Koleje angielskie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

Trochę kombinacji z CV i światła świecą symetrycznie.
CV40 - 3
CV54 - 99
Załączniki
c66.jpg
markom
Posty: 697
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: markom »

ArturSchŁ pisze: 01 sty 2025, 09:20 W Sylwestra, o dostawie doniósł także portal skalatt.info . Zapraszamy do przeczytania.
Polecam, godne uwagi !!
Bardzo ciekawy rys historyczny.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

W Sylwestra, o dostawie doniósł także portal skalatt.info :
Przechwytywanie.jpg
Zapraszamy do przeczytania.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Borczy »

Będą pracować tylko na manewrach.
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

ArturSchŁ pisze: 31 gru 2024, 17:26
jinoff pisze: 31 gru 2024, 17:13Oświetlenie jest dwukierunkowe (...) typowe dla kolei brytyjskich.
No to jest powód by te zezolce wykluczyć z imprez sTTandardowych,
wszak lokomotyw niesprawnych, nie dopuszcza się do ruchu. !!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Ale skoro daje się sterować pojedynczą lampą to myślę, że jest szansa na przeprogramowanie :P
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

jinoff pisze: 31 gru 2024, 17:13Oświetlenie jest dwukierunkowe (...) typowe dla kolei brytyjskich.
No to jest powód by te zezolce wykluczyć z imprez sTTandardowych,
wszak lokomotyw niesprawnych, nie dopuszcza się do ruchu. !!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

Class-y 66 przetestetowane. Są ciężkie i jeżdżą bardzo stabilnie z umiarkowaną prędkością maksymalną. Producent podaje, promień pokonywanych łuków na 310mm ale mam na makiecie jeden ciasny 260mm i loki pokonują go bez zająknięcia. Przy montażu dekodera trzeba być ostrożnym bo buda jest bardzo spasowana i dosyć mocno siedzi.
Jak zwykle niezastąpione okazały się wykałaczki, zatrzaski budy znajdują się w centralnym miejscu ramy i tam należy je umieścić w miarę głęboko aby zatrzaski puściły.
IMG_20241231_165228.jpg
Oświetlenie jest dwukierunkowe, białe i czerwone, typowe dla kolei brytyjskich. Można przełączać, po której stronie świeci pojedyncza lampa oraz oddzielnie załączać lampę górną oraz oświetlenie kabiny. Dekoder Next18.
IMG20241231161330.jpg
Ostatnio zmieniony 31 gru 2024, 17:27 przez jinoff, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 573
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Adamczewski »

Lokomotywy prezentują się pięknie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pojawią się również w malowaniu FPL.
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

Właśnie do mnie przyjechały Classy 66, po ponad 2 latach od zamówienia, było warto, są przepiękne.
Jeszcze nie odpalałem, nie wiem jak jeżdżą muszę założyć dekodery.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[ Źródło: instagram ]
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Jeśli ktoś ma wolne z pół godziny i namierza się na lokę Hornby Class66 to pojawiło się kilka filmików na YT: Unboxing itp.
Poniżej przykładowy filmik ( :idea: komu obcy język: napisy i na polski :P ):

Full Hornby TT120 Class 66 Review: is it any good ??

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=LV3cqai_ZCg

Podsumowanie: "Nie jest tanie, ale jest dobre"

BTW: na kanale MacTrains znajdziecie więcej materiałów nt. TT:120.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Trochę zaległej prasówki ... :lol:

W Hornby Magazine pojawiła się informacja o planowanych na 2024 r. nowościach.
Obrazek Obrazek
Mamy listę z terminami oraz opis nowości.
W przypadku większości pozycji pojawiły się wcześniej zapowiedzi, ale tu je zebrano.
[Źródło: Hornby Magazine 6/2024, s.192-193 (w suplemencie)]

W kolejnych numerach tegoż, pojawiły się opisy/recenzje nowych w ofercie pozycji taboru wraz z zapowiedzią wejścia na rynek TT nowego producenta:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:arrow: Revolution Trains ...production is expected to be complete by Q2 next year.
[ Źródła: Hornby Magazine 7/2024 s.88-89, 8/2024 s.80-87, 9/2024 s.10, 12/2024 s.94-95 ]

Styczniowy dodatek do magazynu, prawie w całości, został poświęcony TT:120:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:idea: Dodatek w wersji PDF.
[Źródło: Hornby Magazine 1/2025 Supplement, s.174-200]
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: DBv »

PiotrZ pisze: 04 sie 2024, 12:19...przywiozłem sobie souvenir 😉 – maluszka z firmy PECO w malowaniu „Cadbury”
Potwierdzić mogę, że model PECO prezentuje się nieźle. Dodam również że:
- barwy modeli mogą wydawać się dla nas nieco egzotyczne ale faktem jest, że do lat 50-60 a czasami i dłużej standardem było kolorowe malowanie wagonów odkrytych (węglarek). Do czasu funkcjonowania wielkiej czwórki (SR, GWR, LMS, LNER) każda z tych spółek oznaczała swój tabor ale jeszcze większą kreatywnością i to dużo dłużej wykazywali się użytkownicy wagonów prywatnych (tzw. NON-POOL). Tak jak w omawianym przypadku Cadbury (chociaż przykładem jest też równie rozpoznawalny w UK producent musztardy Colmans)
- szkoda że pokuszono się o miniaturę wagonu "siedmiodeskowego" (7 plank wagon) - podobny ma w ofercie bowiem Hornby. TU ciekawostka - wagony otwarte, prócz masy (np 14T) opisowo grupowane były właśnie w zależności od "wysokości" burt stąd mamy właśnie owe 7 plank wagons jak i 3 plank wagons (oczywiście z dużo niższymi burtami)
- model PECO wykonany jest dość nietypowo, fragment ramy stanowi integralną cześć z nadbudową co powoduje ze szereg detali okolic podwozia jest malowanych - niestety czasami, przy specyficznym kącie z jakiego ogląda się model jest to widoczne
- wszystkie modele PECO sygnowane są jako MADE IN UK. I może faktycznie tak jest co nie ustrzeże nas przed tym, że przy zamówieniu i wysyłce sklep (z własnego asekuranctwa) oznacza "country of orgin" jako CN ... Tak robi RAILSofSheffield, TMC, tak robił i ŚP Hattons...

Przy okazji - skoro już jesteśmy przy PECO... Na opakowaniu modelu producent chwali się również własnym systeme torowym STREAMLINE. Jest świetny o realnie niskim profilu szyny (ca 1,5mm) ale studząc emocje dodam, że średni pasuje do naszych kontynentalnych uwarunkowań. Budowa toru i rozjazdów ma bowiem swoją wyspiarską specyfikę - zdjęcia poniżej...
20240427_102908a.jpg
Na opakowaniu PECO wskazuje jednak również na system SETRACK. I ten rzeczywiście się pojawił w ofercie dokładnie w ubiegłym tygodniu! Jest to więc świeża nowość! W odróżnieniu od systemu STREAMLINE bazującym na fleksie, SETRACK stanowi zwymiarowane fragmenty toru już dostępne jako odcinki proste jak i łuki:
- ST1272 PECO Set TT:120 C55 Dbl Str
- ST1271 PECO Set TT:120 C55 Std Str
- ST1270 PECO Set TT:120 C55 Short Str
- ST1252 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Dbl Curve
- ST1251 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Std Curve
- ST1250 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Half Curve
Trudno zakładać, że będzie to system popularny na kontynencie ale warto odnotować, że prócz TILLIGa, KUEHNa/ROCO i HORNBY, mamy również i czwartego wielkoseryjnego producenta oferującego kompletny system torowy w wielkości TT!
20240629_090741a.jpg
Z ciekawostek z wysp dodać należy, że PECO wypuściło również zapowiadane już wcześniej zestawy semaforów kształtowych. Podobnie jak dotychczasowe modele w OO/N (seria RATIO), oferowane są jako zestawy do samodzielnego montażu, bez napędu i odzwierciedlają konstrukcje typowe dla GWR i pracujące w układzie "lower-quadrant signal" tzn sygnalizatora, który sygnał zezwalający na jazdę wskazuje opuszczonym ramieniem (a nie podniesionym jak jest to u nas). Ukazały się:
- LK-12142 Peco TT Scale L/S Kit GWR Bracket Signal (bramka z dwoma sygnałami)
- LK-12141 Peco TT Scale L/S Kit GWR Joint Home/Dist Signal (sygnalizator dwuramienny)
- LK-12140 Peco TT Scale L/S Kit GWR Home/Dist Sgl Arm Signal (sygnalizator jednoramienny do wykonania jako sygnał główny lub ostrzegawczy)
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

ArturSchŁ w "Zapowiedzi/Nowosći 2024" pisze: 19 lip 2024, 17:07 elriwa-Newsletter 42/2024 (18.07.2024)
(…)
Peco TTR-7014P - Offener Güterwagen, Cadbury Bournville, Ep.II-III

Byłem na kilkudniowej wycieczce w Anglii i przywiozłem sobie souvenir 😉 – maluszka z firmy PECO w malowaniu „Cadbury” (Era3). Cadbury to znany angielski producent czekolady (zał. w połowie XIX w.) https://www.cadbury.co.uk/about/history/our-story/

Przy okazji kilka uwag ogólnych 😊:
Firma PECO produkuje tabor w naszej skali od niedawna https://peco-uk.com/collections/rolling ... 4mm-tt-120
Wagony są pakowane w plastikowe pudełka z plexi, a tekturowe opakowanie służy do oznaczenia modelu i jako „zawieszka” :arrow: w sklepie pudełka wiszą na haku, jak np. samochodziki „Matchbox” w marketach 😊. Wagon jest umocowany w pudełku przezroczystą opaską, którą po rozpakowaniu zamieniłem na kawałek gąbki.

Na pudełku jest napisane „Made in the UK”, co wskazuje że naprawdę robią je Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do Hornby, które jest opisane jako „Manufactured by Horbny. Made in China” (Wyprodukowane przez Hornby. Zrobione w Chinach).

Model kupiłem w Yorku w tym sklepie https://www.monkbarmodelshop.co.uk/mode ... lways-c250 za £17.25 (ok. 88 PLN). Oprócz PECO mają tam też wyroby Hornby w TT, wszystko w cenach niższych od fabrycznych. Przykładowo parowóz LMS Princess Coronation (Hornby 6231) kosztuje £151.50, podczas gdy w oficjalnym sklepie Hornby £167.99. Niestety sklep „Monk Bar Model Shop” nie wysyła za granicę, bo – jak powiedział sprzedawca – po brexicie jest z tym za dużo pier… i wychodzi drogo.
Załączniki
1PANA2004c.jpg
2PANA2000c.jpg
3PANA1996c.jpg
4PANA1997c.jpg
5ANA2002c.jpg
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Kolejna brytyjska firma wchodzi w TT :arrow: Revolution Trains https://revolutiontrains.com/a-revolution-in-tt120/
Angielski tabor towarowy - dla zainteresowanych
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

PiotrZ pisze: 04 lip 2024, 21:00 :arrow: stanowisko hamulcowego
No !!
Czyli zawsze ktoś nad pasażerami/pociągiem czuwa.
:lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości