Konwersje UMF

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Tomasz »

Ranger pisze:W TT też da się taki zrobić.
Czy to znaczy, że będzie można zamówić? ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Model bazowy bardzo wdzięczny do konwersji ale ten tender to już wyzwanie. Trzeba pociąć pokrywę tendra i samą wannę :)
Jest tylko jedna szansa aby to zrobić dobrze.
Martint1
Posty: 123
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Martint1 »

Kawał dobrej roboty odwaliłeś z tym tendrem jak i z całym modelem podoba mi się
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Parowóz Ty42-107 w skali H0 powstał na podstawie modelu bazowego Roco 62186 w malowaniu OBB.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.

W TT też da się taki zrobić.
Załączniki
DSC09345.JPG
DSC09347.JPG
DSC09348.JPG
DSC09350.JPG
DSC09352.JPG
DSC09354.JPG
DSC09355.JPG
DSC09357.JPG
DSC09359.JPG
DSC09360.JPG
DSC09365.JPG
DSC09367.JPG
DSC09368.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Polecam bo kawał fajnej i unikatowej maszyny wyszedł.
romanpumas
Posty: 1001
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: romanpumas »

Witam.
Model ma delikatne elementy ale nic nie odlatuje.Może zdażyć się że coś przy wyciąganiu z pudełka wygniemy ale można od razu wyprostować i nic takiego,to już nie plastik że odpadnie.Trzeba pamiętać że wyciągać razem z tendrem bo jest zrobiona na stałe.Co do jazdy to śmiga po torach wspaniale i to mnie cieszy.Jutro sprawdzę jak pomyka z brązowymi węglarkami.
Jakby co to mogę przywieź na Sosnowiec do obejrzenia i próby na modułach
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Jeszcze jedna ciekawostka. Pytanie się na PW czy model jest delikatny i że strach go na makietę postawić.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.
Załączniki
WP_20191213_19_40_04_Pro.jpg
WP_20191213_19_40_16_Pro.jpg
WP_20191213_19_40_27_Pro.jpg
WP_20191213_19_40_41_Pro.jpg
WP_20191213_19_41_01_Pro.jpg
WP_20191213_19_42_16_Pro.jpg
WP_20191213_19_42_23_Pro.jpg
WP_20191213_19_43_16_Pro.jpg
WP_20191213_19_43_56_Pro.jpg
WP_20191213_19_44_08_Pro.jpg
WP_20191213_19_44_31_Pro.jpg
WP_20191213_19_46_06_Pro.jpg
WP_20191213_19_47_50_Pro.jpg
WP_20191213_19_48_17_Pro.jpg
WP_20191213_19_48_31_Pro.jpg
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

Ranger pisze:Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Dzięki!
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Tomasz »

Ranger pisze:Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
To jest pierwszy argument, za założeniem konta na Instagramie, który do mnie przemówił :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dobra robota!
Co to za czerwieni używasz do malowania?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Początek nowej linii konwersji w TT.
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa

W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej

Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.

https://youtu.be/NzuWz-CBohc
Załączniki
DSC09279.JPG
DSC09283.JPG
DSC09285.JPG
DSC09289.JPG
DSC09291.JPG
DSC09293.JPG
DSC09294.JPG
DSC09296.JPG
DSC09297.JPG
DSC09302.JPG
DSC09305.JPG
DSC09307.JPG
DSC09334.JPG
DSC09337.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2500
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: womo »

Ranger pisze:H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?
To jeszcze istnieje ta skala? :lol: :D :P
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?

Kolejny dzień, kolejny Ty2 :)
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
https://www.youtube.com/watch?v=0lySIeqAyb0
Załączniki
DSC08387.JPG
DSC08389.JPG
DSC08392.JPG
DSC08394.JPG
DSC08395.JPG
DSC08396.JPG
DSC08397.JPG
DSC08398.JPG
DSC08400.JPG
DSC08403.JPG
DSC08404.JPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość