Jaki parowóz...

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: tetryk1955 »

Czyżby telepatia??? :D
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: Furia »

Prędzej Pt 31 jak u Brawy w H0 ;) Co zrobić, pomarzyć zawsze można... Sorry za off-top;)
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: tetryk1955 »

Na pewno prędzej niż Pt47 z Tilliga ;)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2011, 13:48 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 1 raz.
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: kolmod »

tetryk1955 pisze:Poczekajmy, Ranger napisał:
""Ola" jest w planach zaraz po Ty51."
he he... kiedy to będzie?...
Ostatnio zmieniony 30 lis 2011, 17:43 przez kolmod, łącznie zmieniany 1 raz.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: tetryk1955 »

Poczekajmy, Ranger napisał:
""Ola" jest w planach zaraz po Ty51."
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: Furia »

No to chyba nic więcej niż Ok1 nie ma.
cichonęk
Posty: 510
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: cichonęk »

Odnośnie w/w przemalowanki radziłbym ustalić z p. Adamem z Modelmanii szczegóły tego malowania - można je dostosować do swoich potrzeb. Modelamania nie przekształca w żaden sposób armatury kotła, tak więc z bardzo widocznych elementów charakterystycznych dla okresu IIIb pozostaje: podgrzewacz zabudowany w dymnicy, dzwon parowy, turbogenerator znajdujący się na dymnicy oraz całe orurowanie związane z innym, niż na PKP z ep. IIIc sposobem doprowadzenia wody do kotła. Należałoby więc zastosować malowanie adekwatne do ep. IIIb - oszczędniejsze w ilości "czerwonej galanterii", pozbawione tabliczek ostrzegających o obecności sieci trakcyjnej jak również przeniesionym z drzwi dymnicy na czołownicę oznaczeniem serii i numeru - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 08:23 przez cichonęk, łącznie zmieniany 3 razy.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: et22 »

Polecam model Tilliga nr. 02296
Ale trzeba się śpieszyć, bo model wychodzi z produkcji.
Ma być też dostępna w grudniu przemalowanka Modelmanii tej lokomotywy, ale raczej w ep IIIc.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:07 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: Furia »

Oto to zdjęcie, zerżnięte z Martela, dzięki koledze Cichonęk'owi;)

http://www.forum.martel.pl/download.php ... 8ecb61208f
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 23:21 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 510
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: cichonęk »

brovarek pisze:Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Do tej pory byłem przekonany , że raczej bez większych zmian to w ep IIIa ,natomiast w IIIb zmian już kilka być powinno, a reflektory to dopiero w okolicach IIIc, rozumiem , że masz jakieś źródła, fotografie etc?
Zajrzyj tutaj - o tym właśnie napisał kol. Furia - poza tym mam w swojej bibliotece parę książek głównie o budowie i konserwacji parowozów z tego okresu, a z nich wynika, że niemiecki osprzęt kotłów, czy np. turbogeneratory AEG były spotykane na PKP do początku lat 60-tych.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:05 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: brovarek »

Furia pisze:Ok2 był zbyt dużym unikatem, bardziej pasuje tu faktycznie Ty5. Polecam model Tilliga nr. 02296. Przeróbka ty tylko zmiana malowania i oznaczeń. Jest w Świecie Kolei nr 6/2002 na str. 13 zdjęcie z roku 1958 lokomotywy Ty5-33. Parowóz stoi przy peronie 4 poznańskiego dworca, czołem do Mostu Dworcowego. Ma podczepione boczniaki, oraz jedną bagażówkę, Pewnie przyjechał z Leszna, bądź jedzie do Krzyża lub Piły.
Możesz wybrać, albo Ty5 -33 z Poznania albo Ok1, która ma potwierdzenie w papierach właśnie do tych wagonów.
Ja wiem , że nie ma to znaczenia :cry: , ale już chyba lepiej Ty2
Ps. Jeżeli przekonałeś się do Ty5 to pomaluj sobie lepiej Ty5-20, przynajmniej miała 2 reflektory ;)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 10:05 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: Furia »

Ok2 był zbyt dużym unikatem, bardziej pasuje tu faktycznie Ty5. Polecam model Tilliga nr. 02296. Przeróbka ty tylko zmiana malowania i oznaczeń. Jest w Świecie Kolei nr 6/2002 na str. 13 zdjęcie z roku 1958 lokomotywy Ty5-33. Parowóz stoi przy peronie 4 poznańskiego dworca, czołem do Mostu Dworcowego. Ma podczepione boczniaki, oraz jedną bagażówkę, Pewnie przyjechał z Leszna, bądź jedzie do Krzyża lub Piły.

Nie dość że maszyna ma podgrzewacz wody, generator przy kominie, to prawdziwym szokiem jest dzwon na swoim miejscu. Oczywiście na dachu budki jest klasyczny wywietrznik, koła na osi tocznej szprychowe, jedynie na wypukłej dymnicy nie ma centralnego rygla zamykającego, oraz, co oczywiste tabliczki.

Co do świateł, parowóz ma tylko jeden (!) reflektor, po lewej, typowy mały niemiecki. Po prawym został tylko pałąk.

Postaram się w poniedziałek wrzucić to foto, jeśli nikt nie ma zastrzeżeń co do praw autorskich;)
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: brovarek »

cichonęk pisze:Warto również rozważyć BR50 (Ty5), oczywiście w wersji Altbau. Chociaż był to parowóz towarowy, to w owym czasie ciągnął również pociągi osobowe. Co istotne w ep. IIIb model Tilliga nie wymaga zbyt wielu przeróbek - może, a nawet powinien mieć zachowany niemiecki osprzęt kotła (m. in. podgrzewacz, pompa). Trochę dyskusyjne są niemieckie reflektory ale biorąc pod uwagę ich rozmiar w skali TT można od biedy uznać, że to np. K-30-02 - pozdrawiam
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl? Do tej pory byłem przekonany , że raczej bez większych zmian to w ep IIIa ,natomiast w IIIb zmian już kilka być powinno, a reflektory to dopiero w okolicach IIIc, rozumiem , że masz jakieś źródła, fotografie etc?
Nawiazując do poprzedniego postu, napisałem celowo, że Ok1, bo ten parowóz obok Pt47 widnieje na oryginalnym służbowym rozkładzie jazdy , który udostępnił nam Pan Krzysztof Koj razem z oznaczeniami do wagonów.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 22:00 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 510
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: cichonęk »

Warto również rozważyć BR50 (Ty5), oczywiście w wersji Altbau. Chociaż był to parowóz towarowy, to w owym czasie ciągnął również pociągi osobowe. Co istotne w ep. IIIb model Tilliga nie wymaga zbyt wielu przeróbek - może, a nawet powinien mieć zachowany niemiecki osprzęt kotła (m. in. podgrzewacz, pompa). Trochę dyskusyjne są niemieckie reflektory ale biorąc pod uwagę ich rozmiar w skali TT można od biedy uznać, że to np. K-30-02 - pozdrawiam
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Jaki parowóz...

Post autor: ArturSchŁ »

Ok2, krótka seria, na bazie Beckmann'a:
Obrazek
Więcej TU
Ostatnio zmieniony 26 lis 2011, 18:59 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości