BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
W starszej wersji BR01 jaką mam też pojawiał się problem z blokującą się osią wózka przedniego. Przyczyną okazała się być blaszka odbierająca prąd, która dość mocno dociskała koło w efekcie blokując je.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Dziękuję; model opisze po sobotniej sesji zdjęciowej.jarkott pisze:Gratuluję zakupu Maćku - ładna bestia.
Wczoraj wykonałem taki szybki "oblot" na jaju 100x80 bez rozjazdów. Parowóz jeździł na zasilaniu analogowym.
Na gorąco - światła na pozycji "stop" białe bardzo ładnie się świecą już przy małym prądzie. Loka reaguje bardzo płynnie. Sprawia wrażenie krótkiej lokomotywy, ale gdy przeanalizujemy fotki jest dobrze zeskalowana. Wysoki kocioł z walczakiem i dymnicą, do tego obudowa urządzeń na kotle, walczaku i dymnicy powoduje takie złudzenie.
Korbowody i tłoki bez zarzutu, natomiast od razu przypomniało mi się, przepiękne zresztą spotkanie, gdzie miałem wielką przyjemność i zaszczyt obcować z taborem na wysokim poziomie w gronie przyjaciółTT - a spotkanie z przed pięciu lat

http://www.jarkott.martel.pl/2006_1/spo ... 06_01.html
tu też pracowała "zielona" BR 01 i wózek pod dymnicą wykazywał tendencje do wykolejeń i dziwnych zachowań. Od razu mi to przypomniało mój najnowszy zakup.
W mojej BR 01 np. nie bardzo kręciła się druga oś z kołami wózka tocznego pod dymnicą


- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Gratuluję zakupu Maćku - ładna bestia.
Opisz ten model jak się sprawuje pod względem właściwości jezdnych.
A poniżej Twoja dama na "żywo":
http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 303562.jpg
01 502 Hamburg Hbf 14.9.1968
http://img87.imageshack.us/img87/3791/0 ... na2667.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/7107/0 ... t26671.jpg
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5187040
Opisz ten model jak się sprawuje pod względem właściwości jezdnych.
A poniżej Twoja dama na "żywo":
http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 303562.jpg
01 502 Hamburg Hbf 14.9.1968
http://img87.imageshack.us/img87/3791/0 ... na2667.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/7107/0 ... t26671.jpg
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5187040
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 12:29 przez jarkott, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Bardzo gorące i szybkie zdjęcia - dotarła. Postaram się w weekend dodać ją do taboru, jak się należy





Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 15:35 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Mam dane tylko z lat 1978-1981 (bo to mnie interesuje najbardziej):
01 0502-3 w okresie 1978-1981: Bw Rostock
1978
BwOstbahnhof - BR01.5 (razem z BR01.20) obsługuje relacje do Szczecina i okazyjnie do Drezna
Bw Saalefeld - obsługuje sztandarowe trasy w regionie, przy czym najbardziej spektakularne to pociągi pospieszne - tranzytowe na trasie Probstzella - Berlin. W tym roku Bw Saalefeld przejmuje lokomotywy Reko 01 od Bw Wittenderge
Bw Pasewalk - obsługuje połączenia pospieszne, osobowe i towarowe ekspresowe w relacjach do Stralsundu, Berlina i Neubrandenburga. Po koniec roku na stanie jest już jednak tylko 1 lokomotywa
Bw Wittenberge - ostatnią Reko 01 przekazuje do Bw Saalefeld
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1979
BwOstbahnhof - z dniem 30 IX 1979 zakończenie eksploatacji BR01.5 w relacji do Szczecina. Wszystkie BR01.5 skierowane do funkcji lokomotyw ogrzewczych
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian
Bw Pasewalk - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian przy czym ze względu na zły stan techniczny coraz częściej maszyna wypadaja z obiegu i zastępowana jest przez BR110 i BR132 pełniąc również funkcje lokomotywy ogrzewczej
Bw Wittenberge nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1980
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian. Zauważalne jest pojawienie się lokomotyw opalanych węglem, które do końca 1980 roku przejmują część zadań
Bw Pasewalk - ostateczny koniec jakiejkolwiek obsługi pociągów; lokomotywa skierowana do funkcji lokomotywy ogrzewczej
Pozostałe Bw nie prowadzi się tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1981
Bw Saalefeld - gromadzi wszystkie maszyny serii 01 i Reko 01 - zarówno opalane mazutem jaki węglowe. W dniu 7 stycznia 1981 roku nastepuje faktyczne zakończenie obsługi relacji pasażerskich mazutowymi Reko 01.
Warto zaznaczyć, że np w Bw Saalefeld lokomotywy (zwłaszcza od ok. 1978) roku wykorzystywane były do prowadzenia pociągów towarowych np na trasie do Unterwellenborn oraz do Jeny (Saalebahn).
01 0502-3 w okresie 1978-1981: Bw Rostock
1978
BwOstbahnhof - BR01.5 (razem z BR01.20) obsługuje relacje do Szczecina i okazyjnie do Drezna
Bw Saalefeld - obsługuje sztandarowe trasy w regionie, przy czym najbardziej spektakularne to pociągi pospieszne - tranzytowe na trasie Probstzella - Berlin. W tym roku Bw Saalefeld przejmuje lokomotywy Reko 01 od Bw Wittenderge
Bw Pasewalk - obsługuje połączenia pospieszne, osobowe i towarowe ekspresowe w relacjach do Stralsundu, Berlina i Neubrandenburga. Po koniec roku na stanie jest już jednak tylko 1 lokomotywa
Bw Wittenberge - ostatnią Reko 01 przekazuje do Bw Saalefeld
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1979
BwOstbahnhof - z dniem 30 IX 1979 zakończenie eksploatacji BR01.5 w relacji do Szczecina. Wszystkie BR01.5 skierowane do funkcji lokomotyw ogrzewczych
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian
Bw Pasewalk - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian przy czym ze względu na zły stan techniczny coraz częściej maszyna wypadaja z obiegu i zastępowana jest przez BR110 i BR132 pełniąc również funkcje lokomotywy ogrzewczej
Bw Wittenberge nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
Bw Rostock nie prowadzi tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1980
Bw Saalefeld - w stosunku do roku poprzedniego bez istotniejszych zmian. Zauważalne jest pojawienie się lokomotyw opalanych węglem, które do końca 1980 roku przejmują część zadań
Bw Pasewalk - ostateczny koniec jakiejkolwiek obsługi pociągów; lokomotywa skierowana do funkcji lokomotywy ogrzewczej
Pozostałe Bw nie prowadzi się tymi lokomotywami pociągów planowych i głównie wykorzystuje je jako lokomotywy ogrzewcze
1981
Bw Saalefeld - gromadzi wszystkie maszyny serii 01 i Reko 01 - zarówno opalane mazutem jaki węglowe. W dniu 7 stycznia 1981 roku nastepuje faktyczne zakończenie obsługi relacji pasażerskich mazutowymi Reko 01.
Warto zaznaczyć, że np w Bw Saalefeld lokomotywy (zwłaszcza od ok. 1978) roku wykorzystywane były do prowadzenia pociągów towarowych np na trasie do Unterwellenborn oraz do Jeny (Saalebahn).
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
To jeszcze kilka informacji uzyskanych od kolegi Marcina
BR01.5 - jako flagowe parowozy DR prowadziły pociągi międzynarodowe ( w tym słynną Gedanie na trasie Berlin - Szczecin do 1977 roku) , pośpieszne krajowe. Park wagonowy
w zasadzie obejmował wszystkie czteroosiowe dostępne wagony w ruchu pospiesznym
i dalekobieżnym.
Berlińskie 01 ki były węglowe.
W ruchu planowym do września 1982 - 7 węglowych, reszta to mazutowe.
Dzięki Marcin za info.

BR01.5 - jako flagowe parowozy DR prowadziły pociągi międzynarodowe ( w tym słynną Gedanie na trasie Berlin - Szczecin do 1977 roku) , pośpieszne krajowe. Park wagonowy
w zasadzie obejmował wszystkie czteroosiowe dostępne wagony w ruchu pospiesznym
i dalekobieżnym.
Berlińskie 01 ki były węglowe.
W ruchu planowym do września 1982 - 7 węglowych, reszta to mazutowe.
Dzięki Marcin za info.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem modelu BR 01.0509-8 Press ep. IV/VI
Model prezentuje się znakomicie szczególnie podczas jazdy.
Może powstanie koło miłośników tej pięknej lokomotywy ?

Pozdrawiam
Jestem szczęśliwym posiadaczem modelu BR 01.0509-8 Press ep. IV/VI
Model prezentuje się znakomicie szczególnie podczas jazdy.
Może powstanie koło miłośników tej pięknej lokomotywy ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 17:27 przez kolejkowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Dziękuję Krzysztof - 

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Życiorys 01 502 (pierwowzór modelu w TT) wygląda tak:maciej_kolej pisze:Losy tej naprawdę pięknej damy - zakochałem się
Producent: Henschel und Sohn, Kassel
Rok: 1935
Numer fabryczny: 22705
Zyciorys:
DRB 01 157
->'45 DRo/DR
->27.09.62 Ub. DR 01 502 (RAWM 62/104, RK RAWH 62/237) - zmiana kotła na mazutowy
->'70 DR 01 0502-3
->14.06.82 Ub. in Dsp. - wycofanie z planowego ruchu
('82-85 VEB Minol, Rostock-Seehafen /L)
++03.88
Krzysztof
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Dzięki Kolegom za cenne info
.

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Z informacji które dziś otrzymałem seria ta pracowała na DR w ruchu planowym do września 1982.BarTTman pisze:Moja jest w malowaniu z IV Ep. więc widać, że wówczas jeszcze jeździła.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Pod koniec lat 70 przyprowadzała na Szczecin Gł pociąg relacji Berlin-Gdynia-Berlin "Gedania"
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Właśnie też ją nabyłem i czekam aż dojedzie ze Spielemax'a. Moja jest w malowaniu z IV Ep. więc widać, że wówczas jeszcze jeździła. Chcę do niej podpiąć skład Moderniesierungów.
Pozdrawiam,
Bartek.
Pozdrawiam,
Bartek.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Z dedykowanego setu osobowego do tej lokomotywy - "Interzone Zug" - wynika że na pewno Berlin-Monachium.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
BR 01.5 oldtender DR ep III nr kat Tillig 02001
Zanim powklejam fotki tej pięknej damy
mam parę pytań. Pewnie znalazłbym sporo informacji w "Dampflok archiv" Transpress'u, ale nie posiadam (jeszcze) tej serii
Dotyczy to tej koleżanki
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02001
A zatem moje pytania brzmią:
Od którego roku NRD eksploatowało parowozy mazutowe?
Jakie trasy i relacje obsługiwała BR01.5?
Losy tej naprawdę pięknej damy - zakochałem się


Dotyczy to tej koleżanki
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02001
A zatem moje pytania brzmią:
Od którego roku NRD eksploatowało parowozy mazutowe?
Jakie trasy i relacje obsługiwała BR01.5?
Losy tej naprawdę pięknej damy - zakochałem się

Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 14:32 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość