"Flying Scotsman", Class A3, Hornby
Moderator: mod-Tabor
- winner_xp
 - Posty: 394
 - Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
 - Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
Pojechać pewnie by pojechało, ale wydaje mi się, że można by tam wcisnąć mały kocioł parowy i opalać węglem  
			
			
									
																
						- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
... i zagadało, i psiknęło parą w oczyNiejeden pisze:...a podejrzewam, że jakby zajął się tym Winner_xp to by to jeszcze i pojechało
					Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 16:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Niejeden
 - Posty: 470
 - Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
Nie ma o co kruszyć kopii. Skoro to TT to moim zdaniem fajnie, że się tu znalazło. Jest jasno sformułowane, że to model stacjonarny. Decyzję o zakupie każdy podejmie sam.
...a podejrzewam, że jakby zajął się tym Winner_xp to by to jeszcze i pojechało
			
			
													...a podejrzewam, że jakby zajął się tym Winner_xp to by to jeszcze i pojechało
					Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 14:56 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				Samowarek
 - Posty: 745
 - Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
...ale taki model (redukcyjny)jest do postawienia w ? (nieważne gdzie i jak)i praktycznie  tylko do pooglądania a nie jak tych o których jest mowa na tyn Forum, czyli jeżdzacych w analogu czy też w DCC  
 i dla mnie będzie dalej modelem-atrapą  
			
			
									
																
						- oelka
 - Moderator
 - Posty: 2216
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
 - Lokalizacja: MDM
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
Powiedz to modelarzom redukcyjnym.Samowarek pisze:Ktoś kiedyś powiedział "jeżeli koła się kręcą to model o ile nie to atrapa modelu"więc ?
Weź sobie jeszcze jakieś zabezpieczenia na okoliczność ich odpowiedzi.
Zabawka jest uproszczona, model aby był modelem powinien być wiernie wykonany w skali, z jak największą ilością detali.
					Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 16:14 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				jafrap
 - Posty: 462
 - Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
 - Lokalizacja: Z miasta
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
To tutaj ma większy wybór od tego producenta do ujeżdżeniaNiejeden pisze:No to mamy wyzwanie. Kto pierwszy zrobi z tego parowozu model jeżdżący
					Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 10:05 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Niejeden
 - Posty: 470
 - Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
No to mamy wyzwanie. Kto pierwszy zrobi z tego parowozu model jeżdżący 
			
			
									
																
						- 
				PiotrZ
 - Posty: 718
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
Chyba zbyt uproszczona definicja, ale bardzo jednoznaczna.Samowarek pisze:"jeżeli koła się kręcą to model o ile nie to atrapa modelu"
Odpowiadam: koła się nie kręcą.
- 
				Samowarek
 - Posty: 745
 - Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
Ktoś kiedyś powiedział "jeżeli koła się kręcą to model o ile nie to atrapa modelu"więc ?  
			
			
									
																
						- womo
 - Posty: 2502
 - Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
 - Lokalizacja: Wrocław
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8955Scio pisze:Tak na marginesie, przyzwyczajeni jesteśmy, że w banku modeli prezentowane są modele z napędem
Temu na przykład napęd odjechał i co skasować też?
Moim zdaniem ciekawostka, zawsze fajnie wiedzieć, że ktoś, gdzieś, coś robi w skali 1:120.
Dla mnie modele to zabawki więc pasuje
					Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 11:56 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Scio
 - Posty: 754
 - Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
 - Lokalizacja: Kielce
 - Kontakt:
 
Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Jedak BR 01 prezentuje się znacznie lepiej, nie da się tego ukryć. Prezentowany egzemplarz to bardziej zabawka niż model.

Tak na marginesie, przyzwyczajeni jesteśmy, że w banku modeli prezentowane są modele z napędem
					Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 11:56 przez Scio, łącznie zmieniany 4 razy.
									
			
																
						- 
				PiotrZ
 - Posty: 718
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
 - Lokalizacja: Poznań
 - Kontakt:
 
"Flying Scotsman", Class A3, Hornby
 “Flying Scotsman” A3 Class  
  
 Dokładna nazwa modelu 
NRM LNER 4-6-2 'Flying Scotsman' A3 Class, 'As Preserved' (muzealny)
  
 Układ/liczba osi 
2-3-1 (oznaczenie angielskie 4-6-2)
  
 Dokładna nazwa producenta modelu 
Hornby Hobbies Ltd, Westwood, Margate, Kent, CT9 4JX, Wielka Brytania
http://www.hornby.com/
  
 Forma 
model gotowy
  
 Technologia/Materiał 
odlew / metal i tworzywo sztuczne
  
 Charakter produkcji 
model wielkoseryjny
  
 Numer katalogowy modelu 
ST97601
  
 Zarząd kolejowy 
LNER (London & North Eastern Railway),
(obecnie własność National Railway Museum w Yorku, Wielka Brytania)
  
 Epoka 
VI (egzemplarz muzealny)
  
 Oznaczenie modelu 
LNER 4472
  
 Stacjonowanie/Data 
  
 Wersje modelu 
nr.kat. ST97602: LNER 4-6-2 'Call Boy' A3 Class 2795, (limited edition)
nr.kat. ST97603: BR A3 Class 'Trigo' 60084, circa 1949-52, (limited edition)
nr.kat. ST97604: LNER 4-6-2 A3 Class 'Flying Scotsman' 4472, 50 Years in Preservation, (limited edition)
  
 Sprzęg 
brak
  
 Napęd 
model stacjonarny, bez napędu
  
 Oświetlenie 
bez oświetlenia
  
 DCC: 
nie dotyczy
  
 Uwagi 
Model przymocowany do podstawki z imitacją toru (można odkręcić). Opakowanie stanowi nakładana osłona z plexi.
  
 Podsumowanie: 
„Latający Szkot” to piękny parowóz skonstruowany w 1923r. Obsługiwał od 1928r linię Londyn-Edynburg (679 km), pokonując ją w 8 godzin bez żadnych przystanków (stąd przejście przez tender dla załogi, by można podmieniać maszynistów). W 1934r parowóz z lekkim pociągiem pobił rekord prędkości, przekraczając po raz pierwszy na świecie 100 mil/godz (160 km/h). Wycofany ze służby w latach 60-tych XXw. Obecnie po renowacji obsługuje pociągi specjalne. Prezentowany model odwzorowuje egzemplarz muzealny.
  
To chyba pierwszy stacjonarny parowóz opisywany w Banku FTT. Model czy zabawka? Na pewno uzupełnia kolekcję parowozów o „egzotyczny” model. Producenci z kontynentu unikają modeli brytyjskiego taboru, bo są one specyficznie inne, tak jak np. koleje amerykańskie.
Angielski producent Hornby rozprowadza modele gablotkowe w skali TT pod szyldem Corgi Toys. Polecam zapoznanie się z ich ofertą http://www.corgi.co.uk/search/?tag=1:120 .
  
 Foto: 
Opakowanie
 
Widok ogólny i szczegóły
Porównanie z BR01 Tilliga
Inscenizowany skład
 
 Więcej na ten temat : HORNBY 2022.
			
			
									
																
						NRM LNER 4-6-2 'Flying Scotsman' A3 Class, 'As Preserved' (muzealny)
2-3-1 (oznaczenie angielskie 4-6-2)
Hornby Hobbies Ltd, Westwood, Margate, Kent, CT9 4JX, Wielka Brytania
http://www.hornby.com/
model gotowy
odlew / metal i tworzywo sztuczne
model wielkoseryjny
ST97601
LNER (London & North Eastern Railway),
(obecnie własność National Railway Museum w Yorku, Wielka Brytania)
VI (egzemplarz muzealny)
LNER 4472
nr.kat. ST97602: LNER 4-6-2 'Call Boy' A3 Class 2795, (limited edition)
nr.kat. ST97603: BR A3 Class 'Trigo' 60084, circa 1949-52, (limited edition)
nr.kat. ST97604: LNER 4-6-2 A3 Class 'Flying Scotsman' 4472, 50 Years in Preservation, (limited edition)
brak
model stacjonarny, bez napędu
bez oświetlenia
nie dotyczy
Model przymocowany do podstawki z imitacją toru (można odkręcić). Opakowanie stanowi nakładana osłona z plexi.
„Latający Szkot” to piękny parowóz skonstruowany w 1923r. Obsługiwał od 1928r linię Londyn-Edynburg (679 km), pokonując ją w 8 godzin bez żadnych przystanków (stąd przejście przez tender dla załogi, by można podmieniać maszynistów). W 1934r parowóz z lekkim pociągiem pobił rekord prędkości, przekraczając po raz pierwszy na świecie 100 mil/godz (160 km/h). Wycofany ze służby w latach 60-tych XXw. Obecnie po renowacji obsługuje pociągi specjalne. Prezentowany model odwzorowuje egzemplarz muzealny.
To chyba pierwszy stacjonarny parowóz opisywany w Banku FTT. Model czy zabawka? Na pewno uzupełnia kolekcję parowozów o „egzotyczny” model. Producenci z kontynentu unikają modeli brytyjskiego taboru, bo są one specyficznie inne, tak jak np. koleje amerykańskie.
Angielski producent Hornby rozprowadza modele gablotkowe w skali TT pod szyldem Corgi Toys. Polecam zapoznanie się z ich ofertą http://www.corgi.co.uk/search/?tag=1:120 .
Opakowanie
Widok ogólny i szczegóły
Porównanie z BR01 Tilliga
Inscenizowany skład
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość