Posiadaczy V60/BR 106

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
landszaft
Posty: 12
Rejestracja: 10 maja 2006, 19:49
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: landszaft »

Brawo. Zgadza się jest to stary Rokal. Charakterek, dostaniesz zdjęcia jak go z powrotem przemaluję. Niestety po 40 latach farba na modelu zaczęła sama w niektórych miejscach odpryskiwać, więc karoseria idzie do renowacji, więc go mam już rozebrany na tajle w pudełeczku. Przy okazji zdejmuję napisy nazwy producenta, który namiętnie je stosował na modelu w widocznych czołowych miejscach: ROKAL :) . Feler Rokali, to to że trzeba zrobić pewne zmiany w zwrotnicach aby mogły modele Rokala z nich korzystać, o czym wszyscy wiedzą. Drugi feler to, że modele są niestety w skali 1:100 - 1:110. Np. model parowozu BR 89 005 który powinien mieć wymiary BR 80 ROCO jest wielkością większa od tendrzakaBR 81-92 BTTB !! Ale akurat parowozik BR 89 005 wyprodukowano w 10 szt i po wojnie 6 szt pracowało na PKP, a jedna nakolei DB. Zaleta silniki -w modelach ROKALA jakie posiadam, są ustawione bocznie bez kardanów. Ruszanie jest rewelacyjne i jazda płynna mimo że silniki mruczą dość głośno. No i zaleta niektórych modeli nikt nie robi.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 14:57 przez landszaft, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trojan
Posty: 345
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: Trojan »

Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: Charakterek »

No właśnie i chciałbym to cudo ujrzeć na oczy. Dużo słyszałem, ale nikt nigdzie nie widział...
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: KrzyszTTof »

Charakterek pisze:Możesz pokazać skan lub foto tego modelu? (tego trzyosiowego, bom ciekaw okrutnie)
Mam nieodparte wrażenie, że chodzi tu o model z firmy Rokal.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2007, 08:53 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: Charakterek »

Możesz pokazać skan lub foto tego modelu? (tego trzyosiowego, bom ciekaw okrutnie)
landszaft
Posty: 12
Rejestracja: 10 maja 2006, 19:49
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: landszaft »

Model V 60 mam już w zbiorze około 40 lat , i jak na swój wiek bardzo sprawnie się porusza mimo 3 polowego silnika położonego poprzecznie , ale nie ma za to w modelu żadnych kardanów , więc model dość płynnie startuje i się zatrzymuje . Niestety feler jest na zwrotnicach Tilliga i BTTB , ale to już standard tych modeli , dlatego wszystkie zwrotnice przystosowałem do jazdy tego modelu podcinając wjazdy trzymające szynowe . oświetlenie tylko żarówkowe 3 punktowe , niestety nie zmienne , ale mało kto 40 lat temu myślał o zmiennym oświetleniu . za to ładnie wygląda z tym kołem zamachowym . bo moja wersja jest 3 osie plus koło zamachowe jak w V36, obecnie już się takiegomodelu nie robi tylko standardowy 4 osiowy z kołem zamachowym .
Pamiętaj . nie kradnij. Nasz rząd nie lubi konkurencji !!
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: DBv »

Set jest ciekawy ale ja czekam na druga edycje, bo zdaje się, że "jak zwykle" pierwsza seria u Tilliga jest spartolona. Może Ostrak zrobiłby parę zdjęć swojego modelu to by było widać czy w jego modelu też jest ten błąd z niewłaściwym wnętrzem.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:.. dość mocno zastanawiam się nad tym
A to wal do Ostraka, bo już jeździ tym SETem !!
:mrgreen:
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: pepsigo2pl »

Bardzo dobry wybor.

V60/BR106 w zestawie juz jest z gniazdem dekodera. Ma nowy numer lokomotywy (nie dostepny w sprzedazy po za zestawem).

Mam podony problem - kupic czy nie kupic - na niekorzysc zestawu przemawiaja kolory zestawu motorowego - nie cierpie czerwonego!! Bardziej pasowaloby mi malowanie DRG (mozna zobaczyc tutaj). Moze jak bym zobaczyl zestaw na zywo, to bym zmienil zdanie... Nie zebym Cie namawial :roll:
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: Charakterek »

Dzięki, bo właśnie dość mocno zastanawiam się nad tym
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: pepsigo2pl »

Jest to lokomotywa warta kazdej wydanej zlotowki.

Obrazek
Moja 96135 BR106 162 Leuna ze skladem Leuna na spotkaniu w Gdyni.

Przy analogu rusza od najmniejszych napiec - jedzie tak wolno, ze wogole nie widac jak sie porusza. Dopiero po jakims czasie mozna stwierdzic, ze przejechala kawalek gdyz stoi w innym miejscu :D

Rozjazdy: mimo swojego malego rozstawu kol - bez problemu przejezdza przez kazda zwrotnice (EW1, IBW) czy krzyzowki (DKW1) (gdzie V36 lub stara BR86 potrafi sie zatrzymac).

DCC: Jeszcze nie - w oczekiwaniu na plytke ze zlaczem.

Ogolnie: Napisze to samo co na poczatku - V60/BR106 jest warta kazdej zlotowki. Chyba najdrobniejsze barierki w calej gamie lokomotyw w skali TT - az strach je wziasc do reki a co dopiero zamontowac na lokomotywie. Praca silnika - eh... cos pieknego - sunie bez szelestnie po torach. Predkosc maxymalna lokomotywy w analogu jest bardzo dobrze "wyskalowana" w stosunku do modelu - czyli, ze lokomotywa nie osiaga kosmicznych predkosci po daniu pokretla na FULL.

Jedynymi minusami tego modelu to:
- brak czerwonego oswietlenia kierunkowego (mozna przerobic oczywiscie, sa nawet do tego celu dostepne kity w DE w przystepnych cenach);
- brak KKK - naprawde szkoda;
- brak gniazda dekodera (moze byc w swiezszych modelach lub mozna plytke z NEM dokupic osobno).

UCIAG: nie testowalem, zreszta to jest raczej lokomotywa manewrowa a nie kon pociagowy.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2007, 00:33 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Posiadaczy V60/BR 106

Post autor: Charakterek »

Proszę o opinie. Jak sprawuje się model? Jak z jego awaryjnością? Jak zachowuje się na torach/na rozjazdach? Jak z jego uciągiem? Warto kupić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości