
406R TT produkcja seryjna
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Tak się domyślałem. Moje pytanie też wynikało z braku (mojego) czasu. 

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Raczej nie ma szans z powodu braku czasu.
- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Za maniem dość czekania. 
A poważniej: rozumiem, że mówimy o wersji surowej (do obrobki i montażu)? Na wersję pomalowaną, oznaczoną, ale do samodzielnego montażu nie ma szans? Pewnie nie, ale co mi szkodzi zapytać?

A poważniej: rozumiem, że mówimy o wersji surowej (do obrobki i montażu)? Na wersję pomalowaną, oznaczoną, ale do samodzielnego montażu nie ma szans? Pewnie nie, ale co mi szkodzi zapytać?

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10849
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ja jestem na tak.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Cysterny beda dostępne caly czas.
Robo zrobi albo i nie zrobi.
MTB mial robić 406R, które mu sam zaprojektowqlem pod produkcję wtryskową.
Minely 3 lata i nic. I to wlasnie przez niego 3 lata nie bylo 406R od UMF.
Ja mam dość czekania a wy jak?
Robo zrobi albo i nie zrobi.
MTB mial robić 406R, które mu sam zaprojektowqlem pod produkcję wtryskową.
Minely 3 lata i nic. I to wlasnie przez niego 3 lata nie bylo 406R od UMF.
Ja mam dość czekania a wy jak?
- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jak to rozumieć? To będzie dostępne cały czas jak np. reflektory do parowozów?
Mnie chodzi tylko o to że potrzebowałbym tych cystern np. 10 szt. (a jeszcze lepiej 15), ale nie jestem w stanie zamówić tylu naraz, bo nie jestem milionerem, a na rynku TT dzieje się całkiem sporo (a przynajmniej tak się wydaje sądząc z zapowiedzi), poza tym skoro miałbym składać to sam wolałbym żeby montaż był W MIARĘ łatwy, bo kompletując skład trochę bardziej zależy mi na ilości niż super jakości każdego pojedynczego wagonu. Oczywiście w granicach rozsądku (wyroby Tilliga, Roco, czy Piko są dla mnie jak najbardziej w granicach rozsądku. MTB już gorzej, ale powiedzmy że ujdzie z braku laku.) - przemalować stare BTTB mogę sobie w każdej chwili, ale to już jest przekroczenie granicy rozsądku.

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Nie wiem czy wiesz ale już serii zbierać nie będę. Nie jestem już zależny od nikogo.wlodar pisze: ↑27 lis 2024, 16:57 Powiem od siebie: teoretycznie jestem za, choć ze względów czasowych wolałbym gotowy wagon niż zestaw, rozumiem jednak że to nie wchodzi w grę (z tych samych powodów). Ponadto interesowałaby mnie przede wszystkim ep. IV. no i fajnie gdyby zestawy byly dostępne dłużej, tzn. chciałbym uzbierać cały skład (np. 10 wagonów), jednak ze względów finansowych i obecności na rynku / zapowiedzi całej masy innych modeli (np. BR22 jako bazy dla Pt47) zmuszony byłbym rozłożyć uzbieranie tegoż na ok. 2 lata. Nie wiem, czy zestawy będą tyle czasu dostępne. Osobiście wolałbym nawet zestawy lekko uproszczone (np. poziom Tilliga czy Roco), ale w miarę szybkie w montażu, niż arcydzieła wymagające mnóstwa pracy, dokładności itd. Tak można dłubać przy 1-2 szt., cysterny jednak naprawdę fajnie wyglądają gdy jest ich cały skład. Generalnie jednak jestem na tak.
406R w wersji odlewanej już były uproszczone (rama) więc bardziej się uprościć nie da.

- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
O aż takim uproszczeniu nie pisałem.T_Domagalski pisze: ↑27 lis 2024, 17:15A jak będę chciał wersję uproszczoną, to sobie stare BTTB pomaluję w napis "DEC" lub "CPN"....

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Dla mnie najlepszą wersją była ta z blaszaną, składaną ramą (czyli wersja dla masochistów
).
A jak będę chciał wersję uproszczoną, to sobie stare BTTB pomaluję w napis "DEC" lub "CPN"....

A jak będę chciał wersję uproszczoną, to sobie stare BTTB pomaluję w napis "DEC" lub "CPN"....

- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Powiem od siebie: teoretycznie jestem za, choć ze względów czasowych wolałbym gotowy wagon niż zestaw, rozumiem jednak że to nie wchodzi w grę (z tych samych powodów). Ponadto interesowałaby mnie przede wszystkim ep. IV. no i fajnie gdyby zestawy byly dostępne dłużej, tzn. chciałbym uzbierać cały skład (np. 10 wagonów), jednak ze względów finansowych i obecności na rynku / zapowiedzi całej masy innych modeli (np. BR22 jako bazy dla Pt47) zmuszony byłbym rozłożyć uzbieranie tegoż na ok. 2 lata. Nie wiem, czy zestawy będą tyle czasu dostępne. Osobiście wolałbym nawet zestawy lekko uproszczone (np. poziom Tilliga czy Roco), ale w miarę szybkie w montażu, niż arcydzieła wymagające mnóstwa pracy, dokładności itd. Tak można dłubać przy 1-2 szt., cysterny jednak naprawdę fajnie wyglądają gdy jest ich cały skład. Generalnie jednak jestem na tak.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
A może by tak zrobić zestawy 406R TT w wersji drukowanej z metalowymi wózkami, dyszlami KKS.
Trochę trawionek tj pomosty, pasy...
Zestaw kosztowałby pewnie nie więcej niż 200zł.
Trochę trawionek tj pomosty, pasy...
Zestaw kosztowałby pewnie nie więcej niż 200zł.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Mamy już dostęp do technologii itd ale mamy tez obecnie duże podatki i wszystko jest bardzo drogie.zibi33 pisze: ↑07 lut 2021, 13:52 Tak czytam i jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu, że mamy strasznie dziwne czasy, dawniej za niewielkie kwoty kupowało się modele w składnicach harcerskich, teraz gdy wydawało by się, że mamy ogromny dostęp do technologii, postęp w miniaturyzacji, a ciężko jest wykonać jakiś fajny model. Nie pamiętam czy zapisałem się na ten model tak więc jeśli nie, to możesz mnie dopisać, chętnie choć tak dołożę łyżeczkę wsparcia dla idei![]()
Dla przykładu, trawialnia i odlewnia metali podniosła ceny o 30% zabierając to z naszego przychodu. Także niektóre projekty nam po prostu skasowali.
Żeby nie uprawiać polityki powiem tylko, że jak Państwo dalej będzie dawać o obywatelom 500+ wmawiając im, że to oni im to dają a nie najpierw zabierają w postaci podatków a potem dają z tego 50% to będzie tylko gorzej. Każdy amortyzuje wyższe podatki na swoich klientach.
Aby projekt miał jakąkolwiek szansę na wznowienie musimy albo podnieść znów cenę (co jest bez sensu) albo musi się zebrac zamowienie na co najmniej 100 wagonów. Obecnie jest ich 30.
Na razie zostawmy temat i skupmy się na lokomotywach.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 19 gru 2006, 19:35
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Tak czytam i jakoś nie mogę się oprzeć wrażeniu, że mamy strasznie dziwne czasy, dawniej za niewielkie kwoty kupowało się modele w składnicach harcerskich, teraz gdy wydawało by się, że mamy ogromny dostęp do technologii, postęp w miniaturyzacji, a ciężko jest wykonać jakiś fajny model. Nie pamiętam czy zapisałem się na ten model tak więc jeśli nie, to możesz mnie dopisać, chętnie choć tak dołożę łyżeczkę wsparcia dla idei 

- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Zbiornik jest najtańszym elementem tego modelu. Trzeba by wrócić do ramy z blaszek ale niestety składanie tego to makabra.
Obecnie jesteśmy pod ścianą gdyż odlewnia metali "popieprzyla" (takie brzydkie słowo) nam wymiary ramy. Na tyle niedużo, że tego nie widać. Jednak na tyle dużo, że to się przestało zgrywać z wózkami
Do tego doszły problemy z małym zakresem KKS.
Ten poprawiliśmy w projekcie. Doszły dodatkowe części upiększające model.
Efektem powyższego jest konieczność opracowania na nowo ramy, instalacji hamulcowej, części wózków.
Wszystko da się zrobić ale przez wzrost ceny (niestety konieczny) dość mocno stopniała nam ilość zamówień. Do tego stopnia, że nigdy się ta inwestycja nie zwróci.
Obecnie jesteśmy pod ścianą gdyż odlewnia metali "popieprzyla" (takie brzydkie słowo) nam wymiary ramy. Na tyle niedużo, że tego nie widać. Jednak na tyle dużo, że to się przestało zgrywać z wózkami
Do tego doszły problemy z małym zakresem KKS.
Ten poprawiliśmy w projekcie. Doszły dodatkowe części upiększające model.
Efektem powyższego jest konieczność opracowania na nowo ramy, instalacji hamulcowej, części wózków.
Wszystko da się zrobić ale przez wzrost ceny (niestety konieczny) dość mocno stopniała nam ilość zamówień. Do tego stopnia, że nigdy się ta inwestycja nie zwróci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość