Tylko uważaj Jacula! Jak rozebrałem swoją na części pierwsze to już nie złożyłem (o czym wyżej). Nie mogę jednak zebrać się by loczkę wysłać do Charakterka, aby ją naprawił po moim naprawianiu
![:oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
pozdrawiam i powodzenia życzę
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
Może nie kuchni, ale każdego szanującego się komisu/serwisu gsmPiotrK pisze:...niewątpliwie jest to standardowe wyposażenie każdej kuchni w przeciętnej rodzinie "Kowalskich" w tym kraju...
...niewątpliwie jest to standardowe wyposażenie każdej kuchni w przeciętnej rodzinie "Kowalskich" w tym kraju...badys pisze:...a potem kąpiel w tym co jest pod ręką, czyli w wanience ultradźwiękowej....
Myślę, że to nawet wskazane na dłuższą metę. Ciekawe, jak wygląda komutator w tej loce Artura...?Charakterek pisze:Zatem bez newrów wkładaj tam szczotki węglowe.
A to o tym mówisz. Obie szczotki węglowe miały być. Ale za czasów Zeuke w Niemczech działo sie tak, jak u nas w latach 80 - tych. Wszystko towary zastępcze. Więc jakoś radzić sobie musięli. Zatem bez newrów wkładaj tam szczotki węglowe. Miałem kilka takich przypadków. One wyglądały na miedziane, miały jakąś chorą domieszkęArturSch pisze:Tak, to była loka Zeuke, ale już nie pomnę która, pewnie BR92.PiotrK pisze:A ten twój silnik miał takie dwojakie szczotki od początku?
Tak, to była loka Zeuke, ale już nie pomnę która, pewnie BR92.PiotrK pisze:A ten twój silnik miał takie dwojakie szczotki od początku?
Pewności 100%-wej nie mam, ale na tzw. "logikę" pomiędzy obydwoma rodzajami materiału występuje jakaś różnica twardości. Zapewne komutator silnika współpracujący w założeniach ze szczotkami węglowymi jest wykonany z innego stopu, niż komutator przeznaczony do pracy ze szczotkami metalowymi. Inaczej w przypadku pracy silnika ze szczotkami węglowymi w oryginale, na szczotkach metalowych, szczotki przeżyją komutator. A ten twój silnik miał takie dwojakie szczotki od początku?ArturSch pisze:- spotkałem się ze szczotkami dwojakiego rodzaju w jednym silniku: szczotka węglowa i szczotka metalowa (miedź, a raczej brąz); czy ktoś może zna powód zróżnicowania materiału na szczotki ?
Smar grafitowy zawiera odrobiny grafitu, który mimo iż jest miękki, to może jednak powodowć nadmierne zużycie przekładni.piottrw pisze:Kiedyś do smarowania użyłem smaru grafitowego - niżle wycisza.
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości