Stacja Rajcza
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Najlepiej semafory wjazdowe zrobić na osobnych modułach, a wskaźnik zrobić w wersji wbijanej w teren. Wtedy można praktycznie dowolnie dopasować odległości.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
OK, dzięki za rozjaśnienie sprawy.
A z doświadczeń zlotowych, ile miejsca radzicie zostawić do wskaźnika W5 od pierwszego rozjazdu?
A z doświadczeń zlotowych, ile miejsca radzicie zostawić do wskaźnika W5 od pierwszego rozjazdu?
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Władek mnie uprzedził 

- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Miejscem niebezpiecznym dla semafora wjazdowego jest wskaźnik W5 -(granica przetaczania). Dlatego min. odległość semafora wjazdowego wynosi 100m od wskaźnika W5.
Natomiast odległość wskaźnika W5 od pierwszego rozjazdu może być różna - jak wskazuje nazwa jest to granica przetaczania dla danej stacji.
Określa się to w projekcie w zależności od potrzeb ruchowych i wykonywanych manewrów na stacji lub mijance.
Jeżeli za pierwszy rozjazd będzie "wyciągała" się lokomotywa z dwoma lub trzema wagonami - wystarczy przyjąć 50m a jeżeli dłuższe składy to może to być i 200m.
Natomiast odległość wskaźnika W5 od pierwszego rozjazdu może być różna - jak wskazuje nazwa jest to granica przetaczania dla danej stacji.
Określa się to w projekcie w zależności od potrzeb ruchowych i wykonywanych manewrów na stacji lub mijance.
Jeżeli za pierwszy rozjazd będzie "wyciągała" się lokomotywa z dwoma lub trzema wagonami - wystarczy przyjąć 50m a jeżeli dłuższe składy to może to być i 200m.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Ładny semaforKamilW pisze:Zdjęcia z powolnych postępów prac.

- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Semafor wjazdowy ustawia się 100m przed miejscem niebezpiecznym, a miejscem tym jest najczęściej styk przediglicowy pierwszego rozjazdu, ale również miejscem niebzepiecznym jest miejsce ustawienia wskaźnika W5.
Kolejność jest więc następująca: semafor wjazdowy-100m-wskaźnik W5-xxx-styk przediglicowy pierwszego rozjazdu.
Te "xxx", czyli odległośc ustawienia W5 od pierwszej wajchy, oznacza, na jaką odległość manewrujący skład może wyjechać ze stacji na szlak. Moze to być tylko aby zmieściła się lokomotywa, czy także kilka wagonów, a może w ogóle nie być W5, wynika to z warunków ruchowych konkretnej stacji.

Kolejność jest więc następująca: semafor wjazdowy-100m-wskaźnik W5-xxx-styk przediglicowy pierwszego rozjazdu.
Te "xxx", czyli odległośc ustawienia W5 od pierwszej wajchy, oznacza, na jaką odległość manewrujący skład może wyjechać ze stacji na szlak. Moze to być tylko aby zmieściła się lokomotywa, czy także kilka wagonów, a może w ogóle nie być W5, wynika to z warunków ruchowych konkretnej stacji.

Ostatnio zmieniony 21 paź 2010, 13:04 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
- A_Tox
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Z tego wynika, że ta odległość tofox pisze:...Nie ma podanej min odległości rozjazd - wskaźnik W5. Pewnie zależy to od warunków stacji...

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Dokładnie na tym samym stanęło przy moich poszukiwaniach odpowiedzi na to pytanie.
Chciałem się jednak upewnić.
Pytania z innej beczki:
Czy przy budowie waszych stacji rozciągaliście ją aż do semafora wjazdowego czy z punktu widzenia sTTandardu nie jest to konieczne?
Jaka jest minimalna rozsądna długość krawędzi peronowych? (stację chciałbym wykonać w dwóch wersjach - skróconej i nie, stąd pytanie jaką minimalną długość peronu zachować dla wersji skróconej).
Chciałem się jednak upewnić.
Pytania z innej beczki:
Czy przy budowie waszych stacji rozciągaliście ją aż do semafora wjazdowego czy z punktu widzenia sTTandardu nie jest to konieczne?
Jaka jest minimalna rozsądna długość krawędzi peronowych? (stację chciałbym wykonać w dwóch wersjach - skróconej i nie, stąd pytanie jaką minimalną długość peronu zachować dla wersji skróconej).
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Poprawka:
Z lektury WTB-E10 wynika, że semafor wjazdowy może być min 100m od miejsca niebezpiecznego (np. rozjazdu), zaś wskaźnik W5 min 100m od semafora. Nie ma podanej min odległości rozjazd - wskaźnik W5. Pewnie zależy to od warunków stacji.
Z lektury WTB-E10 wynika, że semafor wjazdowy może być min 100m od miejsca niebezpiecznego (np. rozjazdu), zaś wskaźnik W5 min 100m od semafora. Nie ma podanej min odległości rozjazd - wskaźnik W5. Pewnie zależy to od warunków stacji.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
OIDP 100m
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Zdjęcia z powolnych postępów prac.

Będę wdzięczny za uwagi.
Pytanie:
W jakiej odległości od pierwszego rozjazdu na stacji umieszcza się wskaźnik "granica przetaczania"?




Będę wdzięczny za uwagi.
Pytanie:
W jakiej odległości od pierwszego rozjazdu na stacji umieszcza się wskaźnik "granica przetaczania"?
Ostatnio zmieniony 21 paź 2010, 16:55 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Gdyby wszyscy stosowali to proste rozwiązanie na swoich makietach, nie było by tylu strat.Grzegorz TT pisze:Jeżeli zastosujemy żarówkę, jedynym efektem ubocznym będzie jej zaświecenie się.

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Napędy Tilliga można kupić w cenie około 46 pelenów tylko trzeba się nieco pogimnastykowaćtete pisze:Te napędy są też stosunkowo drogie - ok. 65zł/szt, przy analogicznym Conradzie za 25zł.

Bardzo skutecznym zabezpieczeniem jest umieszczenie w szeregu z polaryzacją dzioba/ iglic, żarówki 12V 5/15W. Praktycznie wszystkie uszkodzenia powstają przy wjeździe lokomotywy na rozjazd "na rozdarcie". Uszkodzeniu może ulec zarówno napęd rozjazdu jak i sama lokomotywa. Jeżeli zastosujemy żarówkę, jedynym efektem ubocznym będzie jej zaświecenie sięArJu pisze:W użytkowaniu należy jednak pamiętać, że nie mają zabezpieczenia prądowego na wyjściu do polaryzacji i można je poważnie uszkodzić przy rozpruciu rozjazdu. Potencjalnym słabym punktem są też styki - blaszki suwające się po ścieżkach płytki PCB.

Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 17:21 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Jestem użytkownikiem starszej wersji napędu, czyli 86110 i generalnie nie skarżę się na ich działanie. Nie potrafię powiedzieć czy są trzy razy lepsze, ale wydają się solidniejsze. W użytkowaniu należy jednak pamiętać, że nie mają zabezpieczenia prądowego na wyjściu do polaryzacji i można je poważnie uszkodzić przy rozpruciu rozjazdu. Potencjalnym słabym punktem są też styki - blaszki suwające się po ścieżkach płytki PCB. Niewątpliwie, decydując się na zabudowę tych napędów, należy zapewnić do nich dostęp. We wspomnianych wyżej 86110 serwis wiąże się z demontażem. W nowych 86112 do większości prac wystarczy pewnie zdjąć pokrywkę, którą - ciekawostka - wycina się wcześniej z opakowania.
I jeszcze jedna kwestia: nie jestem użytkownikiem "conradów", ale mam wrażenie, że można je awaryjnie przełączać ręcznie; w przypadku "tilligów" można o tym zapomnieć.
I jeszcze jedna kwestia: nie jestem użytkownikiem "conradów", ale mam wrażenie, że można je awaryjnie przełączać ręcznie; w przypadku "tilligów" można o tym zapomnieć.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
OK. A czy można jednoznacznie stwierdzić, że napędy Tilliga warte są swojej ceny, a ich żywotność jest np. 3x większa?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2010, 09:46 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość