Wojskowa Bocznica Kolejowa

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wojskowa Bocznica Kolejowa

Post autor: drlukasz »

Coś podobnego chodziło za mną od dawna...

Uwagi.
TomekW pisze:rozjazdy odgałęziające bocznicę nie są uzależnione w urządzeniach SRK i obsługa bocznicy wymaga zamknięcia toru szlakowego.
Wszystkie rozjazdy posiadają napęd ręczny i są obsługiwane przez drużynę manewrową. Klucze do zwrotnic znajdują się na najbliższej stacji.
Jeśli obsługa przez drużynę, to oznacza to zamknięcie całego szlaku na czas całego manewru. Czyli wypuszczamy eszelon/zaopatrzenie itp ze stacji i zamykamy szlak aż do jego powrotu. To bardzo ogranicza. Tym bardziej, że skład można w całości schować na terenie jednostki.
TomekW pisze:Bocznica składa się z toru wyciągowego o długości 964 mm, łuku o promieniu 750 mm, toru dojazdowego 400 mm (wjazd na teren bazy wojskowej z bramą i strażnicą wojskową) oraz dwóch torów ładowczych o długości 1000 mm. Wzdłuż torów znajduje się rampa boczno-czołowa o długości 600 mm.
I trochę tutaj.
a) cały rejon manewrowy byłby infrastrukturą bazy, czyli ogrodzenie powinno przebiegać pomiędzy wyciągiem a torem szlakowym. Brama z wartownią i PZO powinna znaleźć się przy rozjazdach, samo przejście z toru szlakowego na bocznicę też powinno nieco inaczej wyglądać.
b) promień jest w zupełności wystarczający, dla oszczędzenia miejsca można by go nawet zmniejszyć (min - 600mm)
c)kolejny problem to możliwości manewru - zakładam, że baza ma lokomotywę manewrową.
zakładając, że lokomotywa liniowa dojeżdża tak jak to było w rzeczywistości do PZO i tutaj wpycha skład, to poprawna obsługa jest możliwa tylko od strony stacji "po lewej" od bocznicy - zakaz pchania składu na szlaku - ruch od stacji "po prawej" Na PZO następuje wymiana lokomotyw - obsługę przejmuje lokalna maszyna. Jeśli dojechała od strony ramp - podczepi się, wciągnie skład i zostanie nim zablokowana :) Jeśli oczekiwała na końcu żeberka - ok. podciągnie za rozjazdy, wepchnie pod rampę itp.

Weź jeszcze pod uwagę kilka spraw.
1. Przepisy wojskowe mówiły jasno jak ma być rozładowywana np. amunicja i nie wolno było tego robić na torach ogólnych.
2. Paliwo powinno trafić do zbiorników podziemnych, do których instalacja zlewowa nie była zabudowana w torze głównym
3. Co z rotacją wagonów na ładowniach?

Takie ułożenie torów odpowiada raczej bocznicy poligonowej, choć i tak brakuje torów do odstawienia opróżnionych składów.

Czerwona kreska - ogrodzenie bazy
PZO - Punkt Zdawczo Odbiorczy
Wartownia/nastawnia - zakładając, że wartownia ma łączność kolejową i wartownicy odbyli przeszkolenie kolejowe (musieli służąc w takiej jednostce) mamy z głowy klucze dowożone z sąsiedniej stacji...
Na torze od szlaku do PZO - wykolejnica.
Załączniki
wbk.jpg
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 20:02 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: Wojskowa Bocznica Kolejowa

Post autor: TittyTwister »

Witam Tomku
i cieszę się, że też ktoś robi tematy wojskowe. Ja właśnie robię tabor wojskowy (auta, czolgi, itp), tylko musię zrobić odpowiedne platformy (na razie nie są źadne na poziomie). Więc jeżeli biedzimy na spotkaniu, to będzie mieć co jeżdzić do bocznicy 8)
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 470
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wojskowa Bocznica Kolejowa

Post autor: Niejeden »

Pomysł bardzo fajny, wreszcie byłoby gdzie wozić te czołgi i BWP. Pytanie, czy łuk 750 wystarczy, jeśli zdarzy się, że bocznicę będzie obsługiwać lokomotywa szlakowa a nie manewrówka...
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 12:54 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TomekW
Posty: 74
Rejestracja: 27 lip 2006, 12:02
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wojskowa Bocznica Kolejowa

Post autor: TomekW »

Po długim okresie całkowitego zaangażowania w pracę w końcu zanosi się, że będę miał trochę czasu, żeby wrócić do mojego hobby.
W związku z tym zaplanowałem sobie budowę tytułowego obiektu, stanowiącego moduł sTTandardowy. Budowę planuję na zimę, a teraz chciałem przedstawić swój plan do konsultacji.

Moduł stanowi wycinek szlaku jednotorowego z odchodzącą od niego bocznicą szlakową. Profile czołowe to standardowe MP1, wszystkie planowane zwrotnice to EW3.

Opis techniczny:
rozjazdy odgałęziające bocznicę nie są uzależnione w urządzeniach SRK i obsługa bocznicy wymaga zamknięcia toru szlakowego. Wszystkie rozjazdy posiadają napęd ręczny i są obsługiwane przez drużynę manewrową. Klucze do zwrotnic znajdują się na najbliższej stacji.
Bocznica składa się z toru wyciągowego o długości 964 mm, łuku o promieniu 750 mm, toru dojazdowego 400 mm (wjazd na teren bazy wojskowej z bramą i strażnicą wojskową) oraz dwóch torów ładowczych o długości 1000 mm. Wzdłuż torów znajduje się rampa boczno-czołowa o długości 600 mm.

Bocznica przyjmuje transporty wojskowe oraz ładunki przeznaczone dla jednostki m.in węgiel i paliwo.

Plany wykonane w paskudnym programie scarm (niestety nie znam niczego podobnego na OSX), po kliknięciu otworzy się duży oryginał:
Obrazek Obrazek

Czekam na konstruktywne ;) uwagi.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 08:20 przez TomekW, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość