Stacja Nowe Bystre

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Kilkujadek »

A sieć trakcyjna wcale nie jest tak prosta...
Na prostych lina nośna jest w osi toru natomiast przewód po którym ślizga się pantograf "zygzakuje".
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: whosho »

Jasny. Nie da się ukryć że w kwestii sieci trakcyjnej będziesz pionierem... z wszystkimi tego konsekwencjami... :mrgreen:
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Oto jak mniej więcej wyobrażam sobie stacje:

Obrazek

Plan jest taki, żeby od zachodniej strony dało się podczepić zarówno moduł z linią dwu jak i jedno torową, w tym celu powstaną dwa dodatkowe moduły. Jeśli zajdzie potrzeba przyłączenia modułu z linią dwutorową to jako moduł przejściowy przyłączony zostanie moduł dwutorowy z dwoma semaforami wjazdowymi. Gdy wystarczy podłączenie jednotorowe zastosuje moduł z bocznicą i jednym semaforem. Mam nadzieje, że pomysł jest w miare jasny :)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Dzisiaj rano odebrałem ze sklepu swoje zamówienie. W jego skład wchodziła m.in. sieć trakcyjna, rozjazdy potrzebne do budowy stacji i budynek nastawni. Pytałem w którymś z postów czy warto zamontować sieć trakcyjną - odpowiadam, że podjąłem decyzje o montażu:
- jest niezwykle klimatyczna
- lokomotywy elektryczne będą wygladały dużo naturalniej w jej obecności
- miałem ją już od dawna zamówioną i musiałem kupić, a jak już kupiłem to szkoda nie założyć...
Ogólnie trwają prace wykończeniowe przy segmencie. Siąde zaraz do TTCad i zamieszcze plan stacji w całej okazałości. Wtedy mam nadzieje pomożecie mi dobrać sygnalizację i ustawienie wszelkiego oznakowania.
Poniżej zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

No nie daj się prosić...Zrób główne na EW3. Ja też cierpię na ustawiczny brak miejsca a ze swoją stacją wchodzę w dziewiąty metr
No niestety nie dam się namówić na EW3, moje maksymalne ograniczenie to 3 metry żebym mógł bez problemu pobawić się również w domu,
Tylko te EW1 powodują, że moduł jest "prawie zgodny z sttandardem"
Z tego co ja zrozumiałem z najnowszej (tej zamieszczonej na stronie) wersji sTTandardu to, że mogę zastosować EW1 na bocznicy, czyli wszystko jest ok. Na segmencie którego zdjęcia są zamieszczone na stronie będzie się odbywał tylko ruch manewrowy. Ma sie przetoczyć z prędkością manewrową po nim lokomotywa w celu zmiany kierunku ruchu pociągu, lub lokomotywa manewrowa (w moim przypadku BR 110) ma przetoczyć kilka wagonów.
Co do EW1 - promień teoretycznie jest duży, ale konstrukcja rozjazdu powoduje, że niektóre loki mają z nim problem. Przy czym testowaliśmy loki na różnych EW1 i na niektórych wypadały, na niektórych przechodziły płynnie. Być może zależy to od wyprodukowanej przez T. partii, a może wpływ ma geometria toru przed i za rozjazdem - nie wiem.
No właśnie dlatego jestem nieco zdziwiony bo ja nie zauważyłem żadnych problemów z przejezdnością moich EW1, może faktycznie to sprawa partii.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2008, 12:50 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Misiek »

KamilW pisze:1) jakie i gdzie postawić oznakowanie i sygnalizacje?
jak już będziesz miał opracowany gotowy układ torowy to zapytaj PawłaPiotra
Na pewno udzieli Ci bardzo konkretnych odpowiedzi !!
Przedtem postudiuj trochę literaturę fachową (Przepisy sygnalizacji), tak, żebyś miał choć ogólne pojęcie o co w tym biega :)
http://kolej.krb.com.pl/wtbe10/wtbe10.htm
http://kolej.krb.com.pl/e1/e1.htm
KamilW pisze:3) czy wg was warto montować trakcje na module stacyjnym? Jeśli tak to na jakich torach?
masz na myśli "drut" ??
Wg mnie na razie nie warto - popatrz na inne moduły TT i dostosuj się do nich.
Byłoby głupio, gdyby Twoja stacja była oazą elektryfikacji wśród królewstwa dizli i kopciuchów.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: gemol »

5) Owszem peron minimum 80 cm wystarczy, ale ważniejsza jest długość torów stacyjnych - pociągi towarowe też muszą się mieścić. Między ukresami przynajmniej jednego toru powinno być min. 150 cm.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Kilkujadek »

5) - nie ma standardowego pociągu. Makieta modułowa powinna jak najlepiej oddawać rzeczywistość. Moim zdaniem dla peronu linii drugorzędnej wskazane jest minimum 80 cm.
6) - ostatnio jeździmy wyłącznie w DCC więc odcinki izolowane nie są konieczne.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Po przemyśleniach doszło mi jeszcze kilka pytań:
5) z waszego doświadczenia jaki długi proponujecie zrobić peron tak żeby zmieścił się na nim "standardowy" zlotowy pociąg? Inaczej mówiąc jaką długość wybrać by stacja była użyteczna?
6) czy na bocznicy/lokomotywowni musze robić odcinki izolowane, na jednej czy dwóch szynach? Jeśli ktoś byłby tak miły to na podstawie schematu niech narysuje gdzie powinny sie znajdować odcinki izolowane na stacji?
Z góry dzięki
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Troche jeszcze podziałałem dzisiaj przy segmencie:
Obrazek Obrazek Obrazek
Mam kilka pytań:
1) jakie i gdzie podtawić oznakowanie i sygnalizacje?
2) na jaki kolor pomalować imitacje napędów rozjazdów?
3) czy wg was warto montować trakcje na module stacyjnym? Jeśli tak to na jakich torach?
4) macie jakieś propozycje urozmaicenia torowiska na dwóch pierwszych segmentach?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: Kilkujadek »

1) Manewrowanie skrzynką żeby połączyć 2 złączki może być trudne. Przy 8 to już wyczyn cyrkowy.
2) Jak poczytasz tematy o makietach modułowych zapewne w kilku miejscach znajdziesz posty o wyrwaniu szyn z podkładów. Przy wystających złączkach naprawa torowiska czeka Ciebie po każdej imprezie. (oby nie przed !! :lol: )
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Co do dzielenia na segmenty to tak:
- I segment - rozpoczęcie na profilu MN-1, następnie mostek i rozjazd angielski
- II segment - peron i budynek stacyjny Auhagena Klasdorf
- III segment - to ten na zdjęciach
- IV segment - bocznice i lokomotywownia dwustanowiskowa Auhagen
Co do końcówek torów przy profilach czołowych to jeśli się uda to pozostaną co zapewni jak najdokładniejsze polączenie torów pomiędzy segmentami. Ogólnie wydaje mi się że to dobre rozwiązanie. Jeśli się myle to prosze o sprostowanie.
Poniżej kilka ładniejszych fotek segmentu.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Stacja Nowe Bystre

Post autor: KamilW »

Witam, z ciężkim sercem musiałem zakończyć prace nad makietą. Niestety pomieszczenie w którym stała musi zostać zagospodarowane inaczej. Na pocieszenie zostało mi wykonanie makiety modułowej. Jako, że miałem gotową część bocznicy na poprzednią makietę postanowiłem jej nie niszczyć ale wykorzystać do budowy modułu stacyjnego.
Pracuję właśnie nad jedną z 4 części modułu stacyjnego. Będzie to dwutorowa stacja końcowa z czterotorową bocznicą i lokomotywownią dwustanowiskową. Prowizoryczny schemat zamieszczam poniżej. Całość ma mieć długość 2,4 m. Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia lub pomysły to śmiało proszę pisać.
Obrazek
A oto dwa zdjęcia pokazujące obecny stan modułu:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2008, 15:31 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość