Czyli bedzie kolejne discopolo - wyrob modelopodobny...KrzyszTTof pisze:[...] Tillig zapowiedzia? w nowos´ciach set 3 dwójek PKP na bazie Modistów.
2011 - Zapowiedzi i Nowości
Moderator: mod-Tabor
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Tak się właśnie zastanawiałem, skąd Tillig weźmie wagony do tego setu. 

- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Grzegorzu właśnie o tym dyskusja - bo Tillig zapowiedział w nowościach set 3 dwójek PKP na bazie Modistów.gemol pisze:A do przeróbki na 127A nadają się wagony Modista - na zlotach już ze dwa lata używamy tego wagonu.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 20:06 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
A do przeróbki na 127A nadają się wagony Modista - na zlotach już ze dwa lata używamy tego wagonu.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
OIDP typ 127A to UIC Z2...oelka pisze:Nie. Wagon 127A był wagonem standardu X. A model w katalogu również, co widać po 11 oknach z przedziałów. Wagony 2 klasy ze standardu Y mają 10 przedziałów tak jak model nr 16642.
Epizod z drugą klasą był tak krótki, że można przyjąć, że "od urodzenia" (w 1979 roku bodajże) oba wagony były "jedynkami".slawek pisze:to był wagon pierwotnie 2 klasy [...]
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 14:02 przez Witek M., łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
W zasadzie racja, można interweniować wcześniej i zamiast fikcyjnego składu można mieć skład pociągu ekspresowego (2 x 2klasa YB + 1 x 1 klasa X)golab pisze:A może zasugerować producentowi (np. za pośrednictwem TTClubu), aby zmienił oznaczenia ? Jak widać w katalogu, modele nie są jeszcze gotowe, większość zdjęć to fotomontaż, albo zdjęcia z H0
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 14:01 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
jak na razie, to zauważyłem, że w MBS podrożało.
żeby było ciekawiej
najlepiej widać to w dziale "schnappchen".
żeby było ciekawiej

-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
To był wagon pierwotnie 2 klasy, ale ktoś z "wyższych szczebli zarządzania" widząc, że przedziały są 6 osobowe postanowił, że będzie to jedynka i pierwotnie została skierowana do pociągu ekspresowego, jeśli dobrze pamiętam, wagon stacjonował w Opolu.
Cała historia tych wagonów została opisana w Replice, numeru niestety nie pamiętam
Cała historia tych wagonów została opisana w Replice, numeru niestety nie pamiętam
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 14:00 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
A może zasugerować producentowi (np. za pośrednictwem TTClubu), aby zmienił oznaczenia ? Jak widać w katalogu, modele nie są jeszcze gotowe, większość zdjęć to fotomontaż, albo zdjęcia z H0
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
No to zrobimy "temu wagonu" przedrukowanie na 1 klasę - akurat z Tilligów oznaczenia łatwo schodzą ;-)slawek pisze:Faktycznie, ten set to 3 sztuki wagonów klasy X, Tillig serwuje polskim modelarzom kolejną fikcję, a wystarczyło by dać do tego setu dwa wagony YB i jeden klasy X, który jeździł jako jedenastoprzedziałowa jedynka.
Kolega Witek M. pokazywał już nawet kiedyś projekt w tym wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2492& ... sc&start=0

A propo's - wagon 1 klasy przemianowany na 2 klasę to wagon "zdeklasowany". A odwrotnie?
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 13:59 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
A Talboty?
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Faktycznie, ten set to 3 sztuki wagonów klasy X, Tillig serwuje polskim modelarzom kolejną fikcję, a wystarczyło by dać do tego setu dwa wagony YB i jeden klasy X, który jeździł jako jedenastoprzedziałowa jedynka.
Liczba nowości PKP jest imponująca, szkoda tylko, że jeśli pojawia się elektrowóz EU43 PKP Cargo nie zaprezentowano np do niego dwóch wagonów towarowych, niestety tak to jest albo w katalogu pojawiają się wagony bez lokomotywy albo lokomotywa bez wagonów, takim sposobem nigdy nasza skala nie zwiększy swojego udziału w rynku
Liczba nowości PKP jest imponująca, szkoda tylko, że jeśli pojawia się elektrowóz EU43 PKP Cargo nie zaprezentowano np do niego dwóch wagonów towarowych, niestety tak to jest albo w katalogu pojawiają się wagony bez lokomotywy albo lokomotywa bez wagonów, takim sposobem nigdy nasza skala nie zwiększy swojego udziału w rynku

Ostatnio zmieniony 30 sty 2011, 15:41 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Rownież długość zestawu wskazuje, ze chodzi o standard X - jeden wagon ma długość nieco ponad 220 mm, a nowe wagony Y mają 204 mm.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Nie o typ wagonu tu chodzi. Typ jest oznaczeniem producenta wagonu i nic nie wnosi do tematu. Natomiast istotny jest standard UIC, według jakiego budowano wagon: Y, X lub Z.Olgierd pisze:Panowie, przede wszystkim "zdjęcie przedstawia model HO", a po drugie - w przeciwieństwie do innych modeli - dyskretnie pominięto w opisie informacje o jaki typ wagonu chodzi, poza tym, że ma być osobowy drugiej klasy![]()
Można sobie podejrzewać co kto sobie życzy, ale na zdjęciu jest model wagonu standardu X, a nie Y.Biorąc pod uwagę, że numer katalogowy zaczyna się na 500... więc chodzi o ograniczony zasięg oferty, to raczej można podejrzewać, że chodzi o uzupełnienie składu oliwkowych dwójek.
Jeśli producent zamierza zrobić wagon standardu Y, to można oczekiwać, że zamieści zdjęcie adekwatnego modelu czy to w TT, czy w innej skali, lub nawet oryginału. Bo tak się zwyczajowo czyni.
Wobec tego albo będą to modele z rodzaju S-F, albo komuś się obrazki pomyliły.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 20:14 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Ma strasznie "kanciaste" okna. Nasze 127A miało dużo bardziej zaoblone ramy. Rzuca się to w oczy, niestety...KrzyszTTof pisze:[...]Wagon tego typu bardzo dobrze udaje nasz wagon typu 127A [...]
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 20:13 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość