Konwersje UMF

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

Wojtek_Kraków
Posty: 1652
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

Ranger pisze:Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Dzięki!
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 214
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Tomasz »

Ranger pisze:Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
To jest pierwszy argument, za założeniem konta na Instagramie, który do mnie przemówił :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Wojtek_Kraków
Posty: 1652
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dobra robota!
Co to za czerwieni używasz do malowania?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Początek nowej linii konwersji w TT.
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa

W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej

Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.

https://youtu.be/NzuWz-CBohc
Załączniki
DSC09279.JPG
DSC09283.JPG
DSC09285.JPG
DSC09289.JPG
DSC09291.JPG
DSC09293.JPG
DSC09294.JPG
DSC09296.JPG
DSC09297.JPG
DSC09302.JPG
DSC09305.JPG
DSC09307.JPG
DSC09334.JPG
DSC09337.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2476
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: womo »

Ranger pisze:H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?
To jeszcze istnieje ta skala? :lol: :D :P
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?

Kolejny dzień, kolejny Ty2 :)
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
https://www.youtube.com/watch?v=0lySIeqAyb0
Załączniki
DSC08387.JPG
DSC08389.JPG
DSC08392.JPG
DSC08394.JPG
DSC08395.JPG
DSC08396.JPG
DSC08397.JPG
DSC08398.JPG
DSC08400.JPG
DSC08403.JPG
DSC08404.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

To jest kolego nie rama tylko pomost boczny.
Są one rzeczywiście dość problematyczne bo są z jakiegoś dziwnego tworzywa. Nie mają tez poprzeczek i w związku z tym są dość wiotkie.
Wydaje mi się, że to jedynie złudzenie na fotce albo się krzywo ustawił jak złapałem za bok. Parowóz bardzo ciężki a nie można go chwytać za pomosty ;/
WP_20190210_13_39_26_Pro.jpg
bankier
Posty: 482
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: bankier »

Obrazek

Problem był kiedyś opisywany na przykładzie BR52 i Ty2 Tilliga - gdzie odkształcała się rama. Nie wiem czy to złudzenie optyczne ale wg mnie jest ona nieco zakrzywiona ku górze (zakładając, że czerwona "rurka" powyżej do której dochodzi drabinka jest prosta).
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Tak.
Może teraz jak mamy drukarkę 3D to w końcu będzie polska wersja Ty43 w TT. Zestaw Crottendorf pozostawię jednak sporo do życzenia.

Added in 50 minutes 57 seconds:
bankier pisze:Nie chcę być pierwszym krytykiem ale rama jest krzywa - przynajmniej na zdjęciach...
W sumie to nie wiem jednak co masz na myśli. Czy może piszesz o wysoko położonych zderzakach przedniej czołownicy i ogólnie przestrzeni nad przednim półwózkiem?
Jeśli tak to ta Lokomotywa tak ma. To nie jest BR52 tylko BR42 a czołownic jest zupełnie inna.
22224.jpg
DSC08246.JPG
Added in 18 minutes 32 seconds:
Jeszcze jedna fotka.
WP_20190210_13_02_59_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 485
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Domiss »

H0?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Rama? Pomost jakoś z lewej strony chyba. Tez zauważyłem dopiero teraz.
bankier
Posty: 482
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: bankier »

Nie chcę być pierwszym krytykiem ale rama jest krzywa - przynajmniej na zdjęciach...
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3872
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Książka Ty43 - Lokomotywa Wojenna stała się inspiracją do konwersji nowego typu lokomotyw.
Bazą do Modelu Ty43-126 H0 stała się lokomotywa BR42 Trix nr. kat. 22224.
Parowóz dość trudny w konwersji. Masa detali, "wyprostowanie" wypukłych drzwi dymnicy czy skomplikowane malowanie z ropowaniami
to jedynie ułamek całej pracy. Wykonanie fotografii matowych elementów maszyny to też niezłe wyzwanie.
Szkoda, że parowóz nie jeździł z tendrem 32D47 bo było by jeszcze ciekawiej.
Modyfikacji poddano również całą elektronikę parowozu.
W standardzie polskie światła i dźwięk.
Załączniki
DSC08217.JPG
DSC08226.JPG
DSC08231.JPG
DSC08236.JPG
DSC08241.JPG
DSC08246.JPG
DSC08250.JPG
DSC08252.JPG
DSC08254.JPG
DSC08255.JPG
DSC08256.JPG
DSC08261.JPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości