EU07 UMF 303E

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

ArturSchŁ pisze: 05 kwie 2024, 12:20
Ranger pisze: 05 kwie 2024, 08:53...ma jeździć itd a potem zobaczymy gdzie będzie miejsce.
IMHO: nie,
bo później to będzie można już dać tylko na dachu, albo w kolejnym wagonie.
Na etapie projektu należy zabezpieczyć przestrzeń oraz miejsce na przewody. Nie trzeba realizować tego, ale mieć z tyłu głowy, że i to musi się pomieścić i nie kolidować.
A gdzie wg. Ciebie takie gniazdo dekodera miało by być? Ponad to jaki głośnik wybrać.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10988
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: ArturSchŁ »

Ranger pisze: 05 kwie 2024, 08:53...ma jeździć itd a potem zobaczymy gdzie będzie miejsce.
IMHO: nie,
bo później to będzie można już dać tylko na dachu, albo w kolejnym wagonie.
Na etapie projektu należy zabezpieczyć przestrzeń oraz miejsce na przewody. Nie trzeba realizować tego, ale mieć z tyłu głowy, że i to musi się pomieścić i nie kolidować.
glowasiek
Posty: 51
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:39
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: glowasiek »

Ranger - dobra robota ! Nie moge sie doczekac finalnej wersji.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

Garou pisze: 05 kwie 2024, 08:58
Ranger pisze: 04 kwie 2024, 19:31Jeszcze na tle białych zbiorników.
Jeśli da się jeszcze coś zmienić.... zauważę, że w oryginale te skrzynie są różnej długości, Może źle widzę /wówczas przepraszam/, ale wydaje mi się, że na tym odlewie w modelu widzę je tej samej długości.
Jako ciekawostkę nadmienię, że w modelu w skali 1:87 EU07 od PIKO ten element jest źle wykonany, a w modelu od Schlesienmodelle jest dobrze.
Zdjęcie oryginału pochodzi ze strony "transport szynowy".
Poprzeglądam zdjęcia tego elementu na przestrzeni lat i podejmę decyzję. Dziękuję za uwagę bo ten niuans jest prawie niewidoczny nawet na Twoim zdjęciu.
Garou
Posty: 127
Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Garou »

Ranger pisze: 04 kwie 2024, 19:31 Jeszcze na tle białych zbiorników.
Jeśli da się jeszcze coś zmienić.... zauważę, że w oryginale te skrzynie są różnej długości, Może źle widzę /wówczas przepraszam/, ale wydaje mi się, że na tym odlewie w modelu widzę je tej samej długości.

sk1.jpg
sk2.jpg

Jako ciekawostkę nadmienię, że w modelu w skali 1:87 EU07 od PIKO ten element jest źle wykonany, a w modelu od Schlesienmodelle jest dobrze.

Zdjęcie oryginału pochodzi ze strony "transport szynowy".
Jarosław Franczyk
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

ArturSchŁ pisze: 05 kwie 2024, 07:39 Z upierdliwością maniaka, zapytam o gniazdo na głośnik z komorą rezonansową (typu kostka cukru),
a może uda się zmieścić i kondensatory podtrzymujące (chyba, że już na PCB są) ??
Nie ten etap projektu. Najpierw ma jeździć itd a potem zobaczymy gdzie będzie miejsce.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10988
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: ArturSchŁ »

Z upierdliwością maniaka, zapytam o gniazdo na głośnik z komorą rezonansową (typu kostka cukru),
a może uda się zmieścić i kondensatory podtrzymujące (chyba, że już na PCB są) ??
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 04 kwie 2024, 19:38
Ranger pisze: 04 kwie 2024, 15:20Obecnie mamy już nową ramę z KKS, mocowanie silnika itd.
Wszystko zgrało się bardzo ładnie.
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Ach ten nasz Tadeusz. Zawsze powie coś mądrego i zachęci do pracy :)
Łoże poszło 1mm w dół.
Załączniki
rama v4.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

mae pisze: 04 kwie 2024, 20:11 Być może warto też rozważyć odlewany SHP (tak żeby go nie odłamać za szybko). Generalnie super robota, powinieneś startować w konkursie na model roku w TT ;D
Też o tym myślę ale to jest kwestia doboru żywicy. Być może będzie to z metalu a być może z żywicy ABS.
mae
Posty: 275
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: mae »

Być może warto też rozważyć odlewany SHP (tak żeby go nie odłamać za szybko). Generalnie super robota, powinieneś startować w konkursie na model roku w TT ;D
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 04 kwie 2024, 19:38
Ranger pisze: 04 kwie 2024, 15:20Obecnie mamy już nową ramę z KKS, mocowanie silnika itd.
Wszystko zgrało się bardzo ładnie.
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Trudno polemizować z takimi wnioskami.
Kąt 15st to raczej duża przesada. Przypominam, że walki w przykładni Cardana nie muszą być umieszczone na przeciwko. Dodatkowo te Tilliga charakteryzja się dużymi luzami.
Testy jazdy pokażą prawdę. Najwyżej trzeba będzie zagłębić łoże silnika oraz zrobić wcięcia w ramię na kola zamachowe. Moim zdanie nie jest to konieczne. Nie mniej jednak jest taka możliwość.
Bardziej reprezentatywne jest zdjęcie boczne.
Załączniki
Screenshot_20240404_195902_Samsung Internet.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

brovarek pisze: 04 kwie 2024, 19:27 Nie jestem jakimś specjalnym fachowcem w obrabianiu wydruków, jednak lepiej już na samym początku psiknąć go podkładem.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
Podkład to podstawa. Niekiedy pokryje połowę cech charakterystycznych druku3D.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2094
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: T_Domagalski »

Ranger pisze: 04 kwie 2024, 15:20Obecnie mamy już nową ramę z KKS, mocowanie silnika itd.
Wszystko zgrało się bardzo ładnie.
Ja tylko zwrócę uwagę na relatywnie duże kąty pracy przegubów Cardana (ok. 15 stopni), i to nawet w ustawieniu wózka na wprost: download/file.php?id=25854&mode=view
Przegub Cardana ma to do siebie, że wraz ze wzrostem tego kąta maleje przenoszony moment obrotowy, a za to rośnie nierównomierność prędkości obrotowej (szarpanie).
Może dałoby się obniżyć silnik choćby o 0,5mm, żeby zminimalizować ten kąt przy jeździe na wprost?
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2024, 19:44 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3967
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: Ranger »

Jeszcze na tle białych zbiorników.
Załączniki
20240404_193002.jpg
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: EU07 UMF 303E

Post autor: brovarek »

Nie jestem jakimś specjalnym fachowcem w obrabianiu wydruków, jednak lepiej już na samym początku psiknąć go podkładem.
Raz , że zobaczymy więcej, dwa to trudniej coś uszkodzić przy szlifowaniu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości