ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: tete »

Walczę z ST44-678. Kilka fot (baza - Roco):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 cze 2010, 16:53 przez tete, łącznie zmieniany 4 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: tete »

Z zapodanych w temacie numerów chyba jednak zdecyduję się na zrobienie 678.

W międzyczasie jeden z kolegów podesłał mi na maila też linki do numeru 075 (dzięki!)...
Fotka nie jest fotką - można polegać, że grafika ta wykonana została rzetelnie przez jej autora...

ST44-075
Obrazek
z portalu http://trainz.banal.net/

Lecz z poszukiwanych numerów najbardziej przypadło mi do gustu malowanie 678-semki z roku 1990. Jest najbardziej typowe dla tej serii z tego okresu, bez dodatków - z tego co widać na zapodanej wcześniej fotce.

Na tej 075 (jak w 042) także widać jakieś 'wydziwadła' - tym razem na zgarniaczach i elementach zawieszenia.... a to mi się nie za bardzo podoba (ale to zapewne lata późniejsze)...
DBv pisze:
tete pisze:Można więc by wysnuć wniosek, że wzory malowania w danej epoce sobie, a dodatki sobie...
:shock: ;)
Może za daleko idący... ale faktem jest, że w późniejszym okresie zdarzały się nietypówki... ;)
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 16:49 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: DBv »

tete pisze:Można więc by wysnuć wniosek, że wzory malowania w danej epoce sobie, a dodatki sobie...
:shock: ;)
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 16:45 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: tete »

drlukasz pisze:Tabliczka nie jest żadnym wyznacznikiem.
"Mój" ST44-183 w okresie służby w Częstochowie jeździł przez pewien czas z owalną tabliczką na jednej ścianie i rombem na drugiej.
heh... dobre. Widać z tego, że aby na 100% być pewnym wyglądu z konkretnego okresu, trzeba by mieć dokumentacje foto z każdej strony...
Ja np. znalazłem w międzyczasie foty 042-ki (ale epoka V) i zauważyłem dopiero po jakimś czasie, że np nr ST44-042 ma na czole namalowany herb Kostrzyna nad Odrą... uszczelki w oknach czołowych też jakieś białe... (fota z 2000 roku). Można więc by wysnuć wniosek, że wzory malowania w danej epoce sobie, a dodatki sobie...
Obrazek
fota z www.ufo.maknet.pl
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 16:45 przez tete, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: oelka »

sTTaszek pisze:Chyba Woroszyłowgrad chociaż można też spotkać się z nazwą Wołoszyłowgrad
Masz racje. Przepraszam za literówkę.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 16:10 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: sTTaszek »

oelka pisze:Lugansk w latach 1935-1958 i 1970-1991 nazywal sie Woloszywogrod.
Chyba Woroszyłowgrad chociaż można też spotkać się z nazwą Wołoszyłowgrad

Staszek
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 16:03 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: Marek TT »

Dlatego napisałem że dwudzielne żaluzje były z reguły a nie wszystkie.
W rzeczywistości bywało różnie część lokomotyw miała podmieniane w naprawach.
ST44-313 też ma dwudzielną żaluzję. ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: oelka »

KamilW pisze:Z tego czego ja się dowiedziałem to zmiana zakładu nastąpiła po dostarczeniu pierwszych 300 lokomotyw (informacja nieprecyzyjna).
Dowcip w tym, ze zakład był cały czas ten sam. I stał cały czas w tym samym miejscu, w tym samym mieście. Zmieniła się tylko... nazwa owego miasta. Lugansk w latach 1935-1958 i 1970-1991 nazywał się Wołoszywogród.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 16:01 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: drlukasz »

Tabliczka nie jest żadnym wyznacznikiem.
"Mój" ST44-183 w okresie służby w Częstochowie jeździł przez pewien czas z owalną tabliczką na jednej ścianie i rombem na drugiej.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: KamilW »

Z tego czego ja się dowiedziałem to zmiana zakładu nastąpiła po dostarczeniu pierwszych 300 lokomotyw (informacja nieprecyzyjna).
Ja osobiście robię model o numerze 324 który był już z nowego zakładu (tabliczka w kształcie rombu), a żaluzje ma trójdzielną.
Tutaj wszystko zależało bardziej od tego co kto miał pod ręką w danej chwili niż od sztywnie przyjętych reguł.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: Marek TT »

Popatrz na bok lokomotywy na tabliczkę firmową - jest w kształcie rąbu. Te z tabliczkami w kształcie rąbu z regóły miały dwudzielną żaluzję.
Pochodziły one z innej fabryki niż egzemplarze wcześnijsze z trójdzielną żaluzją. Miały one owalne duże tabliczki firmowe na boku lokomotywy i były chyba do numerów 450.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: brovarek »

Z wszelkich dostepnych artykułów na tenat ST44 wynika , że ten numer miał podwójną fabrycznie. :lol:
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: tete »

Od jednego z kolegów otrzymałem link z fotą ST44-678: http://scenicrail.fotopic.net/p54328617.html (dzięki!)

Widać, że lokomotywa ta ma podwójnie dzieloną żaluzję i starą listwę ozdobną na czole (bufory prostokątne). Ponieważ autor blach zapewniał mnie, że numery boczne dobierane były pod kątem modeli z potrójnie dzieloną żaluzją, stąd pytanie:

Czy egzemplarz ten mógł trafić już do Polski z fabryki z podwójną żaluzją, czy wymieniano je potem? Orientuje się ktoś?
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: tete »

oelka pisze:Ale na trainphoto też możesz poszukać zdjęć gagarinów, zresztą często tego samego autora.
Właśnie po nazwisku autora fotek, które podałeś, doszedłem do trainphoto ;)
Dzięki za info!
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 09:17 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST44 FOTKI poszukiwane z nr bocznymi:

Post autor: oelka »

tete pisze:Dzięki! ;) Poszukałem po nazwisku i napatoczyła mi się TA STRONA . Podany przez ciebie adres rzeczywiście jest trupem...
Ale na trainphoto też możesz poszukać zdjęć gagarinów, zresztą często tego samego autora.
Poza tym na boku dowiedziałem się, że w zasadzie wszystkie numery do 500 w epoce IV (do naprawy głównej) miały podobny wygląd - buda zielona, żółty pasek, listwa ozdobna, zielone czoła, okrągłe bufory.
Do pierwszej naprawy głównej tak. A potem to już rożnie bywało. Ot ST44-097 w kontekście dyskusji o zderzakach w ST44, która niedawno na forum miała miejsce: http://www.flickr.com/photos/42309484@N ... 6/sizes/l/
A poważnie co do niektórych widocznych zmian konstrukcyjnych w ST44:
ST44-045 - zamontowano fabrycznie tłumik wydechu.
ST44-495 - zmieniono sposób połączenia dachu i zmniejszono liczbę śrub
ST44-1074 - zmieniono konstrukcje przedniego zgarniacza:
http://rail.phototrans.eu/14,9608,0.html
http://rail.phototrans.eu/14,25478,0.html
Warto oba powyższe zestawić z wcześniej prezentowanym zdjęciem ST44-097.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 09:16 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości