
Jaki parowóz...
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Czyżby telepatia??? 

-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Prędzej Pt 31 jak u Brawy w H0
Co zrobić, pomarzyć zawsze można... Sorry za off-top;)

-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Na pewno prędzej niż Pt47 z Tilliga 

Ostatnio zmieniony 30 lis 2011, 13:48 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
he he... kiedy to będzie?...tetryk1955 pisze:Poczekajmy, Ranger napisał:
""Ola" jest w planach zaraz po Ty51."
Ostatnio zmieniony 30 lis 2011, 17:43 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Poczekajmy, Ranger napisał:
""Ola" jest w planach zaraz po Ty51."
""Ola" jest w planach zaraz po Ty51."
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
No to chyba nic więcej niż Ok1 nie ma.
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Odnośnie w/w przemalowanki radziłbym ustalić z p. Adamem z Modelmanii szczegóły tego malowania - można je dostosować do swoich potrzeb. Modelamania nie przekształca w żaden sposób armatury kotła, tak więc z bardzo widocznych elementów charakterystycznych dla okresu IIIb pozostaje: podgrzewacz zabudowany w dymnicy, dzwon parowy, turbogenerator znajdujący się na dymnicy oraz całe orurowanie związane z innym, niż na PKP z ep. IIIc sposobem doprowadzenia wody do kotła. Należałoby więc zastosować malowanie adekwatne do ep. IIIb - oszczędniejsze w ilości "czerwonej galanterii", pozbawione tabliczek ostrzegających o obecności sieci trakcyjnej jak również przeniesionym z drzwi dymnicy na czołownicę oznaczeniem serii i numeru - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 08:23 przez cichonęk, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Ale trzeba się śpieszyć, bo model wychodzi z produkcji.Polecam model Tilliga nr. 02296
Ma być też dostępna w grudniu przemalowanka Modelmanii tej lokomotywy, ale raczej w ep IIIc.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:07 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Oto to zdjęcie, zerżnięte z Martela, dzięki koledze Cichonęk'owi;)
http://www.forum.martel.pl/download.php ... 8ecb61208f
http://www.forum.martel.pl/download.php ... 8ecb61208f
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 23:21 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Zajrzyj tutaj - o tym właśnie napisał kol. Furia - poza tym mam w swojej bibliotece parę książek głównie o budowie i konserwacji parowozów z tego okresu, a z nich wynika, że niemiecki osprzęt kotłów, czy np. turbogeneratory AEG były spotykane na PKP do początku lat 60-tych.brovarek pisze:Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Do tej pory byłem przekonany , że raczej bez większych zmian to w ep IIIa ,natomiast w IIIb zmian już kilka być powinno, a reflektory to dopiero w okolicach IIIc, rozumiem , że masz jakieś źródła, fotografie etc?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:05 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Możesz wybrać, albo Ty5 -33 z Poznania albo Ok1, która ma potwierdzenie w papierach właśnie do tych wagonów.Furia pisze:Ok2 był zbyt dużym unikatem, bardziej pasuje tu faktycznie Ty5. Polecam model Tilliga nr. 02296. Przeróbka ty tylko zmiana malowania i oznaczeń. Jest w Świecie Kolei nr 6/2002 na str. 13 zdjęcie z roku 1958 lokomotywy Ty5-33. Parowóz stoi przy peronie 4 poznańskiego dworca, czołem do Mostu Dworcowego. Ma podczepione boczniaki, oraz jedną bagażówkę, Pewnie przyjechał z Leszna, bądź jedzie do Krzyża lub Piły.
Ja wiem , że nie ma to znaczenia

Ps. Jeżeli przekonałeś się do Ty5 to pomaluj sobie lepiej Ty5-20, przynajmniej miała 2 reflektory

Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:05 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Ok2 był zbyt dużym unikatem, bardziej pasuje tu faktycznie Ty5. Polecam model Tilliga nr. 02296. Przeróbka ty tylko zmiana malowania i oznaczeń. Jest w Świecie Kolei nr 6/2002 na str. 13 zdjęcie z roku 1958 lokomotywy Ty5-33. Parowóz stoi przy peronie 4 poznańskiego dworca, czołem do Mostu Dworcowego. Ma podczepione boczniaki, oraz jedną bagażówkę, Pewnie przyjechał z Leszna, bądź jedzie do Krzyża lub Piły.
Nie dość że maszyna ma podgrzewacz wody, generator przy kominie, to prawdziwym szokiem jest dzwon na swoim miejscu. Oczywiście na dachu budki jest klasyczny wywietrznik, koła na osi tocznej szprychowe, jedynie na wypukłej dymnicy nie ma centralnego rygla zamykającego, oraz, co oczywiste tabliczki.
Co do świateł, parowóz ma tylko jeden (!) reflektor, po lewej, typowy mały niemiecki. Po prawym został tylko pałąk.
Postaram się w poniedziałek wrzucić to foto, jeśli nikt nie ma zastrzeżeń co do praw autorskich;)
Nie dość że maszyna ma podgrzewacz wody, generator przy kominie, to prawdziwym szokiem jest dzwon na swoim miejscu. Oczywiście na dachu budki jest klasyczny wywietrznik, koła na osi tocznej szprychowe, jedynie na wypukłej dymnicy nie ma centralnego rygla zamykającego, oraz, co oczywiste tabliczki.
Co do świateł, parowóz ma tylko jeden (!) reflektor, po lewej, typowy mały niemiecki. Po prawym został tylko pałąk.
Postaram się w poniedziałek wrzucić to foto, jeśli nikt nie ma zastrzeżeń co do praw autorskich;)
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Do tej pory byłem przekonany , że raczej bez większych zmian to w ep IIIa ,natomiast w IIIb zmian już kilka być powinno, a reflektory to dopiero w okolicach IIIc, rozumiem , że masz jakieś źródła, fotografie etc?cichonęk pisze:Warto również rozważyć BR50 (Ty5), oczywiście w wersji Altbau. Chociaż był to parowóz towarowy, to w owym czasie ciągnął również pociągi osobowe. Co istotne w ep. IIIb model Tilliga nie wymaga zbyt wielu przeróbek - może, a nawet powinien mieć zachowany niemiecki osprzęt kotła (m. in. podgrzewacz, pompa). Trochę dyskusyjne są niemieckie reflektory ale biorąc pod uwagę ich rozmiar w skali TT można od biedy uznać, że to np. K-30-02 - pozdrawiam
Nawiazując do poprzedniego postu, napisałem celowo, że Ok1, bo ten parowóz obok Pt47 widnieje na oryginalnym służbowym rozkładzie jazdy , który udostępnił nam Pan Krzysztof Koj razem z oznaczeniami do wagonów.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 22:00 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Warto również rozważyć BR50 (Ty5), oczywiście w wersji Altbau. Chociaż był to parowóz towarowy, to w owym czasie ciągnął również pociągi osobowe. Co istotne w ep. IIIb model Tilliga nie wymaga zbyt wielu przeróbek - może, a nawet powinien mieć zachowany niemiecki osprzęt kotła (m. in. podgrzewacz, pompa). Trochę dyskusyjne są niemieckie reflektory ale biorąc pod uwagę ich rozmiar w skali TT można od biedy uznać, że to np. K-30-02 - pozdrawiam
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Jaki parowóz...
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 18:59 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość