Nie posiadam żadnych pomiarów tego urządzenia-zresztą chyba nie ma w handlu modeli podobnych obrotnic

Wszystkie bramy parowozowni łączą się z obrotnicą skrzyżowanymi torami.

po obu brzegach istniejących torów zamontowane są gniazda blokady i po przeciwnej stronie kawałki torów z zaślepką pozostała krawędź wykopu jest płaska

Na brzegu wykopu obrotnicy (po przeciwnej stronie niż na planie z 1915r.)

są ślady po zdemontowanych elementach blokujących obrotnicę na wjazd na nieistniejący dodatkowy tor i tor do nieistniejącej drezynowni.- więc jest to oryginalna obrotnica
Obrotnica łączy się ze stacją 2 torami. Jeden istnieje i łączy 4 bramę z .ostatnim torem stacji poprzez 1 zwrotnicę, przed którą ustawiona jest tarcza manewrowa.

Drugi tor obecnie nie istnieje - łączył 5 bramę prosto z 7 też nieistniejącym torem stacji,

w tym torze znajdował się zachowany kanał oczystkowy i obok zasiek węglowy i płyty kamienne podstawy kranu wodnego. Po zasieku pozostał betonowy plac i ślady (kikuty szyn- słupów ogrodzenia)

Podobno w Pruszczu Bagienicy było tego typu urządzenie do nawęglania (fot. ze skansenu w Chabówce)

ZAGRODY DLA ZWIERZĄT
W tej części stacji po przeciwnej stronie torów szlakowych znajdują się zagrody dla zwierząt i rampa czołowo boczna

W niedzielę 27.03.2011 byłem na stacji i mam nowe odkrycia:
Coś wrąbało deski z 2 bram parowozowni. Wsiąka kostka granitowa z 2 peronu

a w gminie i w powiecie sobie siedzą, kawkę piją, a stacja znika. Jeszcze parę lat i po stacji zostanie mój post na forumtt. Umieściłem tu moje zdjęcia z ostatnich 2 lat.
CDN.

















