Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Wersja dwucylindrowa też jest - na stronie BUSCHa: https://www.busch-modell.de/artikeluebe ... en-TT.aspx
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy, choć czy jest to rzeczywiście coś zupełnie nowego bym polemizował, a jeszcze bardziej dyskusyjne (przynajmniej dla mnie) jest to, czy warto w kolejną wersję znanego od połowy lat siedemdziesiątych ub. w. modelu zainwestować 400€. No ale to już kwestia indywidualna, zależna od tego jak kto zarabia, jakie ma priorytety etc.
A w to, że Niemcy to kupią nie wątpię. Gdyby kolejna firma zrobiła Ludmiłę, albo wagony REKO pewnie też jakoś by to zeszło. Co nie zmienia faktu że oferta i różnorodność modeli w TT jest bez porównania mniejsza niż w H0, choć jakże mogłoby być inaczej skoro zamiast opracowywać zupełnie nowe modele firmy wolą w kółko ulepszać to co już jest na rynku od lat. Normalnie jak w radiu, gdzie dany zespół nagrał kilkanaście płyt, a i tak grają w kółko 2-3 te same utwory. Oczywiście trochę przesadzam, nowe rzeczy też się pojawiają (np. BR58.30 i BR22 Saxonia Modellbau, BR55 Hädl, ostatnie konstrukcje PIKO), ale część z nich to modele - widma (nie chce mi się narzekać ile już czekam na wznowienie BR24 i BR41 - miały być w zeszłym roku, miały być w tym no i może będą w przyszłym :P ).

PS:
T_Domagalski pisze: 03 gru 2024, 10:30Twój Tr6 od Tilliga może na razie spać spokojnie. :lol:
Tak szczerze mówiąc to Tr6 i TKt3 mam jako hybrydy: całość jest BTTB, ale wiązary, silniki (i te wewnątrz napędzające i te na zewnątrz - atrapy prawdziwych) zamówiłem jako części przez Modelmanię. Reflektory natomiast są od Rangera. I tak wyszło znacznie taniej niż nowe wersje Tilliga, albowiem kotły i tak trzeba zjechać niemal na zero i zrobić armaturę na nowo. Jedynie koła kiepsko wyglądają: mają wielkie obrzeża, są trochę za małe i trochę za mało ażurowe w porównaniu z nowymi, choć "brudzing" nieco to maskuje. Jeżdżą jednak zupełnie nieźle (na nowych silnikach) i na makiecie wcale (moim zdaniem) nie wyglądają tak źle. :P
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: brovarek »

Przypuszczam, że LENZ zrobi formę uniwersalną, pewnie powstanie również wersja 2 cylindrowa. A te wszystkie wymienione przez Włodara już były, mogliby coś nowego :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2075
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 03 gru 2024, 07:43...ile NOWYCH modeli można by wypuścić w TT nie odgrzewając w kółko tych samych kotletów.
Jak sam zauważyłeś, BR56 od Busch`a to wersja 3-cylindrowa. Na PKP to była seria Tr3 licząca zaledwie 16 sztuk, która na dodatek została szybko wycofana. Z naszej perspektywy jest to więc model raczej mało interesujący.
Twój Tr6 od Tilliga może na razie spać spokojnie. :lol:

Tak jak napisał oelka - to model głównie na rynek niemiecki, gdzie tych parowozów pomykało więcej i dłużej niż w Polsce. Ze względu na charakterystyczną sylwetkę, to takie "must have" każdego niemieckiego miłośnika epok II, IIIa - IIIc. Tam ten model na pewno znajdzie kupców.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

oelka pisze: 03 gru 2024, 03:32 Poza tym produkcja PIKO, Brawy czy ROCO, wypycha z rynku Tilliga i to jest strategia konkurentów chcących zdobyć jak największą część rynku TT w Niemczech.
A niechaj wypycha! Im większa konkurencja dla Tilliga tym lepiej dla nas, ale dlaczego to wypychanie ma się odbywać kolejnymi wersjami modeli znanych od lat? Wystarczy wziąć pierwszy z brzegu katalog dużego producenta H0 żeby się przekonać ile NOWYCH modeli można by wypuścić w TT nie odgrzewając w kółko tych samych kotletów.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

MonsterSale pisze: 02 gru 2024, 18:14Nie rozumiem Waszego sarkazmu.
A ja ROZUMIEM
i się do niego dołączam.
:lol:
Jest tyle brzydkich i wszędzie zalegających patyczaków (I i II Ep.), więc te unikalne konstrukcje zapełnią nasze niszowe zapotrzebowanie na taki właśnie czajnik z gwizdkiem.

BTW: cieszę się, że kolejny wytwórca dostrzegł TeTetkę, byleby to nie było tak jak z BRAWĄ.....
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: oelka »

wlodar pisze: 02 gru 2024, 17:46 Jak to dobrze! :lol: BR56 brakowało w TT jeszcze bardziej niż BR86. :lol: :lol: :lol:
TT jest nieopłacalna, bo się nie sprzedaje! A przecież przygotowaliśmy takie piękne nowe modele: BR132, BR118, BR119, BR110, BR86, BR56... :lol: :lol: :lol:
Te modele są przygotowywane pod kątem rynku niemieckiego, zresztą po przeprowadzonym sondażu w znanych producentom klubach i stowarzyszeniach.
Poza tym produkcja PIKO, Brawy czy ROCO, wypycha z rynku Tilliga i to jest strategia konkurentów chcących zdobyć jak największą część rynku TT w Niemczech.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Nie, bo już mam przerobione na Tr6 i jeździ zupełnie dobrze. Zamiast robić to drugi raz, wolę zrobić coś nowego. Mam 50 l. i powoli zaczynam się spieszyć. :mrgreen:
Przy okazji: po przyjrzeniu się wizualizacji widać, że jest to wersja trzycylindrowa, czyli troszkę inna niż BTTB /Tillig, ale to nadal lokomotywa którą znam. A przecież w TT brakuje i BR91 (TKi3) i BR93 (TKt2) i BR57 (Tw1) i BR64 (z lepszymi wiązarami niż Schirmera)... O wąskotorówce nie wspomnę (tak, coś tam jest, (np. Karsei) ale niewiele i drogie). A austriackie parowozy...
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Sprzedaj Tilliga i kup nowe
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

A ja chcę w końcu coś czego nie mam, a nie kolejne wersje w kółko tych samych modeli.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Nie rozumiem Waszego sarkazmu. Przyszła nowa technologia i badziewie od Tilliga, które jest niedorobione, gubi prąd i przez 30 lat nie dostało nowej konstrukcji silnika, będzie wypierane przez filigranowe, nowe konstrukcje z dźwiękiem i bez koszmarnego silnika w środku kabiny.
Ja zamówiłem oczywiście 86 i tak samo zamówię 56. Tillig ze swoimi przestarzałymi konstrukcjami zostaje w tyle. Oni nawet nie potrafią wypuścić tych nowych sprzęgów taśmowych jako części zamiennej żeby sobie człowiek mógł wreszcie udźwiękowić modele z tendrem wannowym czy sztywnoramowym i zachować ich rozczepialność...
Za to wypuszczają zabawki jak 502275...
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1261
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Jak to dobrze! :lol: BR56 brakowało w TT jeszcze bardziej niż BR86. :lol: :lol: :lol:
TT jest nieopłacalna, bo się nie sprzedaje! A przecież przygotowaliśmy takie piękne nowe modele: BR132, BR118, BR119, BR110, BR86, BR56... :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2075
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

Tylko te koszmarne słupki podpierające i masa "piegów" po ich usunięciu. Tego nie cierpię w wydrukach zywicznych. :|
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2501
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: womo »

Jestem pod wrażeniem. Zero rastera. Wieza po lekkim przeszlifowaniu weszła ładnie. Gąsienice na kołki. Dobrze utwardzony. Nic podczas wycinania nie odpadło. Lufa mi nie leży, ale w wieksxosci mi sie nie podobają i dorabiam z rurki. Mam nadzieję że przy kolejnych zamówieniach nie popsują jakości.
Jutro samolot ....
20241123_214555.jpg
20241123_214912.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10922
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Trochę dziwnie mi się ta strona otworzyła na komputerze, jak by była dla telefonu.
20241123_06.jpg
:arrow: TU trochę lepiej widać (na laptopie :P )
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości