Czy to znaczy, że będzie można zamówić?Ranger pisze:W TT też da się taki zrobić.
Konwersje UMF
Moderator: mod-Tabor
- Tomasz
- Posty: 210
- Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Model bazowy bardzo wdzięczny do konwersji ale ten tender to już wyzwanie. Trzeba pociąć pokrywę tendra i samą wannę 
Jest tylko jedna szansa aby to zrobić dobrze.
Jest tylko jedna szansa aby to zrobić dobrze.
-
Martint1
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Kawał dobrej roboty odwaliłeś z tym tendrem jak i z całym modelem podoba mi się
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Parowóz Ty42-107 w skali H0 powstał na podstawie modelu bazowego Roco 62186 w malowaniu OBB.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.
W TT też da się taki zrobić.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.
W TT też da się taki zrobić.
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Polecam bo kawał fajnej i unikatowej maszyny wyszedł.
-
romanpumas
- Posty: 1007
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Witam.
Model ma delikatne elementy ale nic nie odlatuje.Może zdażyć się że coś przy wyciąganiu z pudełka wygniemy ale można od razu wyprostować i nic takiego,to już nie plastik że odpadnie.Trzeba pamiętać że wyciągać razem z tendrem bo jest zrobiona na stałe.Co do jazdy to śmiga po torach wspaniale i to mnie cieszy.Jutro sprawdzę jak pomyka z brązowymi węglarkami.
Jakby co to mogę przywieź na Sosnowiec do obejrzenia i próby na modułach
Model ma delikatne elementy ale nic nie odlatuje.Może zdażyć się że coś przy wyciąganiu z pudełka wygniemy ale można od razu wyprostować i nic takiego,to już nie plastik że odpadnie.Trzeba pamiętać że wyciągać razem z tendrem bo jest zrobiona na stałe.Co do jazdy to śmiga po torach wspaniale i to mnie cieszy.Jutro sprawdzę jak pomyka z brązowymi węglarkami.
Jakby co to mogę przywieź na Sosnowiec do obejrzenia i próby na modułach
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Jeszcze jedna ciekawostka. Pytanie się na PW czy model jest delikatny i że strach go na makietę postawić.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.
-
Wojtek_Kraków
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Dzięki!Ranger pisze:Dzięki
Czerwień to Revell 31.
- Tomasz
- Posty: 210
- Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
To jest pierwszy argument, za założeniem konta na Instagramie, który do mnie przemówiłRanger pisze:Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Dzięki
Czerwień to Revell 31.
Czerwień to Revell 31.
-
Wojtek_Kraków
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Dobra robota!
Co to za czerwieni używasz do malowania?
Co to za czerwieni używasz do malowania?
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Początek nowej linii konwersji w TT.
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa
W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej
Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.
https://youtu.be/NzuWz-CBohc
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa
W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej
Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.
https://youtu.be/NzuWz-CBohc
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Zapraszamy na nasz nowy profil na Instagramie. Tam szybciej dowiecie się o nowościach i nadchodzących prezentacjach modeli.
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
https://www.instagram.com/p/B7Os2E_F8Y8 ... _copy_link
- womo
- Posty: 2502
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
To jeszcze istnieje ta skala?Ranger pisze:H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?
- Ranger
- Posty: 3958
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
H0 to jeszcze modelarstwo czy już nie?
Kolejny dzień, kolejny Ty2
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
https://www.youtube.com/watch?v=0lySIeqAyb0
Kolejny dzień, kolejny Ty2
Jednak tym razem nie taki zwykły jak się wydaje.
Parowóz już raz został poddany konwersji. W takim stanie trafił do nas. Podczas konwersji coś poszło nie tak i trzeba było rozebrać całą maszynę na części pierwsze. Wszystkie dodane wcześniej elementy zostały usunięte. Usunięto też ślady po ich montażu. Wtedy można było zacząć prace.
Ty2-29 w klasycznym malowaniu. Parowóz jako pierwszy dostał nową, już trzecią generację reflektorów, tzw. "lustrzanek". Nowe reflektory zostały przeprojektowane pod konwersje parowozów, mają podtoczenie na szybki, trzymają wymiar co do 0,01mm.
Z ciekawostek mamy też całkowicie przebudowany pomost z dodanymi inżektorami oraz podwieszanym zaworem kulowym inżektora Friedmanna.
Światłe białe/czerwone+ manewrowe - oddzielnie zapalane oraz dźwięk to już standard.
Parowóz z malowaniu z lat eksploatacji:
https://www.youtube.com/watch?v=0lySIeqAyb0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość