Koleje angielskie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Borczy »

Będą pracować tylko na manewrach.
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

ArturSchŁ pisze: 31 gru 2024, 17:26
jinoff pisze: 31 gru 2024, 17:13Oświetlenie jest dwukierunkowe (...) typowe dla kolei brytyjskich.
No to jest powód by te zezolce wykluczyć z imprez sTTandardowych,
wszak lokomotyw niesprawnych, nie dopuszcza się do ruchu. !!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Ale skoro daje się sterować pojedynczą lampą to myślę, że jest szansa na przeprogramowanie :P
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

jinoff pisze: 31 gru 2024, 17:13Oświetlenie jest dwukierunkowe (...) typowe dla kolei brytyjskich.
No to jest powód by te zezolce wykluczyć z imprez sTTandardowych,
wszak lokomotyw niesprawnych, nie dopuszcza się do ruchu. !!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

Class-y 66 przetestetowane. Są ciężkie i jeżdżą bardzo stabilnie z umiarkowaną prędkością maksymalną. Producent podaje, promień pokonywanych łuków na 310mm ale mam na makiecie jeden ciasny 260mm i loki pokonują go bez zająknięcia. Przy montażu dekodera trzeba być ostrożnym bo buda jest bardzo spasowana i dosyć mocno siedzi.
Jak zwykle niezastąpione okazały się wykałaczki, zatrzaski budy znajdują się w centralnym miejscu ramy i tam należy je umieścić w miarę głęboko aby zatrzaski puściły.
IMG_20241231_165228.jpg
Oświetlenie jest dwukierunkowe, białe i czerwone, typowe dla kolei brytyjskich. Można przełączać, po której stronie świeci pojedyncza lampa oraz oddzielnie załączać lampę górną oraz oświetlenie kabiny. Dekoder Next18.
IMG20241231161330.jpg
Ostatnio zmieniony 31 gru 2024, 17:27 przez jinoff, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 568
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Adamczewski »

Lokomotywy prezentują się pięknie. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pojawią się również w malowaniu FPL.
jinoff
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2015, 13:14
Lokalizacja: Nawojów
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: jinoff »

Właśnie do mnie przyjechały Classy 66, po ponad 2 latach od zamówienia, było warto, są przepiękne.
Jeszcze nie odpalałem, nie wiem jak jeżdżą muszę założyć dekodery.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[ Źródło: instagram ]
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Jeśli ktoś ma wolne z pół godziny i namierza się na lokę Hornby Class66 to pojawiło się kilka filmików na YT: Unboxing itp.
Poniżej przykładowy filmik ( :idea: komu obcy język: napisy i na polski :P ):

Full Hornby TT120 Class 66 Review: is it any good ??

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=LV3cqai_ZCg

Podsumowanie: "Nie jest tanie, ale jest dobre"

BTW: na kanale MacTrains znajdziecie więcej materiałów nt. TT:120.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Trochę zaległej prasówki ... :lol:

W Hornby Magazine pojawiła się informacja o planowanych na 2024 r. nowościach.
Obrazek Obrazek
Mamy listę z terminami oraz opis nowości.
W przypadku większości pozycji pojawiły się wcześniej zapowiedzi, ale tu je zebrano.
[Źródło: Hornby Magazine 6/2024, s.192-193 (w suplemencie)]

W kolejnych numerach tegoż, pojawiły się opisy/recenzje nowych w ofercie pozycji taboru wraz z zapowiedzią wejścia na rynek TT nowego producenta:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:arrow: Revolution Trains ...production is expected to be complete by Q2 next year.
[ Źródła: Hornby Magazine 7/2024 s.88-89, 8/2024 s.80-87, 9/2024 s.10, 12/2024 s.94-95 ]

Styczniowy dodatek do magazynu, prawie w całości, został poświęcony TT:120:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:idea: Dodatek w wersji PDF.
[Źródło: Hornby Magazine 1/2025 Supplement, s.174-200]
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: DBv »

PiotrZ pisze: 04 sie 2024, 12:19...przywiozłem sobie souvenir 😉 – maluszka z firmy PECO w malowaniu „Cadbury”
Potwierdzić mogę, że model PECO prezentuje się nieźle. Dodam również że:
- barwy modeli mogą wydawać się dla nas nieco egzotyczne ale faktem jest, że do lat 50-60 a czasami i dłużej standardem było kolorowe malowanie wagonów odkrytych (węglarek). Do czasu funkcjonowania wielkiej czwórki (SR, GWR, LMS, LNER) każda z tych spółek oznaczała swój tabor ale jeszcze większą kreatywnością i to dużo dłużej wykazywali się użytkownicy wagonów prywatnych (tzw. NON-POOL). Tak jak w omawianym przypadku Cadbury (chociaż przykładem jest też równie rozpoznawalny w UK producent musztardy Colmans)
- szkoda że pokuszono się o miniaturę wagonu "siedmiodeskowego" (7 plank wagon) - podobny ma w ofercie bowiem Hornby. TU ciekawostka - wagony otwarte, prócz masy (np 14T) opisowo grupowane były właśnie w zależności od "wysokości" burt stąd mamy właśnie owe 7 plank wagons jak i 3 plank wagons (oczywiście z dużo niższymi burtami)
- model PECO wykonany jest dość nietypowo, fragment ramy stanowi integralną cześć z nadbudową co powoduje ze szereg detali okolic podwozia jest malowanych - niestety czasami, przy specyficznym kącie z jakiego ogląda się model jest to widoczne
- wszystkie modele PECO sygnowane są jako MADE IN UK. I może faktycznie tak jest co nie ustrzeże nas przed tym, że przy zamówieniu i wysyłce sklep (z własnego asekuranctwa) oznacza "country of orgin" jako CN ... Tak robi RAILSofSheffield, TMC, tak robił i ŚP Hattons...

Przy okazji - skoro już jesteśmy przy PECO... Na opakowaniu modelu producent chwali się również własnym systeme torowym STREAMLINE. Jest świetny o realnie niskim profilu szyny (ca 1,5mm) ale studząc emocje dodam, że średni pasuje do naszych kontynentalnych uwarunkowań. Budowa toru i rozjazdów ma bowiem swoją wyspiarską specyfikę - zdjęcia poniżej...
20240427_102908a.jpg
Na opakowaniu PECO wskazuje jednak również na system SETRACK. I ten rzeczywiście się pojawił w ofercie dokładnie w ubiegłym tygodniu! Jest to więc świeża nowość! W odróżnieniu od systemu STREAMLINE bazującym na fleksie, SETRACK stanowi zwymiarowane fragmenty toru już dostępne jako odcinki proste jak i łuki:
- ST1272 PECO Set TT:120 C55 Dbl Str
- ST1271 PECO Set TT:120 C55 Std Str
- ST1270 PECO Set TT:120 C55 Short Str
- ST1252 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Dbl Curve
- ST1251 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Std Curve
- ST1250 PECO Set TT:120 C55 No. 2 Rad Half Curve
Trudno zakładać, że będzie to system popularny na kontynencie ale warto odnotować, że prócz TILLIGa, KUEHNa/ROCO i HORNBY, mamy również i czwartego wielkoseryjnego producenta oferującego kompletny system torowy w wielkości TT!
20240629_090741a.jpg
Z ciekawostek z wysp dodać należy, że PECO wypuściło również zapowiadane już wcześniej zestawy semaforów kształtowych. Podobnie jak dotychczasowe modele w OO/N (seria RATIO), oferowane są jako zestawy do samodzielnego montażu, bez napędu i odzwierciedlają konstrukcje typowe dla GWR i pracujące w układzie "lower-quadrant signal" tzn sygnalizatora, który sygnał zezwalający na jazdę wskazuje opuszczonym ramieniem (a nie podniesionym jak jest to u nas). Ukazały się:
- LK-12142 Peco TT Scale L/S Kit GWR Bracket Signal (bramka z dwoma sygnałami)
- LK-12141 Peco TT Scale L/S Kit GWR Joint Home/Dist Signal (sygnalizator dwuramienny)
- LK-12140 Peco TT Scale L/S Kit GWR Home/Dist Sgl Arm Signal (sygnalizator jednoramienny do wykonania jako sygnał główny lub ostrzegawczy)
PiotrZ
Posty: 707
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

ArturSchŁ w "Zapowiedzi/Nowosći 2024" pisze: 19 lip 2024, 17:07 elriwa-Newsletter 42/2024 (18.07.2024)
(…)
Peco TTR-7014P - Offener Güterwagen, Cadbury Bournville, Ep.II-III

Byłem na kilkudniowej wycieczce w Anglii i przywiozłem sobie souvenir 😉 – maluszka z firmy PECO w malowaniu „Cadbury” (Era3). Cadbury to znany angielski producent czekolady (zał. w połowie XIX w.) https://www.cadbury.co.uk/about/history/our-story/

Przy okazji kilka uwag ogólnych 😊:
Firma PECO produkuje tabor w naszej skali od niedawna https://peco-uk.com/collections/rolling ... 4mm-tt-120
Wagony są pakowane w plastikowe pudełka z plexi, a tekturowe opakowanie służy do oznaczenia modelu i jako „zawieszka” :arrow: w sklepie pudełka wiszą na haku, jak np. samochodziki „Matchbox” w marketach 😊. Wagon jest umocowany w pudełku przezroczystą opaską, którą po rozpakowaniu zamieniłem na kawałek gąbki.

Na pudełku jest napisane „Made in the UK”, co wskazuje że naprawdę robią je Wielkiej Brytanii, w przeciwieństwie do Hornby, które jest opisane jako „Manufactured by Horbny. Made in China” (Wyprodukowane przez Hornby. Zrobione w Chinach).

Model kupiłem w Yorku w tym sklepie https://www.monkbarmodelshop.co.uk/mode ... lways-c250 za £17.25 (ok. 88 PLN). Oprócz PECO mają tam też wyroby Hornby w TT, wszystko w cenach niższych od fabrycznych. Przykładowo parowóz LMS Princess Coronation (Hornby 6231) kosztuje £151.50, podczas gdy w oficjalnym sklepie Hornby £167.99. Niestety sklep „Monk Bar Model Shop” nie wysyła za granicę, bo – jak powiedział sprzedawca – po brexicie jest z tym za dużo pier… i wychodzi drogo.
Załączniki
1PANA2004c.jpg
2PANA2000c.jpg
3PANA1996c.jpg
4PANA1997c.jpg
5ANA2002c.jpg
PiotrZ
Posty: 707
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Kolejna brytyjska firma wchodzi w TT :arrow: Revolution Trains https://revolutiontrains.com/a-revolution-in-tt120/
Angielski tabor towarowy - dla zainteresowanych
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

PiotrZ pisze: 04 lip 2024, 21:00 :arrow: stanowisko hamulcowego
No !!
Czyli zawsze ktoś nad pasażerami/pociągiem czuwa.
:lol:
PiotrZ
Posty: 707
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Kolejka pisze: 02 lip 2024, 22:00 wagon hamulcowy 50-stopowy
Gratuluję udanych zakupów :P , a przede wszystkim ładnych zdjęć modeli. Nadają się do katalogu fabrycznego :-).

Mam uwagę do polskiej nazwy "wagonu hamulcowego". Myślę, że nie można dosłownie tłumaczyć angielskiego "Brake". Pomimo że w wagonie jest hamulec ręczny i jedzie tam konduktor, to głównym przeznaczeniem wagonu był przewóz bagażu, więc raczej "wagon bagażowy". Podobnie, są wagony pasażerskie kl.3 z przedziałem bagażowym, opisywane po angielsku jako "Brake Third".

I jeszcze moje zdjęcie z 2009r :arrow: stanowisko hamulcowego
Załączniki
IMG_4175.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10836
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Kolejka pisze: 02 lip 2024, 21:57... w malowaniu tzw. "Blood and Custard"
Znalazłem określenie Carmine and Cream ( TU ).

BTW: "Stanier" :arrow: Designer: Sir William Stanier
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 573
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Kolejka »

Jeszcze jeden wagon w tych barwach:
-> wagon 57-stopowy (tzw. Stanier) 3 klasy (nr kat.: TT4037A)
P62127423a.jpg
P62127433a.jpg
P62127442a.jpg
P62127449a.jpg
P62127450a.jpg
P62127470a.jpg
P62127471a.jpg
P62127472a.jpg
P62127473a.jpg
Oraz wagon hamulcowy 50-stopowy w barwach z epoki V (nr kat.: TT4035)
P62127424a.jpg
P62127434a.jpg
P62127443a.jpg
P62127451a.jpg
P62127452a.jpg
P62127474a.jpg
P62127475a.jpg
P62127476a.jpg
P62127477a.jpg
P62127478a.jpg

Wszystkie wagony "Stanier" posiadają jako elementy dodatkowe "zaślepki" na przejście międzywagonowe do założenia na koniec pociągu.
P62127483a.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości