Posiadaczy V60/BR 106
Moderator: mod-Tabor
-
landszaft
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 maja 2006, 19:49
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Brawo. Zgadza się jest to stary Rokal. Charakterek, dostaniesz zdjęcia jak go z powrotem przemaluję. Niestety po 40 latach farba na modelu zaczęła sama w niektórych miejscach odpryskiwać, więc karoseria idzie do renowacji, więc go mam już rozebrany na tajle w pudełeczku. Przy okazji zdejmuję napisy nazwy producenta, który namiętnie je stosował na modelu w widocznych czołowych miejscach: ROKAL
. Feler Rokali, to to że trzeba zrobić pewne zmiany w zwrotnicach aby mogły modele Rokala z nich korzystać, o czym wszyscy wiedzą. Drugi feler to, że modele są niestety w skali 1:100 - 1:110. Np. model parowozu BR 89 005 który powinien mieć wymiary BR 80 ROCO jest wielkością większa od tendrzakaBR 81-92 BTTB
Ale akurat parowozik BR 89 005 wyprodukowano w 10 szt i po wojnie 6 szt pracowało na PKP, a jedna nakolei DB. Zaleta silniki -w modelach ROKALA jakie posiadam, są ustawione bocznie bez kardanów. Ruszanie jest rewelacyjne i jazda płynna mimo że silniki mruczą dość głośno. No i zaleta niektórych modeli nikt nie robi.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 14:57 przez landszaft, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trojan
- Posty: 345
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
To chyba chodzi o to : http://cgi.ebay.de/Rokal-TT-12mm-Rarita ... dZViewItem
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
No właśnie i chciałbym to cudo ujrzeć na oczy. Dużo słyszałem, ale nikt nigdzie nie widział...
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Mam nieodparte wrażenie, że chodzi tu o model z firmy Rokal.Charakterek pisze:Możesz pokazać skan lub foto tego modelu? (tego trzyosiowego, bom ciekaw okrutnie)
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 08:53 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Możesz pokazać skan lub foto tego modelu? (tego trzyosiowego, bom ciekaw okrutnie)
-
landszaft
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 maja 2006, 19:49
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Model V 60 mam już w zbiorze około 40 lat , i jak na swój wiek bardzo sprawnie się porusza mimo 3 polowego silnika położonego poprzecznie , ale nie ma za to w modelu żadnych kardanów , więc model dość płynnie startuje i się zatrzymuje . Niestety feler jest na zwrotnicach Tilliga i BTTB , ale to już standard tych modeli , dlatego wszystkie zwrotnice przystosowałem do jazdy tego modelu podcinając wjazdy trzymające szynowe . oświetlenie tylko żarówkowe 3 punktowe , niestety nie zmienne , ale mało kto 40 lat temu myślał o zmiennym oświetleniu . za to ładnie wygląda z tym kołem zamachowym . bo moja wersja jest 3 osie plus koło zamachowe jak w V36, obecnie już się takiegomodelu nie robi tylko standardowy 4 osiowy z kołem zamachowym .
Pamiętaj . nie kradnij. Nasz rząd nie lubi konkurencji 
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Set jest ciekawy ale ja czekam na druga edycje, bo zdaje się, że "jak zwykle" pierwsza seria u Tilliga jest spartolona. Może Ostrak zrobiłby parę zdjęć swojego modelu to by było widać czy w jego modelu też jest ten błąd z niewłaściwym wnętrzem.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10999
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
pepsigo2pl
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Bardzo dobry wybor.
V60/BR106 w zestawie juz jest z gniazdem dekodera. Ma nowy numer lokomotywy (nie dostepny w sprzedazy po za zestawem).
Mam podony problem - kupic czy nie kupic - na niekorzysc zestawu przemawiaja kolory zestawu motorowego - nie cierpie czerwonego!! Bardziej pasowaloby mi malowanie DRG (mozna zobaczyc tutaj). Moze jak bym zobaczyl zestaw na zywo, to bym zmienil zdanie... Nie zebym Cie namawial
V60/BR106 w zestawie juz jest z gniazdem dekodera. Ma nowy numer lokomotywy (nie dostepny w sprzedazy po za zestawem).
Mam podony problem - kupic czy nie kupic - na niekorzysc zestawu przemawiaja kolory zestawu motorowego - nie cierpie czerwonego!! Bardziej pasowaloby mi malowanie DRG (mozna zobaczyc tutaj). Moze jak bym zobaczyl zestaw na zywo, to bym zmienil zdanie... Nie zebym Cie namawial
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Dzięki, bo właśnie dość mocno zastanawiam się nad tym
-
pepsigo2pl
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Posiadaczy V60/BR 106
Jest to lokomotywa warta kazdej wydanej zlotowki.

Moja 96135 BR106 162 Leuna ze skladem Leuna na spotkaniu w Gdyni.
Przy analogu rusza od najmniejszych napiec - jedzie tak wolno, ze wogole nie widac jak sie porusza. Dopiero po jakims czasie mozna stwierdzic, ze przejechala kawalek gdyz stoi w innym miejscu
Rozjazdy: mimo swojego malego rozstawu kol - bez problemu przejezdza przez kazda zwrotnice (EW1, IBW) czy krzyzowki (DKW1) (gdzie V36 lub stara BR86 potrafi sie zatrzymac).
DCC: Jeszcze nie - w oczekiwaniu na plytke ze zlaczem.
Ogolnie: Napisze to samo co na poczatku - V60/BR106 jest warta kazdej zlotowki. Chyba najdrobniejsze barierki w calej gamie lokomotyw w skali TT - az strach je wziasc do reki a co dopiero zamontowac na lokomotywie. Praca silnika - eh... cos pieknego - sunie bez szelestnie po torach. Predkosc maxymalna lokomotywy w analogu jest bardzo dobrze "wyskalowana" w stosunku do modelu - czyli, ze lokomotywa nie osiaga kosmicznych predkosci po daniu pokretla na FULL.
Jedynymi minusami tego modelu to:
- brak czerwonego oswietlenia kierunkowego (mozna przerobic oczywiscie, sa nawet do tego celu dostepne kity w DE w przystepnych cenach);
- brak KKK - naprawde szkoda;
- brak gniazda dekodera (moze byc w swiezszych modelach lub mozna plytke z NEM dokupic osobno).
UCIAG: nie testowalem, zreszta to jest raczej lokomotywa manewrowa a nie kon pociagowy.

Moja 96135 BR106 162 Leuna ze skladem Leuna na spotkaniu w Gdyni.
Przy analogu rusza od najmniejszych napiec - jedzie tak wolno, ze wogole nie widac jak sie porusza. Dopiero po jakims czasie mozna stwierdzic, ze przejechala kawalek gdyz stoi w innym miejscu
Rozjazdy: mimo swojego malego rozstawu kol - bez problemu przejezdza przez kazda zwrotnice (EW1, IBW) czy krzyzowki (DKW1) (gdzie V36 lub stara BR86 potrafi sie zatrzymac).
DCC: Jeszcze nie - w oczekiwaniu na plytke ze zlaczem.
Ogolnie: Napisze to samo co na poczatku - V60/BR106 jest warta kazdej zlotowki. Chyba najdrobniejsze barierki w calej gamie lokomotyw w skali TT - az strach je wziasc do reki a co dopiero zamontowac na lokomotywie. Praca silnika - eh... cos pieknego - sunie bez szelestnie po torach. Predkosc maxymalna lokomotywy w analogu jest bardzo dobrze "wyskalowana" w stosunku do modelu - czyli, ze lokomotywa nie osiaga kosmicznych predkosci po daniu pokretla na FULL.
Jedynymi minusami tego modelu to:
- brak czerwonego oswietlenia kierunkowego (mozna przerobic oczywiscie, sa nawet do tego celu dostepne kity w DE w przystepnych cenach);
- brak KKK - naprawde szkoda;
- brak gniazda dekodera (moze byc w swiezszych modelach lub mozna plytke z NEM dokupic osobno).
UCIAG: nie testowalem, zreszta to jest raczej lokomotywa manewrowa a nie kon pociagowy.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2007, 00:33 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Posiadaczy V60/BR 106
Proszę o opinie. Jak sprawuje się model? Jak z jego awaryjnością? Jak zachowuje się na torach/na rozjazdach? Jak z jego uciągiem? Warto kupić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości