Tunning wajchy EW

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

Grzegorz TT pisze:Iglice można polaryzować tak samo jak krzyżownicę ;)
Conrad dostarcza w tym zestawie także snopy iskier a i malutki spawik przydarzyć się może :mrgreen: Sprawa nie jest tak prosta jak wygląda na pierwszy rzut oka
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: Kilkujadek »

miki pisze:Za to zwarcie będzie nie na razie tylko od razu!!! :mrgreen:
Czyżby ??
:idea: Iglice można polaryzować tak samo jak krzyżownicę ;)
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: winner_xp »

Hebe wiem ze zwarcie będzie od razu, to tylko prowizorka jak napisałem, a izolacje elektryczna spróbuje dzisiaj zrobić tak jak to jest w realu, lub dobra imitacje ;)
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

Za to zwarcie będzie nie na razie tylko od razu!!! :mrgreen: Zastanów się, po kiego grzyba była cała ta kombinerka z laminatem i innymi duperelami 8)
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: winner_xp »

Tak jak autor wątku tez próbuje zrobić imitacje zamknięcia suwakowego, na zdjęciach widać jak to zostało rozwiązane, na razie jest to prowizorka. Wkleję jeszcze fotki z gotowego zamknięcia jak rozjazd będzie skończony ;), te sześciany po bokach z otworem są tylko na razie ;)

zamkniecie 1
zamkniecie 2
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

Ano zobaczymy. Drut w laminat jest wklejony, takie sztywne to to nie jest. Iglica też nie jest bezpośrednio przylutowana do laminatu ale za pośrednictwem jeszcze jednej blaszki. Poza tym zostawiłem wszędzie luzy, no i Rohloffa nie żałowałem :mrgreen: Zastanawiam się jaki smar dać pod iglice 8)
... odlutowanie się laminatu od szyny...
To akurat najmniejszy problem, gorzej jak zerwie miedź. Nieciekawie też będzie jak puści ściąg, jest już model z dodatkowym wzmocnieniem na samym spodzie
twardy
Posty: 125
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
Lokalizacja: Wa=wa
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: twardy »

Jeżeli zamocowałeś na sztywno drucik do laminatu a laminat przylutowałeś do iglic
to mogą występować naprężenia .
Co po jakimś czasie może spowodować odlutowanie się laminatu od szyny .
Testowane na rozjazdach w eNce , AspenModel
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

Nie odpuściłem tematu, bo te obleśne plastikowe sztaby spokoju nie dają....
Idea by Hugwa, blachy by Fred, laminatu dwustronnego 0,4 chwilowo nie mam więc trzeba było wiercić dziurę w zwykłym i na klej. Ale docelowo będzie.
Części:
Obrazek

i efekty. Trochę obsmarkane tu i ówdzie tym i tamtym ale "waloryzacja" przykryje
Obrazek Obrazek Obrazek

Przy okazji wyłażą różne perełki wuja Jurgena, typu notorycznie rożne długości iglic :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 07:21 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: ArturSchŁ »

wkocierz pisze:Chciałem tą blaszke od dołu zlutować żeby było trwałe, ale lekko przesadziłem z ciepłem:
Zobacz TU.
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: wkocierz »

Chodzi o to, że podczas montażu zwrotnicy a dokładnie plastikowej prowadnicy, do której podłącza się szyne, lekko pod wplywem ciepła zdeformowałem ją. W zestawie do montażu Tillig 83426 dodają taką blaszkę, którą (tak mi sie wydaje) należy zastosować do złączenia szyny z prowadnicą. Chciałem tą blaszke od dołu zlutować żeby było trwałe, ale lekko przesadziłem z ciepłem:D Szukam jakiegoś dobrego pomysłu na zamiennik. tak sobie myśle że chyba będe musiał kupić gotową zwrotnice i podpatrzeć:)
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

wkocierz pisze:Obserwuję ten temat i chcialbym sie dowiedzieć jak idą prace?szukam jakiegoś rozwiązania właśnie w tej kwesti.
Nie idą. Bo pracuję nad czym innym, chociaż teoria już odbębniona. Laminat dustronny 0,4 będzie zastosowany, do tego ściąg z drutu itp, sprawa okazuje się całkiem prosta.
wkocierz pisze:Nie mam zaufania do oryginalnej "wajchy" w zwrotnicy do montaży EW2
Można jaśniej ??
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: wkocierz »

Obserwuję ten temat i chcialbym sie dowiedzieć jak idą prace?szukam jakiegoś rozwiązania właśnie w tej kwesti. Nie mam zaufania do oryginalnej "wajchy" w zwrotnicy do montażu EW2 :( możecie coś podsunąć ? :)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2007, 15:26 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

Hubert jesteś genialny!!! Mordo ty moja :mrgreen: W związku z powyższym część rozjazdów na TRAKO będzie prawdopodobnie położona PROWIZORYCZNIE
Awatar użytkownika
hugwa
Posty: 160
Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
Lokalizacja: mentalne zadupie
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: hugwa »

Chyba bym popróbował w innym kierunku... teraz to góra rodzi mysz.
Może zamiast tych kloców plajzdeczanych zorganizuj sobie cieniutki laminat dwustronnie miedziowany? Najcieńszy jaki widziałem miał 0.6mm. Dwa niewielkie kawałki przylutowane pod stopkę iglicy odizolują sam ściąg a będa wyglądać duzo lepiej.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Tunning wajchy EW

Post autor: miki »

Na razie trzeba wyczyścić z kleju. Poza tym to unikat, bo nowa wersja iminacji napędu będzie gotowa wieczorem. Może bez lutowanych uszek, ale ściąg będzie....i w takim samym położeniu w zwrotnicy, po serii prób iglice zechciały się dociągać :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość