A gdzie wg. Ciebie takie gniazdo dekodera miało by być? Ponad to jaki głośnik wybrać.
EU07 UMF 303E
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
IMHO: nie,
bo później to będzie można już dać tylko na dachu, albo w kolejnym wagonie.
Na etapie projektu należy zabezpieczyć przestrzeń oraz miejsce na przewody. Nie trzeba realizować tego, ale mieć z tyłu głowy, że i to musi się pomieścić i nie kolidować.
-
glowasiek
- Posty: 51
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Ranger - dobra robota ! Nie moge sie doczekac finalnej wersji.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Poprzeglądam zdjęcia tego elementu na przestrzeni lat i podejmę decyzję. Dziękuję za uwagę bo ten niuans jest prawie niewidoczny nawet na Twoim zdjęciu.Garou pisze: ↑05 kwie 2024, 08:58Jeśli da się jeszcze coś zmienić.... zauważę, że w oryginale te skrzynie są różnej długości, Może źle widzę /wówczas przepraszam/, ale wydaje mi się, że na tym odlewie w modelu widzę je tej samej długości.
Jako ciekawostkę nadmienię, że w modelu w skali 1:87 EU07 od PIKO ten element jest źle wykonany, a w modelu od Schlesienmodelle jest dobrze.
Zdjęcie oryginału pochodzi ze strony "transport szynowy".
-
Garou
- Posty: 127
- Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
- Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Jeśli da się jeszcze coś zmienić.... zauważę, że w oryginale te skrzynie są różnej długości, Może źle widzę /wówczas przepraszam/, ale wydaje mi się, że na tym odlewie w modelu widzę je tej samej długości.
Jako ciekawostkę nadmienię, że w modelu w skali 1:87 EU07 od PIKO ten element jest źle wykonany, a w modelu od Schlesienmodelle jest dobrze.
Zdjęcie oryginału pochodzi ze strony "transport szynowy".
Jarosław Franczyk
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Nie ten etap projektu. Najpierw ma jeździć itd a potem zobaczymy gdzie będzie miejsce.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10988
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Z upierdliwością maniaka, zapytam o gniazdo na głośnik z komorą rezonansową (typu kostka cukru),
a może uda się zmieścić i kondensatory podtrzymujące (chyba, że już na PCB są)
a może uda się zmieścić i kondensatory podtrzymujące (chyba, że już na PCB są)
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Ach ten nasz Tadeusz. Zawsze powie coś mądrego i zachęci do pracyT_Domagalski pisze: ↑04 kwie 2024, 19:38Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Łoże poszło 1mm w dół.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
mae
- Posty: 275
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Być może warto też rozważyć odlewany SHP (tak żeby go nie odłamać za szybko). Generalnie super robota, powinieneś startować w konkursie na model roku w TT ;D
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Trudno polemizować z takimi wnioskami.T_Domagalski pisze: ↑04 kwie 2024, 19:38Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Kąt 15st to raczej duża przesada. Przypominam, że walki w przykładni Cardana nie muszą być umieszczone na przeciwko. Dodatkowo te Tilliga charakteryzja się dużymi luzami.
Testy jazdy pokażą prawdę. Najwyżej trzeba będzie zagłębić łoże silnika oraz zrobić wcięcia w ramię na kola zamachowe. Moim zdanie nie jest to konieczne. Nie mniej jednak jest taka możliwość.
Bardziej reprezentatywne jest zdjęcie boczne.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Podkład to podstawa. Niekiedy pokryje połowę cech charakterystycznych druku3D.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2024, 19:44 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ranger
- Posty: 3967
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: EU07 UMF 303E
Nie jestem jakimś specjalnym fachowcem w obrabianiu wydruków, jednak lepiej już na samym początku psiknąć go podkładem.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości