Dzięki!Ranger pisze:Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Konwersje UMF
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1652
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
- Tomasz
- Posty: 214
- Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
To jest pierwszy argument, za założeniem konta na Instagramie, który do mnie przemówiłRanger pisze:Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Czerwień to Revell 31.
-
- Posty: 1652
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Dobra robota!
Co to za czerwieni używasz do malowania?
Co to za czerwieni używasz do malowania?
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Początek nowej linii konwersji w TT.
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa
W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej
Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.
https://youtu.be/NzuWz-CBohc
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa
W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej
Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.
https://youtu.be/NzuWz-CBohc
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
- womo
- Posty: 2476
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
To jeszcze istnieje ta skala?Ranger pisze:H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?
Kolejny dzień, kolejny Ty2
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
https://www.youtube.com/watch?v=0lySIeqAyb0
Kolejny dzień, kolejny Ty2
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
https://www.youtube.com/watch?v=0lySIeqAyb0
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
To jest kolego nie rama tylko pomost boczny.
Są one rzeczywiście dość problematyczne bo są z jakiegoś dziwnego tworzywa. Nie mają tez poprzeczek i w związku z tym są dość wiotkie.
Wydaje mi się, że to jedynie złudzenie na fotce albo się krzywo ustawił jak złapałem za bok. Parowóz bardzo ciężki a nie można go chwytać za pomosty ;/
Są one rzeczywiście dość problematyczne bo są z jakiegoś dziwnego tworzywa. Nie mają tez poprzeczek i w związku z tym są dość wiotkie.
Wydaje mi się, że to jedynie złudzenie na fotce albo się krzywo ustawił jak złapałem za bok. Parowóz bardzo ciężki a nie można go chwytać za pomosty ;/
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Problem był kiedyś opisywany na przykładzie BR52 i Ty2 Tilliga - gdzie odkształcała się rama. Nie wiem czy to złudzenie optyczne ale wg mnie jest ona nieco zakrzywiona ku górze (zakładając, że czerwona "rurka" powyżej do której dochodzi drabinka jest prosta).
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Tak.
Może teraz jak mamy drukarkę 3D to w końcu będzie polska wersja Ty43 w TT. Zestaw Crottendorf pozostawię jednak sporo do życzenia.
Added in 50 minutes 57 seconds:
Jeśli tak to ta Lokomotywa tak ma. To nie jest BR52 tylko BR42 a czołownic jest zupełnie inna. Added in 18 minutes 32 seconds:
Jeszcze jedna fotka.
Może teraz jak mamy drukarkę 3D to w końcu będzie polska wersja Ty43 w TT. Zestaw Crottendorf pozostawię jednak sporo do życzenia.
Added in 50 minutes 57 seconds:
W sumie to nie wiem jednak co masz na myśli. Czy może piszesz o wysoko położonych zderzakach przedniej czołownicy i ogólnie przestrzeni nad przednim półwózkiem?bankier pisze:Nie chcę być pierwszym krytykiem ale rama jest krzywa - przynajmniej na zdjęciach...
Jeśli tak to ta Lokomotywa tak ma. To nie jest BR52 tylko BR42 a czołownic jest zupełnie inna. Added in 18 minutes 32 seconds:
Jeszcze jedna fotka.
- Domiss
- Posty: 485
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Rama? Pomost jakoś z lewej strony chyba. Tez zauważyłem dopiero teraz.
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Nie chcę być pierwszym krytykiem ale rama jest krzywa - przynajmniej na zdjęciach...
- Ranger
- Posty: 3872
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Książka Ty43 - Lokomotywa Wojenna stała się inspiracją do konwersji nowego typu lokomotyw.
Bazą do Modelu Ty43-126 H0 stała się lokomotywa BR42 Trix nr. kat. 22224.
Parowóz dość trudny w konwersji. Masa detali, "wyprostowanie" wypukłych drzwi dymnicy czy skomplikowane malowanie z ropowaniami
to jedynie ułamek całej pracy. Wykonanie fotografii matowych elementów maszyny to też niezłe wyzwanie.
Szkoda, że parowóz nie jeździł z tendrem 32D47 bo było by jeszcze ciekawiej.
Modyfikacji poddano również całą elektronikę parowozu.
W standardzie polskie światła i dźwięk.
Bazą do Modelu Ty43-126 H0 stała się lokomotywa BR42 Trix nr. kat. 22224.
Parowóz dość trudny w konwersji. Masa detali, "wyprostowanie" wypukłych drzwi dymnicy czy skomplikowane malowanie z ropowaniami
to jedynie ułamek całej pracy. Wykonanie fotografii matowych elementów maszyny to też niezłe wyzwanie.
Szkoda, że parowóz nie jeździł z tendrem 32D47 bo było by jeszcze ciekawiej.
Modyfikacji poddano również całą elektronikę parowozu.
W standardzie polskie światła i dźwięk.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości