O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Dział, o warsztacie modelarskim, czyli jak, czym i w jaki sposób...

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1366
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: golab »

W Katowicach TT "sklepowo" dostaniesz w kilku miejscach, niestety nie w takim wyborze jak H0.

Coś tam ma sklep niedaleko dawnej składnicy harcerskiej na Korfantego, podobnie sklep modelarski na ulicy Mikołowskiej (kilka kroków od przystanku naprzeciw Pałacu Młodzieży, w strone AWF) - niestety tylko rzeczy komisowe, ale czasem ciekawe.

Jest też sklep w Chorzowie na ulicy Truchana, też coś dostaniesz :)

Giełda to ogólnie żenada w naszej skali - ceny obłędne, okazje trafiają sie rzadko, mały wybór. Czesi maja ciekawostki, ale raczej w cenach zaporowych ... (BeTTy w rzadkich malowaniach w cenach ebayowych ...). Ciemno

Za to kilku kolegów na forum prężnie działa w dziedzinie "zaopatrzenia" :)
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: tete »

Ja uważam, że nie ma lepszej i gorszej skali, a taki podział z góry skazany jest na niepowodzenie.
Każda skala jest dobra - a jej wybór przez budującego uzależniony jest od tego, co chce osiągnąć. Dla miłośników realistycznych układów torowych lepsze będą mniejsze skale (Z, N) gdyż takie układy torowe mieszczą się na mniejszej powierzchni (oczywiście nie pisze już o wyborze odpowiednich torów).
Jeśli jednak zależy nam na szczegółach modeli, to przy skalach najmniejszych (Z, N) możemy zapomnieć o satysfakcji wynikającej z tychże szczegółów - po prostu modele są na tyle małe, że szczegóły znikają w oczach (aczkolwiek z N-ki wyciska się obecnie naprawdę dużo z tego co widzę)....
Osoby chcące cieszyć oko szczegółami modelu, nitami na blachach, i takimi tam - wybierają skalę H0 i większe... no ale wówczas może się zdarzyć że z uwagi na brak powierzchni mogą zapomnieć o posiadaniu stacji gdy taka po prostu nie mieści się np. w posiadanym pokoju... wówczas wchodzą w grę kompromisy... budowa szlaku w H0 zamiast stacji albo:

Skala TT - uważana jest za taki kompromis, gdyż jest na tyle mała, że mieści się jeszcze (w miarę) w pokoju, ale i modele wyglądają w miarę dokładnie - szczególnie ostatnie produkcje Tilliga czy Roco...

Nie bez znaczenia będzie też dostępność modeli w barwach odpowiednich zarządów kolei, np. PKP. W N-ce z tym cienko, TT-tka z racji ciśnienia wywoływanego przez rodzimych miłośników ma już lepiej (patrz ostatnie produkty Tilliga czy piękny ST44 002 od Roco), z kolei H0 to już masa taboru PKP.

Ja wybrałem TT, bo dotarło do mnie, że w tej skali zbuduję to, co chciałem zawsze zbudować (stacja styczna z linią wąskotorową). W TT zajmie mi to 5,40 metra, a w H0 zajęłoby ok. 9 metrów.... (3,6 metra różnicy przy założeniu rozjazdów EW6 tilliga, bo takie bym chciał mieć w H0, gdybym ją miał...). ;)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 20:53 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: Mariusz »

Wymyślacie :evil: 1:100 powstało przy nagłym hamowaniu przecież :mrgreen:
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: tetryk1955 »

Pomysł do bani bo przecież dekoder się nie zmieści do takiej krótkiej loki ale za to jakie szczupłe panienki na makiecie (choć zależy w jakiej pozycji)
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: Ciamosław »

Alteo pisze:I to na owalnych kołach. To dopiero jazda będzie. :D
O tak, a jak jeszcze poustawia się takie owalne kółka co drugi wagon naprzemiennie, mniej więcej tak: 00 00 oo oo 00 00 oo oo, to te wagoniki będą tak wesoło podskakiwały podczas jazdy, raz jeden wyżej, raz drugi. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 10:28 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: Alteo »

I to na owalnych kołach. To dopiero jazda będzie. :D
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 342
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: Jerzyr »

A_Tox pisze:Długość, tylko długość.
To dość znany i stary numer na skrócenie składów...
I jeszcze takiego potworka nazywają modelem.
Ech... tak to tylko w H0... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 22:40 przez Jerzyr, łącznie zmieniany 1 raz.
MiGo
Posty: 52
Rejestracja: 27 lip 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: MiGo »

A_Tox pisze:Długość, tylko długość.
To dość znany i stary numer na skrócenie składów...
Zgadzam się i potwierdzam że o to chodziło.

Michał
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 22:40 przez MiGo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: Kilkujadek »

:shock:
:idea:
Po oszczędnościach w HO na długości rzędu 1:400 spora stacja zmieści się w każdym domu :lol:
Awatar użytkownika
A_Tox
Posty: 62
Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: A_Tox »

MiGo pisze:Roco 1:100 Michał
Długość, tylko długość.
To dość znany i stary numer na skrócenie składów...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 21:19 przez A_Tox, łącznie zmieniany 1 raz.
MiGo
Posty: 52
Rejestracja: 27 lip 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: MiGo »

Jerzyr pisze:Bez komentarza.
Ale co bez komentarza? Oto dowód że tak może być Roco 1:100 .

Michał
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 21:18 przez MiGo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10355
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: ArturSchŁ »

stallord pisze:Zaczynam się bawić w to ale nadal nie wiem czym się różni ...
Trochę przekornie zaproponuję Tobie byś zrezygnował zarówno z H0 jak i TT.

Są inne piękne i bardziej praktyczne wielkości:
:arrow: większe 0, 1,
:arrow: lub jeszcze mniejsze N, Z

Czemu się skupiać na Skali Środka (TT) czy 1,5 raza większego H0 ??

W małym pokoju zmieścisz jeszcze więcej eNki czy Zetki, za to gdy weźmiesz do ręki model w wielkości 1 lub 0 to z pewnością dostrzeżesz w nich o wiele więcej szczegółów.
Czemu akurat TT czy H0 ??
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 342
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: Jerzyr »

MiGo pisze:- w H0 można kupić wagony w skali 1:100
Bez komentarza.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 20:06 przez Jerzyr, łącznie zmieniany 1 raz.
MiGo
Posty: 52
Rejestracja: 27 lip 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: MiGo »

SWBT.S.A. pisze:Jeżeli chcesz mieć dużą makietę proponuje TT.
W TT tory są tanie ale tabor droższy
W H0 tory są droższe a tabor tańszy, ponadto wybór w H0 jest większy.
Jeszcze można by dodać:
- w H0 jest większy wybór w zabudowie makiety (budowle, zwłaszcza przemysłowe),
- w TT jest dużo taboru w barwach DR (jest to wada i zaleta jednocześnie - decydują zainteresowania modelarza),
- w H0 można kupić wagony w skali 1:100 (pasażerskie), przez co można oszczędzić miejsca na tory stacyjne.
Co do kosztów torów H0 to bym jeszcze polemizował...

Pozdrawiam

Michał
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 20:06 przez MiGo, łącznie zmieniany 1 raz.
ŁukaszTT
Posty: 201
Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: O co chodzi i w ogóle czym się różni H0 od TT

Post autor: ŁukaszTT »

http://forumtt.pl/viewforum.php?f=35

:P

P.S Poprzeglądaj trochę forum...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady i techniki modelarskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość