Stacja Nowe Bystre
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
A sieć trakcyjna wcale nie jest tak prosta...
Na prostych lina nośna jest w osi toru natomiast przewód po którym ślizga się pantograf "zygzakuje".
Na prostych lina nośna jest w osi toru natomiast przewód po którym ślizga się pantograf "zygzakuje".
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Jasny. Nie da się ukryć że w kwestii sieci trakcyjnej będziesz pionierem... z wszystkimi tego konsekwencjami... 

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Oto jak mniej więcej wyobrażam sobie stacje:

Plan jest taki, żeby od zachodniej strony dało się podczepić zarówno moduł z linią dwu jak i jedno torową, w tym celu powstaną dwa dodatkowe moduły. Jeśli zajdzie potrzeba przyłączenia modułu z linią dwutorową to jako moduł przejściowy przyłączony zostanie moduł dwutorowy z dwoma semaforami wjazdowymi. Gdy wystarczy podłączenie jednotorowe zastosuje moduł z bocznicą i jednym semaforem. Mam nadzieje, że pomysł jest w miare jasny

Plan jest taki, żeby od zachodniej strony dało się podczepić zarówno moduł z linią dwu jak i jedno torową, w tym celu powstaną dwa dodatkowe moduły. Jeśli zajdzie potrzeba przyłączenia modułu z linią dwutorową to jako moduł przejściowy przyłączony zostanie moduł dwutorowy z dwoma semaforami wjazdowymi. Gdy wystarczy podłączenie jednotorowe zastosuje moduł z bocznicą i jednym semaforem. Mam nadzieje, że pomysł jest w miare jasny

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Dzisiaj rano odebrałem ze sklepu swoje zamówienie. W jego skład wchodziła m.in. sieć trakcyjna, rozjazdy potrzebne do budowy stacji i budynek nastawni. Pytałem w którymś z postów czy warto zamontować sieć trakcyjną - odpowiadam, że podjąłem decyzje o montażu:
- jest niezwykle klimatyczna
- lokomotywy elektryczne będą wygladały dużo naturalniej w jej obecności
- miałem ją już od dawna zamówioną i musiałem kupić, a jak już kupiłem to szkoda nie założyć...
Ogólnie trwają prace wykończeniowe przy segmencie. Siąde zaraz do TTCad i zamieszcze plan stacji w całej okazałości. Wtedy mam nadzieje pomożecie mi dobrać sygnalizację i ustawienie wszelkiego oznakowania.
Poniżej zdjęcia:


- jest niezwykle klimatyczna
- lokomotywy elektryczne będą wygladały dużo naturalniej w jej obecności
- miałem ją już od dawna zamówioną i musiałem kupić, a jak już kupiłem to szkoda nie założyć...
Ogólnie trwają prace wykończeniowe przy segmencie. Siąde zaraz do TTCad i zamieszcze plan stacji w całej okazałości. Wtedy mam nadzieje pomożecie mi dobrać sygnalizację i ustawienie wszelkiego oznakowania.
Poniżej zdjęcia:










- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
No niestety nie dam się namówić na EW3, moje maksymalne ograniczenie to 3 metry żebym mógł bez problemu pobawić się również w domu,No nie daj się prosić...Zrób główne na EW3. Ja też cierpię na ustawiczny brak miejsca a ze swoją stacją wchodzę w dziewiąty metr
Z tego co ja zrozumiałem z najnowszej (tej zamieszczonej na stronie) wersji sTTandardu to, że mogę zastosować EW1 na bocznicy, czyli wszystko jest ok. Na segmencie którego zdjęcia są zamieszczone na stronie będzie się odbywał tylko ruch manewrowy. Ma sie przetoczyć z prędkością manewrową po nim lokomotywa w celu zmiany kierunku ruchu pociągu, lub lokomotywa manewrowa (w moim przypadku BR 110) ma przetoczyć kilka wagonów.Tylko te EW1 powodują, że moduł jest "prawie zgodny z sttandardem"
No właśnie dlatego jestem nieco zdziwiony bo ja nie zauważyłem żadnych problemów z przejezdnością moich EW1, może faktycznie to sprawa partii.Co do EW1 - promień teoretycznie jest duży, ale konstrukcja rozjazdu powoduje, że niektóre loki mają z nim problem. Przy czym testowaliśmy loki na różnych EW1 i na niektórych wypadały, na niektórych przechodziły płynnie. Być może zależy to od wyprodukowanej przez T. partii, a może wpływ ma geometria toru przed i za rozjazdem - nie wiem.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2008, 12:50 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
jak już będziesz miał opracowany gotowy układ torowy to zapytaj PawłaPiotraKamilW pisze:1) jakie i gdzie postawić oznakowanie i sygnalizacje?
Na pewno udzieli Ci bardzo konkretnych odpowiedzi

Przedtem postudiuj trochę literaturę fachową (Przepisy sygnalizacji), tak, żebyś miał choć ogólne pojęcie o co w tym biega

http://kolej.krb.com.pl/wtbe10/wtbe10.htm
http://kolej.krb.com.pl/e1/e1.htm
masz na myśli "drut"KamilW pisze:3) czy wg was warto montować trakcje na module stacyjnym? Jeśli tak to na jakich torach?

Wg mnie na razie nie warto - popatrz na inne moduły TT i dostosuj się do nich.
Byłoby głupio, gdyby Twoja stacja była oazą elektryfikacji wśród królewstwa dizli i kopciuchów.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
5) Owszem peron minimum 80 cm wystarczy, ale ważniejsza jest długość torów stacyjnych - pociągi towarowe też muszą się mieścić. Między ukresami przynajmniej jednego toru powinno być min. 150 cm.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
5) - nie ma standardowego pociągu. Makieta modułowa powinna jak najlepiej oddawać rzeczywistość. Moim zdaniem dla peronu linii drugorzędnej wskazane jest minimum 80 cm.
6) - ostatnio jeździmy wyłącznie w DCC więc odcinki izolowane nie są konieczne.
6) - ostatnio jeździmy wyłącznie w DCC więc odcinki izolowane nie są konieczne.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Po przemyśleniach doszło mi jeszcze kilka pytań:
5) z waszego doświadczenia jaki długi proponujecie zrobić peron tak żeby zmieścił się na nim "standardowy" zlotowy pociąg? Inaczej mówiąc jaką długość wybrać by stacja była użyteczna?
6) czy na bocznicy/lokomotywowni musze robić odcinki izolowane, na jednej czy dwóch szynach? Jeśli ktoś byłby tak miły to na podstawie schematu niech narysuje gdzie powinny sie znajdować odcinki izolowane na stacji?
Z góry dzięki
5) z waszego doświadczenia jaki długi proponujecie zrobić peron tak żeby zmieścił się na nim "standardowy" zlotowy pociąg? Inaczej mówiąc jaką długość wybrać by stacja była użyteczna?
6) czy na bocznicy/lokomotywowni musze robić odcinki izolowane, na jednej czy dwóch szynach? Jeśli ktoś byłby tak miły to na podstawie schematu niech narysuje gdzie powinny sie znajdować odcinki izolowane na stacji?
Z góry dzięki
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Troche jeszcze podziałałem dzisiaj przy segmencie:

Mam kilka pytań:
1) jakie i gdzie podtawić oznakowanie i sygnalizacje?
2) na jaki kolor pomalować imitacje napędów rozjazdów?
3) czy wg was warto montować trakcje na module stacyjnym? Jeśli tak to na jakich torach?
4) macie jakieś propozycje urozmaicenia torowiska na dwóch pierwszych segmentach?
Z góry dzięki za odpowiedź.



Mam kilka pytań:
1) jakie i gdzie podtawić oznakowanie i sygnalizacje?
2) na jaki kolor pomalować imitacje napędów rozjazdów?
3) czy wg was warto montować trakcje na module stacyjnym? Jeśli tak to na jakich torach?
4) macie jakieś propozycje urozmaicenia torowiska na dwóch pierwszych segmentach?
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
1) Manewrowanie skrzynką żeby połączyć 2 złączki może być trudne. Przy 8 to już wyczyn cyrkowy.
2) Jak poczytasz tematy o makietach modułowych zapewne w kilku miejscach znajdziesz posty o wyrwaniu szyn z podkładów. Przy wystających złączkach naprawa torowiska czeka Ciebie po każdej imprezie. (oby nie przed
)
2) Jak poczytasz tematy o makietach modułowych zapewne w kilku miejscach znajdziesz posty o wyrwaniu szyn z podkładów. Przy wystających złączkach naprawa torowiska czeka Ciebie po każdej imprezie. (oby nie przed


- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Co do dzielenia na segmenty to tak:
- I segment - rozpoczęcie na profilu MN-1, następnie mostek i rozjazd angielski
- II segment - peron i budynek stacyjny Auhagena Klasdorf
- III segment - to ten na zdjęciach
- IV segment - bocznice i lokomotywownia dwustanowiskowa Auhagen
Co do końcówek torów przy profilach czołowych to jeśli się uda to pozostaną co zapewni jak najdokładniejsze polączenie torów pomiędzy segmentami. Ogólnie wydaje mi się że to dobre rozwiązanie. Jeśli się myle to prosze o sprostowanie.
Poniżej kilka ładniejszych fotek segmentu.


- I segment - rozpoczęcie na profilu MN-1, następnie mostek i rozjazd angielski
- II segment - peron i budynek stacyjny Auhagena Klasdorf
- III segment - to ten na zdjęciach
- IV segment - bocznice i lokomotywownia dwustanowiskowa Auhagen
Co do końcówek torów przy profilach czołowych to jeśli się uda to pozostaną co zapewni jak najdokładniejsze polączenie torów pomiędzy segmentami. Ogólnie wydaje mi się że to dobre rozwiązanie. Jeśli się myle to prosze o sprostowanie.
Poniżej kilka ładniejszych fotek segmentu.






- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Stacja Nowe Bystre
Witam, z ciężkim sercem musiałem zakończyć prace nad makietą. Niestety pomieszczenie w którym stała musi zostać zagospodarowane inaczej. Na pocieszenie zostało mi wykonanie makiety modułowej. Jako, że miałem gotową część bocznicy na poprzednią makietę postanowiłem jej nie niszczyć ale wykorzystać do budowy modułu stacyjnego.
Pracuję właśnie nad jedną z 4 części modułu stacyjnego. Będzie to dwutorowa stacja końcowa z czterotorową bocznicą i lokomotywownią dwustanowiskową. Prowizoryczny schemat zamieszczam poniżej. Całość ma mieć długość 2,4 m. Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia lub pomysły to śmiało proszę pisać.

A oto dwa zdjęcia pokazujące obecny stan modułu:

Pracuję właśnie nad jedną z 4 części modułu stacyjnego. Będzie to dwutorowa stacja końcowa z czterotorową bocznicą i lokomotywownią dwustanowiskową. Prowizoryczny schemat zamieszczam poniżej. Całość ma mieć długość 2,4 m. Jeśli ktoś ma jakieś spostrzeżenia lub pomysły to śmiało proszę pisać.

A oto dwa zdjęcia pokazujące obecny stan modułu:


Ostatnio zmieniony 06 wrz 2008, 15:31 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość