BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: DBv »

W starszej wersji BR01 jaką mam też pojawiał się problem z blokującą się osią wózka przedniego. Przyczyną okazała się być blaszka odbierająca prąd, która dość mocno dociskała koło w efekcie blokując je.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: Maciej »

jarkott pisze:Gratuluję zakupu Maćku - ładna bestia.
Dziękuję; model opisze po sobotniej sesji zdjęciowej.
Wczoraj wykonałem taki szybki "oblot" na jaju 100x80 bez rozjazdów. Parowóz jeździł na zasilaniu analogowym.
Na gorąco - światła na pozycji "stop" białe bardzo ładnie się świecą już przy małym prądzie. Loka reaguje bardzo płynnie. Sprawia wrażenie krótkiej lokomotywy, ale gdy przeanalizujemy fotki jest dobrze zeskalowana. Wysoki kocioł z walczakiem i dymnicą, do tego obudowa urządzeń na kotle, walczaku i dymnicy powoduje takie złudzenie.
Korbowody i tłoki bez zarzutu, natomiast od razu przypomniało mi się, przepiękne zresztą spotkanie, gdzie miałem wielką przyjemność i zaszczyt obcować z taborem na wysokim poziomie w gronie przyjaciółTT - a spotkanie z przed pięciu lat ;)
http://www.jarkott.martel.pl/2006_1/spo ... 06_01.html
tu też pracowała "zielona" BR 01 i wózek pod dymnicą wykazywał tendencje do wykolejeń i dziwnych zachowań. Od razu mi to przypomniało mój najnowszy zakup.
W mojej BR 01 np. nie bardzo kręciła się druga oś z kołami wózka tocznego pod dymnicą :lol: Pojawiło się też na początku zjawisko "zawisu" na łukach trzech kół napędowych. No ale to ostre łuki, loka nie dotarta... A zatem przez 30' męczyłem kochanicę. Jedzie ładnie, trója kół napędowych ożyła, ale przedni wózek jest nadal zagadką. No cóż. Zabrałem z gablotki BR 86 made in DDR/BTTB. Dla śmiechu obie położyłem na plecach i tak sobie patrzę - układy jezdne w BTTB polegały na "ramionach" metalowych, w ogóle blaszane wahacze były tam podstawą, w BR 01 Tillig postawił na tworzywa - są za lekkie w tym przypadku. Mam nadzieje że loka się dotrze ale nie oczekuję wielkich zmian z druga osią wózka pod dymnicą. Nagadałem się - ale to tak na gorąco. Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
jarkott
Posty: 625
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: jarkott »

Gratuluję zakupu Maćku - ładna bestia.
Opisz ten model jak się sprawuje pod względem właściwości jezdnych.
A poniżej Twoja dama na "żywo":
http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 303562.jpg
01 502 Hamburg Hbf 14.9.1968
http://img87.imageshack.us/img87/3791/0 ... na2667.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/7107/0 ... t26671.jpg
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5187040
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 12:29 przez jarkott, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: Maciej »

Bardzo gorące i szybkie zdjęcia - dotarła. Postaram się w weekend dodać ją do taboru, jak się należy ;)
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 15:35 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: DBv »

Mam dane tylko z lat 1978-1981 (bo to mnie interesuje najbardziej):

01 0502-3 w okresie 1978-1981: Bw Rostock

1978
BwOstbahnhof - BR01.5 (razem z BR01.20) obsługuje relacje do Szczecina i okazyjnie do Drezna
Bw Saalefeld - obsługuje sztandarowe trasy w regionie, przy czym najbardziej spektakularne to pociągi pospieszne - tranzytowe na trasie Probstzella - Berlin. W tym roku Bw Saalefeld przejmuje lokomotywy Reko 01 od Bw Wittenderge
Bw Pasewalk - obsługuje połączenia pospieszne, osobowe i towarowe ekspresowe w relacjach do Stralsundu, Berlina i Neubrandenburga. Po koniec roku na stanie jest już jednak tylko 1 lokomotywa
Bw Wittenberge - ostatnią Reko 01 przekazuje do Bw Saalefeld
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze

1979
BwOstbahnhof - z dniem 30 IX 1979 zakończenie eksploatacji BR01.5 w relacji do Szczecina. Wszystkie BR01.5 skierowane do funkcji lokomotyw ogrzewczych
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian
Bw Pasewalk - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian przy czym ze względu na zły stan techniczny coraz częściej maszyna wypadaja z obiegu i zastępowana jest przez BR110 i BR132 pełniąc również funkcje lokomotywy ogrzewczej
Bw Wittenberge nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze

1980
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian. Zauważalne jest pojawienie się lokomotyw opalanych węglem, które do końca 1980 roku przejmują część zadań
Bw Pasewalk - ostateczny koniec jakiejkolwiek obsługi pociągów; lokomotywa skierowana do funkcji lokomotywy ogrzewczej
Pozostałe Bw nie prowadzi się tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze

1981
Bw Saalefeld - gromadzi wszystkie maszyny serii 01 i Reko 01 - zarówno opalane mazutem jaki węglowe. W dniu 7 stycznia 1981 roku nastepuje faktyczne zakończenie obsługi relacji pasażerskich mazutowymi Reko 01.

Warto zaznaczyć, że np w Bw Saalefeld lokomotywy (zwłaszcza od ok. 1978) roku wykorzystywane były do prowadzenia pociągów towarowych np na trasie do Unterwellenborn oraz do Jeny (Saalebahn).
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: Maciej »

To jeszcze kilka informacji uzyskanych od kolegi Marcina ;)
BR01.5 - jako flagowe parowozy DR prowadziły pociągi międzynarodowe ( w tym słynną Gedanie na trasie Berlin - Szczecin do 1977 roku) , pośpieszne krajowe. Park wagonowy
w zasadzie obejmował wszystkie czteroosiowe dostępne wagony w ruchu pospiesznym
i dalekobieżnym.
Berlińskie 01 ki były węglowe.
W ruchu planowym do września 1982 - 7 węglowych, reszta to mazutowe.
Dzięki Marcin za info.
kolejkowicz
Posty: 265
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: kolejkowicz »

Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem modelu BR 01.0509-8 Press ep. IV/VI
Model prezentuje się znakomicie szczególnie podczas jazdy.
Może powstanie koło miłośników tej pięknej lokomotywy ?
Obrazek
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 17:27 przez kolejkowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: Maciej »

Dziękuję Krzysztof - ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Losy tej naprawdę pięknej damy - zakochałem się :oops:
Życiorys 01 502 (pierwowzór modelu w TT) wygląda tak:

Producent: Henschel und Sohn, Kassel
Rok: 1935
Numer fabryczny: 22705
Zyciorys:
DRB 01 157
->'45 DRo/DR
->27.09.62 Ub. DR 01 502 (RAWM 62/104, RK RAWH 62/237) - zmiana kotła na mazutowy
->'70 DR 01 0502-3
->14.06.82 Ub. in Dsp. - wycofanie z planowego ruchu
('82-85 VEB Minol, Rostock-Seehafen /L)
++03.88

Krzysztof
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: BarTTmań »

Dzięki Kolegom za cenne info :).
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: Maciej »

BarTTman pisze:Moja jest w malowaniu z IV Ep. więc widać, że wówczas jeszcze jeździła.
Z informacji które dziś otrzymałem seria ta pracowała na DR w ruchu planowym do września 1982.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: tydzial »

Pod koniec lat 70 przyprowadzała na Szczecin Gł pociąg relacji Berlin-Gdynia-Berlin "Gedania"
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: BarTTmań »

Właśnie też ją nabyłem i czekam aż dojedzie ze Spielemax'a. Moja jest w malowaniu z IV Ep. więc widać, że wówczas jeszcze jeździła. Chcę do niej podpiąć skład Moderniesierungów.

Pozdrawiam,
Bartek.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: et22 »

Z dedykowanego setu osobowego do tej lokomotywy - "Interzone Zug" - wynika że na pewno Berlin-Monachium.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001

Post autor: Maciej »

Zanim powklejam fotki tej pięknej damy ;) mam parę pytań. Pewnie znalazłbym sporo informacji w "Dampflok archiv" Transpress'u, ale nie posiadam (jeszcze) tej serii :D
Dotyczy to tej koleżanki
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02001
A zatem moje pytania brzmią:
Od którego roku NRD eksploatowało parowozy mazutowe?
Jakie trasy i relacje obsługiwała BR01.5?
Losy tej naprawdę pięknej damy - zakochałem się :oops:
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 14:32 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość