oelka pisze:Siec zlozona z dwoch przewodow jezdnych i z dwoch lin nosnych nie jest w Polsce nowoscia.
Oczywiście, że nie jest. Taka sieć (oprócz CMK) wisi chociażby na E-30 za Wrocławiem w stronę Węglińca, na węglówce, na linii do Płocka, czy do Nowego Sącza. Tu chodzi oczywiście o przekrój, bo taki był temat.
oelka pisze:Ostanio kraza pomysly modernizacji CMK. Jeden z nich proponuje dostosowanie CMK do predkosci 300km/h.
A skąd masz takie wieści?

Ja, choć w projektowaniu infrastruktury sieciowej na kolei siedzę już 8 lat, to na poważnie o takim pomyśle nie słyszałem. Owszem, jest teraz głośno o tzw. układzie "Y" linii dużych prędkości w Polsce (pisał o tym szeroko w wielu publikacjach chociażby p. Jan Raczyński - prezes Łódzkiego Oddziału SITK RP). CMK miałaby być niejako włączona w taki układ w celu objęcia zasięgiem szybkich połączeń także Krakowa i Katowic, ale ma tam pozostać prędkość 250 km/h i system prądu stałego 3 kV w sieci trakcyjnej. Na "Y"-ku oczywiście system 25 kV, a nawet 2×25 kV 50Hz.
Poza tym na CMK sieć trakcyjna jest obecnie przebudowywana na sieć typu 2C120-2C-3, która ma przekrój 440 mm² i spełnia wymagania dla współpracy z odbierakiem prądu do prędkości 250 km/h.
Pozdrawiam wszystkich, a zwłaszcza tych zainteresowanych siecią trakcyjną.
Krzysiek