Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

T_Domagalski pisze: 03 gru 2024, 12:55Szkoda, że wersja dwucylindrowa ma zestaw kołowy od wersji 3-cylindrowej.
A czym one się powinny różnić? Mówię z zewnątrz, w modelu, bo o dodatkowej korbie na osi to wiem, ale tego i tak nie będzie widać z zewnątrz, zwłaszcza w TT.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 03 gru 2024, 11:32 Wersja dwucylindrowa też jest - na stronie BUSCHa: https://www.busch-modell.de/artikeluebe ... en-TT.aspx
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy...
No, faktycznie. Szkoda, że wersja dwucylindrowa ma zestaw kołowy od wersji 3-cylindrowej. Mam nadzieję, że to tylko błąd na wizualizacji. :roll:
Co do wyposażenia kotła, to model Bush'a przedstawia lokomotywę ze zdemontowaną obudową drugiego kołpaka kotła. Tak de facto to ona do niczego nie służyła, chyba tylko do ozdoby. Pod pierwszym kołpakiem był zbieralnik pary i przepustnica, a pod drugim tylko zawory kotłowe.

Z naszych Tr6, dla których zachowały się zdjęcia, to numery 25, 37, 39 i bodajże 43 miały oryginalnie po dwa kołpaki.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Wersja dwucylindrowa też jest - na stronie BUSCHa: https://www.busch-modell.de/artikeluebe ... en-TT.aspx
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy, choć czy jest to rzeczywiście coś zupełnie nowego bym polemizował, a jeszcze bardziej dyskusyjne (przynajmniej dla mnie) jest to, czy warto w kolejną wersję znanego od połowy lat siedemdziesiątych ub. w. modelu zainwestować 400€. No ale to już kwestia indywidualna, zależna od tego jak kto zarabia, jakie ma priorytety etc.
A w to, że Niemcy to kupią nie wątpię. Gdyby kolejna firma zrobiła Ludmiłę, albo wagony REKO pewnie też jakoś by to zeszło. Co nie zmienia faktu że oferta i różnorodność modeli w TT jest bez porównania mniejsza niż w H0, choć jakże mogłoby być inaczej skoro zamiast opracowywać zupełnie nowe modele firmy wolą w kółko ulepszać to co już jest na rynku od lat. Normalnie jak w radiu, gdzie dany zespół nagrał kilkanaście płyt, a i tak grają w kółko 2-3 te same utwory. Oczywiście trochę przesadzam, nowe rzeczy też się pojawiają (np. BR58.30 i BR22 Saxonia Modellbau, BR55 Hädl, ostatnie konstrukcje PIKO), ale część z nich to modele - widma (nie chce mi się narzekać ile już czekam na wznowienie BR24 i BR41 - miały być w zeszłym roku, miały być w tym no i może będą w przyszłym :P ).

PS:
T_Domagalski pisze: 03 gru 2024, 10:30Twój Tr6 od Tilliga może na razie spać spokojnie. :lol:
Tak szczerze mówiąc to Tr6 i TKt3 mam jako hybrydy: całość jest BTTB, ale wiązary, silniki (i te wewnątrz napędzające i te na zewnątrz - atrapy prawdziwych) zamówiłem jako części przez Modelmanię. Reflektory natomiast są od Rangera. I tak wyszło znacznie taniej niż nowe wersje Tilliga, albowiem kotły i tak trzeba zjechać niemal na zero i zrobić armaturę na nowo. Jedynie koła kiepsko wyglądają: mają wielkie obrzeża, są trochę za małe i trochę za mało ażurowe w porównaniu z nowymi, choć "brudzing" nieco to maskuje. Jeżdżą jednak zupełnie nieźle (na nowych silnikach) i na makiecie wcale (moim zdaniem) nie wyglądają tak źle. :P
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 885
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: brovarek »

Przypuszczam, że LENZ zrobi formę uniwersalną, pewnie powstanie również wersja 2 cylindrowa. A te wszystkie wymienione przez Włodara już były, mogliby coś nowego :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 03 gru 2024, 07:43...ile NOWYCH modeli można by wypuścić w TT nie odgrzewając w kółko tych samych kotletów.
Jak sam zauważyłeś, BR56 od Busch`a to wersja 3-cylindrowa. Na PKP to była seria Tr3 licząca zaledwie 16 sztuk, która na dodatek została szybko wycofana. Z naszej perspektywy jest to więc model raczej mało interesujący.
Twój Tr6 od Tilliga może na razie spać spokojnie. :lol:

Tak jak napisał oelka - to model głównie na rynek niemiecki, gdzie tych parowozów pomykało więcej i dłużej niż w Polsce. Ze względu na charakterystyczną sylwetkę, to takie "must have" każdego niemieckiego miłośnika epok II, IIIa - IIIc. Tam ten model na pewno znajdzie kupców.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

oelka pisze: 03 gru 2024, 03:32 Poza tym produkcja PIKO, Brawy czy ROCO, wypycha z rynku Tilliga i to jest strategia konkurentów chcących zdobyć jak największą część rynku TT w Niemczech.
A niechaj wypycha! Im większa konkurencja dla Tilliga tym lepiej dla nas, ale dlaczego to wypychanie ma się odbywać kolejnymi wersjami modeli znanych od lat? Wystarczy wziąć pierwszy z brzegu katalog dużego producenta H0 żeby się przekonać ile NOWYCH modeli można by wypuścić w TT nie odgrzewając w kółko tych samych kotletów.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11053
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

MonsterSale pisze: 02 gru 2024, 18:14Nie rozumiem Waszego sarkazmu.
A ja ROZUMIEM
i się do niego dołączam.
:lol:
Jest tyle brzydkich i wszędzie zalegających patyczaków (I i II Ep.), więc te unikalne konstrukcje zapełnią nasze niszowe zapotrzebowanie na taki właśnie czajnik z gwizdkiem.

BTW: cieszę się, że kolejny wytwórca dostrzegł TeTetkę, byleby to nie było tak jak z BRAWĄ.....
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2220
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: oelka »

wlodar pisze: 02 gru 2024, 17:46 Jak to dobrze! :lol: BR56 brakowało w TT jeszcze bardziej niż BR86. :lol: :lol: :lol:
TT jest nieopłacalna, bo się nie sprzedaje! A przecież przygotowaliśmy takie piękne nowe modele: BR132, BR118, BR119, BR110, BR86, BR56... :lol: :lol: :lol:
Te modele są przygotowywane pod kątem rynku niemieckiego, zresztą po przeprowadzonym sondażu w znanych producentom klubach i stowarzyszeniach.
Poza tym produkcja PIKO, Brawy czy ROCO, wypycha z rynku Tilliga i to jest strategia konkurentów chcących zdobyć jak największą część rynku TT w Niemczech.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Nie, bo już mam przerobione na Tr6 i jeździ zupełnie dobrze. Zamiast robić to drugi raz, wolę zrobić coś nowego. Mam 50 l. i powoli zaczynam się spieszyć. :mrgreen:
Przy okazji: po przyjrzeniu się wizualizacji widać, że jest to wersja trzycylindrowa, czyli troszkę inna niż BTTB /Tillig, ale to nadal lokomotywa którą znam. A przecież w TT brakuje i BR91 (TKi3) i BR93 (TKt2) i BR57 (Tw1) i BR64 (z lepszymi wiązarami niż Schirmera)... O wąskotorówce nie wspomnę (tak, coś tam jest, (np. Karsei) ale niewiele i drogie). A austriackie parowozy...
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Sprzedaj Tilliga i kup nowe
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

A ja chcę w końcu coś czego nie mam, a nie kolejne wersje w kółko tych samych modeli.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Nie rozumiem Waszego sarkazmu. Przyszła nowa technologia i badziewie od Tilliga, które jest niedorobione, gubi prąd i przez 30 lat nie dostało nowej konstrukcji silnika, będzie wypierane przez filigranowe, nowe konstrukcje z dźwiękiem i bez koszmarnego silnika w środku kabiny.
Ja zamówiłem oczywiście 86 i tak samo zamówię 56. Tillig ze swoimi przestarzałymi konstrukcjami zostaje w tyle. Oni nawet nie potrafią wypuścić tych nowych sprzęgów taśmowych jako części zamiennej żeby sobie człowiek mógł wreszcie udźwiękowić modele z tendrem wannowym czy sztywnoramowym i zachować ich rozczepialność...
Za to wypuszczają zabawki jak 502275...
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Jak to dobrze! :lol: BR56 brakowało w TT jeszcze bardziej niż BR86. :lol: :lol: :lol:
TT jest nieopłacalna, bo się nie sprzedaje! A przecież przygotowaliśmy takie piękne nowe modele: BR132, BR118, BR119, BR110, BR86, BR56... :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

Tylko te koszmarne słupki podpierające i masa "piegów" po ich usunięciu. Tego nie cierpię w wydrukach zywicznych. :|
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość