ST43 od MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wlodar »

Ja zgłosiłem się jako tester marihuany leczniczej ;) :roll:
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: piotrek092 »

Co piliście że tak wam się marzy ;)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wlodar »

krzysztof pisze:(...)może Roco?(...)
Do Roco to ja mam chwilowo jedną petycję: niech do swojego pięknego gagara dorobią wiadra (jak w H0) i pomalują na IV epokę :mrgreen:
Z Ganzem żartowałem, ale w przypadku MTB, ET40 mogłoby być naturalną kontynuacją EU/EP05. Trochę przerobić budę, reszta przecież jest analogiczna, przynajmniej w modelu :D
Piko i stonka? U mnie w Klubie niektórzy po kilka sztuk brali, więc ogólnie wyniki sprzedaży były chyba niezłe. Gdyby nie to, nie byłoby SP/SU45 i ET22.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

krzysztof pisze:
wlodar pisze: ...No dobra, rozmarzyłem się :mrgreen:
Tillis raczej nam tej loki nie zrobi. na temat stonki i PIKO wylano wiele wody, więc PIKO raczej tez nie. a może Roco?
ja tez mam marzenia :D

Kiedyś zrobią... Pytanie czy dożyjemy ;)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: krzysztof »

wlodar pisze: ...No dobra, rozmarzyłem się :mrgreen:
Tillis raczej nam tej loki nie zrobi. na temat stonki i PIKO wylano wiele wody, więc PIKO raczej tez nie. a może Roco?
ja tez mam marzenia :D
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wlodar »

Ja bym ujął to w ten sposób: są wady, które wynikają z błędów konstrukcyjnych i są błędy, które wynikają z niechlujstwa przy produkcji. Okna nikt na twoje życzenie nie przesunie, nie zmieni ilości szczebelków żaluzji itd. Po prostu model tak wygląda jak na zdjęciach, taka jest konstrukcja i albo bierzesz, albo nie.
Natomiast takie sprawy jak rozmazane napisy, krzywo naniesione, rozmazane linie podziału pomiędzy kolorami to nie jest kwestia źle zaprojektowanego modelu, a niechlujstwa przy produkcji i to należy bezwzględnie reklamować, bo jak zobaczą że łykamy wszystko, bo PKP, to nie chcę myśleć jak będzie wyglądał Ganz i ET40. :shock: No dobra, rozmarzyłem się :mrgreen:
jawa
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
Lokalizacja: ok. Krakowa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: jawa »

Mam mieszane odczucia odnośnie tego modelu: z jednej strony w końcu mamy pod co podczepiać wagony towarowe i pasażerskie pkp (nie liczę modeli nowoczesnych lokomotyw lub ST44 003 bez "wiader") a z drugiej... błędy w projektowaniu (boczne okna!), niechlujne malowanie i oznakowanie, oraz cena - która nie byłaby dyskusyjna, gdyby nie wykonanie modelu. Miło, że producent postarał się wydać model na polski rynek, ale mam wrażenie, że kupując go akceptujemy wady, które nie powinny się znaleść w finalnym podukcie. Sam nie wiem...

Ps. Niestety nie da się uciec od porówania z modelami polskiego taboru wydawanymi przez PIKO w HO ;)
JarUs
Posty: 1450
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: JarUs »

krzysztof pisze:wierzysz producentowi który nie rozumie co się o nim pisze? :D u mnie pod prądem kręci się wszystkie 6 :D - nawet w powietrzu :D
Nieco się zatraca wizję danego modelu przez marketing producenta/sprzedawcy, a także koledzy piszący na forum o jakimkolwiek modelu przedstawiają jednak bardziej subiektywny niż obiektywny opis przedmiotu, bo każdy inaczej postrzega rzeczywistość. ;)
Dopóki nie wyciągnę z pudełka i sam nie obejrzę .... pozostaje wiara i pytania tu na forum. :D
Z drugiej strony - pomimo wielu informacji na temat produktu, zawsze pozostaje niepewność, co na prawdę takiego wyciągnę z pudełka.
Model, czy imitacja modelu o zawartości X% odwzorowanej rzeczywistości. :D
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: krzysztof »

wlodar pisze:/.../ takie rozmazane krawędzie to totalne niechlujstwo. Nawet BTTB mieli lepiej wykonane oznaczenia, a to przecież 30 lat wstecz.
a co dopiero czasy Zeuke z końca istnienia... ich oznaczenia były bardzo czytelne.
a mnie jeszcze dziwi fakt, że oznaczenia czołowe ST43-397 są namalowane w stopniu zadawalającym, bez większych baboli.
JarUs pisze:Dane ze strony producenta[/url] , tam napędzane 4 osie ?? ;)
wierzysz producentowi który nie rozumie co się o nim pisze? :D u mnie pod prądem kręci się wszystkie 6 :D - nawet w powietrzu :D
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wicy »

W CV dekodera trzeba wyłączyć SUSI. Wtedy wyjścia 3 i 4 będą mogły być użyte jako wyjścia logiczne. Potem można w CV przemapować te wyjścia na klawisze funkcyjne i światło górne oraz kabiny będą obsługiwalne.
Awatar użytkownika
biker
Posty: 412
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: biker »

wicy pisze:
pamelar pisze: Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
Czy ta zwora na płytce (JP) nie będzie czasem wyłączeniem oświetlenia kabiny? Jeśli ktoś odważy się ja przeciąć, niech poinformuje o efekcie.
Po przecięciu zworki nic się nie zmieniło. W instrukcji jest napisane, że trzeba jeszcze coś przeprogramować.
Załączniki
IMG_4111a.jpg
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wlodar »

Patrzę na te zdjęcia i według mnie oznaczenia (zwłaszcza PKP/ST43 naniesione srebrną farbą) są dużo gorsze niż w EU/EP05 (przynajmniej w egzemplarzach elektrowozów, które trafiły do mnie). Wg mnie powinno się to reklamować, bo nie wierzę żeby producent tego nie widział. Pomijając fakt, że litery powinny być wytłoczone (lub naklejone), a nie namalowane, to takie rozmazane krawędzie to totalne niechlujstwo. Nawet BTTB mieli lepiej wykonane oznaczenia, a to przecież 30 lat wstecz.
JarUs
Posty: 1450
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: JarUs »

krzysztof pisze:
JarUs pisze:... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
na 6 osi, gumek nie ma na kołach.
Dane ze strony producenta , tam napędzane 4 osie ?? ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: oelka »

Powtórzyli błąd z H0.
Charakterystyczną cechą lokomotyw 060Da są wąskie okna na skosie ścian bocznych i czołowych. A w modelach tego producentach okna są już na ścianie bocznej za skosem.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: krzysztof »

przemcol pisze:Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005. :roll:
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
i taka dokładnie jest tam data i miejsce.
JarUs pisze: ... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
na 6 osi, gumek nie ma na kołach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości