zdjęcia z H0
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: KrzyszTTof »

slawek pisze:Faktycznie, ten set to 3 sztuki wagonów klasy X, Tillig serwuje polskim modelarzom kolejną fikcję, a wystarczyło by dać do tego setu dwa wagony YB i jeden klasy X, który jeździł jako jedenastoprzedziałowa jedynka.
No to zrobimy "temu wagonu" przedrukowanie na 1 klasę - akurat z Tilligów oznaczenia łatwo schodzą ;-)

Kolega Witek M. pokazywał już nawet kiedyś projekt w tym wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2492& ... sc&start=0
Obrazek

A propo's - wagon 1 klasy przemianowany na 2 klasę to wagon "zdeklasowany". A odwrotnie?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 13:59 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 2 razy.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: et22 »

A Talboty?
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: slawek »

Faktycznie, ten set to 3 sztuki wagonów klasy X, Tillig serwuje polskim modelarzom kolejną fikcję, a wystarczyło by dać do tego setu dwa wagony YB i jeden klasy X, który jeździł jako jedenastoprzedziałowa jedynka.
Liczba nowości PKP jest imponująca, szkoda tylko, że jeśli pojawia się elektrowóz EU43 PKP Cargo nie zaprezentowano np do niego dwóch wagonów towarowych, niestety tak to jest albo w katalogu pojawiają się wagony bez lokomotywy albo lokomotywa bez wagonów, takim sposobem nigdy nasza skala nie zwiększy swojego udziału w rynku :/
Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 15:41 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: mradwan »

Rownież długość zestawu wskazuje, ze chodzi o standard X - jeden wagon ma długość nieco ponad 220 mm, a nowe wagony Y mają 204 mm.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: oelka »

Olgierd pisze:Panowie, przede wszystkim "zdjęcie przedstawia model HO", a po drugie - w przeciwieństwie do innych modeli - dyskretnie pominięto w opisie informacje o jaki typ wagonu chodzi, poza tym, że ma być osobowy drugiej klasy :P
Nie o typ wagonu tu chodzi. Typ jest oznaczeniem producenta wagonu i nic nie wnosi do tematu. Natomiast istotny jest standard UIC, według jakiego budowano wagon: Y, X lub Z.
Biorąc pod uwagę, że numer katalogowy zaczyna się na 500... więc chodzi o ograniczony zasięg oferty, to raczej można podejrzewać, że chodzi o uzupełnienie składu oliwkowych dwójek.
Można sobie podejrzewać co kto sobie życzy, ale na zdjęciu jest model wagonu standardu X, a nie Y.
Jeśli producent zamierza zrobić wagon standardu Y, to można oczekiwać, że zamieści zdjęcie adekwatnego modelu czy to w TT, czy w innej skali, lub nawet oryginału. Bo tak się zwyczajowo czyni.
Wobec tego albo będą to modele z rodzaju S-F, albo komuś się obrazki pomyliły.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 20:14 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Witek M. »

KrzyszTTof pisze:[...]Wagon tego typu bardzo dobrze udaje nasz wagon typu 127A [...]
Ma strasznie "kanciaste" okna. Nasze 127A miało dużo bardziej zaoblone ramy. Rzuca się to w oczy, niestety...
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 20:13 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości