Baza taboru PKP
Moderator: mod-Tabor
-
romanpumas
- Posty: 1013
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
- Adamczewski
- Posty: 586
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
No i właśnie w tym jest problem - dzisiaj lokomotywa może jeździć z PKP, jutro u prywatnej firmy, by za tydzień znowu śmigać z wagonami Intercity. Gdyby tak podejść do sprawy ultra ortodoksyjnie, to jako „tabor PKP” powinniśmy wliczać maksymalnie V epokę.
- wojtek_
- Posty: 520
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
"Sołek" w tym wydaniu powinien być klasyfikowany jako PKP IC, podobnie jak Vectron DB wynajęty przez IC kilka lat wcześniej.
Aktualnie "Sołek" jeździ dla ukraińskiej firmy OST-WEST i ma dużą okleinę na bocznych ścianach.
Zatem ta sama lokomotywa z różnymi opisami będzie przynależała do różnych kategorii - chyba nie to chciałem udowodnić...
Aktualnie "Sołek" jeździ dla ukraińskiej firmy OST-WEST i ma dużą okleinę na bocznych ścianach.
Zatem ta sama lokomotywa z różnymi opisami będzie przynależała do różnych kategorii - chyba nie to chciałem udowodnić...
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2099
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
U nas chyba jednak bardziej przyjęło się, że "PKP" to dawne państwowe P.K.P. oraz późniejsze spółki "dziedziczące" majątek po PKP, a więc głównie PKP CARGO, PKP IC oraz Przewozy Regionalne. Reszta to szeroko rozumiany PRIV, nawet jeśli są to firmy zarejestrowane w Polsce lub operujące na terenie Polski.
Zgodnie z ta zasadą zarówno Cargounit jak i PKP CARGO International to "PRIV". Sama obecność "PKP" w nazwie nie zmienia faktu, że to firma... czeska, a niemal cały tabor spółki jest zarejestrowany jako 54 CZ-PCI.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11008
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
A propo's HORTEXu: Peresvet 3924. Więcej TU.
-
Peter_KR
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Przepraszam za lekki offtop, ale jest to naprawdę n-ty raz gdy widzę ludzi strapionych problem przypisania binarnych określeń polski/niepolski do taboru epoki VI. Muszę się troszkę ponabijać i wygadać.
POLSCY MODELARZE KOLEJKOWI, gdy widzą model w epokach II-V:

POLSCY MODELARZE KOLEJKOWI, gdy widzą model w epoce VI:

Temat PKP Cargo International jest jeszcze o tyle śmieszniejszy dla mnie, że wiele z tych wagonów, szczególnie bardziej specjalistycznych typów, dawnych wagonów AWT obsługujących czeski przemysł hutniczy w ogóle nie wjeżdża do Polski. Nie jest polskiej produkcji, nie jest zarejestrowany na Polskę, ani nie jest eksploatowany w Polsce. Ale pisze PKP, więc polski.
Celem pogłębienia mojej satyry na ten temat chciałem znaleźć wagony towarowe zrejestrowane na Polskę (51), ale od dawna nie będące w Polsce... tylko po paru latach zdałem sobie, że najprawdopodobniej takich wagonów nie ma. Z ploteczek z forum internetowych, usłyszałem, że UTK zapisał sobie, że wagony w polskim rejestrze muszą przechodzić przeglądy układu hamulcowego tylko i wyłącznie w kraju. I ponoć przez to wagony zarejestrowane na polskę są zupełnie nieatrakcyjne w zakupie przez jakikolwiek dalszy kraj niż Czechy i Słowację, bo koszty przeglądów byłyby idiotyczne. Jak się nie sprzeda w kraju, trzeba zezłomować.
Niemniej te wagony, które zdążono przerejestrować przed tym ~2006~2009 roku, już z krajem rejestru Niemcy (80) potrafią od dekad popylać z dala od naszego kraju, jak partia 437R widziana przeze mnie w Paryżu służąca do transportu wina i moszczu.
Przepraszam za tą grafomanię... Czasami zbyt długo siedzę patrząc na numery EVN współczesnych wagonów towarowych i zbytnio analizuje zbyt dużo rzeczy.
Pozdrawiam, kolekcjonując epokę VI i tabor, który widziałem w Krakowie i okolicach.
POLSCY MODELARZE KOLEJKOWI, gdy widzą model w epokach II-V:
POLSCY MODELARZE KOLEJKOWI, gdy widzą model w epoce VI:

Ziomeczki z forum modelarstwo zdaje się uznali, że granicą jest fakt, że element taboru musi mieć "CECHY POLSKIE", czyli jak ja sobie tłumaczę, na wagonie musi być w jakiś sposób podana polska firma. Czyli wagon towarowy wynajęty polskiemu podmiotowi mający na ramie mikro napisik "wagon wynajęty dla LOTOS Polska" jest polskim wagonem, a taki sam wagon, ale bez tego napisiku nie jest.T_Domagalski pisze: ↑11 lis 2025, 12:41Zgadza się.
Ale w tym wypadku zarówno Cargounit sp. z o.o. jest firmą polską (wpisaną do polskiego KRS) jak i lokomotywa jest zarejestrowana w Polsce (EVN: 91 51 5370 052-0). Pod tym względem pikowska "SOLEK" jest więc bardziej polski, niż np. cały tabor PKP CARGO International (choć ma w nazwie "PKP").
Wszystko zależy od tego, gdzie i jaką granicę postawimy.
Temat PKP Cargo International jest jeszcze o tyle śmieszniejszy dla mnie, że wiele z tych wagonów, szczególnie bardziej specjalistycznych typów, dawnych wagonów AWT obsługujących czeski przemysł hutniczy w ogóle nie wjeżdża do Polski. Nie jest polskiej produkcji, nie jest zarejestrowany na Polskę, ani nie jest eksploatowany w Polsce. Ale pisze PKP, więc polski.
Celem pogłębienia mojej satyry na ten temat chciałem znaleźć wagony towarowe zrejestrowane na Polskę (51), ale od dawna nie będące w Polsce... tylko po paru latach zdałem sobie, że najprawdopodobniej takich wagonów nie ma. Z ploteczek z forum internetowych, usłyszałem, że UTK zapisał sobie, że wagony w polskim rejestrze muszą przechodzić przeglądy układu hamulcowego tylko i wyłącznie w kraju. I ponoć przez to wagony zarejestrowane na polskę są zupełnie nieatrakcyjne w zakupie przez jakikolwiek dalszy kraj niż Czechy i Słowację, bo koszty przeglądów byłyby idiotyczne. Jak się nie sprzeda w kraju, trzeba zezłomować.
Niemniej te wagony, które zdążono przerejestrować przed tym ~2006~2009 roku, już z krajem rejestru Niemcy (80) potrafią od dekad popylać z dala od naszego kraju, jak partia 437R widziana przeze mnie w Paryżu służąca do transportu wina i moszczu.
Przepraszam za tą grafomanię... Czasami zbyt długo siedzę patrząc na numery EVN współczesnych wagonów towarowych i zbytnio analizuje zbyt dużo rzeczy.
Pozdrawiam, kolekcjonując epokę VI i tabor, który widziałem w Krakowie i okolicach.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11008
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Mamy ćwierć tysiąca ...
i ...rośnie.

i ...rośnie.
- przemekw
- Posty: 233
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Jest jeszcze coś takiego, czy ktoś kojarzy?
Firma ESP
silos Ucs, PKP, rok?, numer 17063
silos Ucs "Propylen", PKP, rok?, numer 17064
Firma ESP
silos Ucs, PKP, rok?, numer 17063
silos Ucs "Propylen", PKP, rok?, numer 17064
- przemekw
- Posty: 233
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Hadl, rok 2018
Cysterna PKP epoka III/IV numer 0113371-4
Cysterna PKP Wrocławskia Fabryka Farb i Lakierów we Wrocławiu epoka III/IV numer 0113371-5

Więcej zdjęć tu:
viewtopic.php?t=1832&start=120
Cysterna PKP epoka III/IV numer 0113371-4
Cysterna PKP Wrocławskia Fabryka Farb i Lakierów we Wrocławiu epoka III/IV numer 0113371-5

Więcej zdjęć tu:
viewtopic.php?t=1832&start=120
- przemekw
- Posty: 233
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
KPA
Sikkps szary, rok 2006?, numer 080
Sikkps żółto-pomarańczowy, rok 2007?, numer 081
Smmp, rok?, numer 058
Sikkps szary, rok 2006?, numer 080
Sikkps żółto-pomarańczowy, rok 2007?, numer 081
Smmp, rok?, numer 058
- przemekw
- Posty: 233
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
- przemcol
- Posty: 447
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Z Schirmer`a brakuje:
bagażowego 53120, Pwi31a, F 34552,
setu węglarek 68040: Villach Wddo 351 340, Linz Wddth 326 051.
bagażowego 53120, Pwi31a, F 34552,
setu węglarek 68040: Villach Wddo 351 340, Linz Wddth 326 051.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2099
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Zgadza się.
Ale w tym wypadku zarówno Cargounit sp. z o.o. jest firmą polską (wpisaną do polskiego KRS) jak i lokomotywa jest zarejestrowana w Polsce (EVN: 91 51 5370 052-0). Pod tym względem pikowska "SOLEK" jest więc bardziej polski, niż np. cały tabor PKP CARGO International (choć ma w nazwie "PKP").
Wszystko zależy od tego, gdzie i jaką granicę postawimy.
-
et22
- Posty: 559
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Ja się nie upieram, ale
(i to właśnie Pikowski "Sołek").
Jeszcze set 01481 - 3x Talboty w tym PKP Cargo czerwony,
i 01482 - 3x Eanos w tym niebieski PKP Cargo.
[OK]
- miano
- Posty: 662
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Baza taboru PKP
Mój post chyba schował się na końcu 1 strony:
miano pisze: ↑10 lis 2025, 14:45 Z TT Model był jeszcze Jan Kiepura i restauracyjny.
Z KPA były 2 wagony Sikkps czy Habills nr katalogowy chyba 80 i 81, oraz Simms viewtopic.php?t=12904
Niestety nie mam teraz dostępu do pudełek, żeby sprawdzić numery
Z Roco Hbbillns z zestawu 37556
Był też zestaw prezentowy dla PKP Cargo Tilliga/AMC w kolorze szarym a'la 01432
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość