
Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Nie rozumiem w czym problem
Zapis odnosi się do DKW który wykazuje sporo wad. Nie brano pod uwagę DKW2 "Beaslera", który ma zdecydowanie lepsze parametry.

-
- Posty: 155
- Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
No właśnie i o tą długość chodzi....
w pierwotnym planie tak właśnie miałem zamiar zrobić dwa rozjazdy EW3, ale zdecydowanie zwiększa to zapotrzebowanie na miejsce i rozwiązaniem miał być właśnie anglik.... Heh i znowu anglicy zawiedli....

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Tańszym, i zdecydowanie najmniej awaryjnym rozwiązaniem są dwa rozjazdy EW3, ustawione iglicami do siebie (oczywiście z wstawką prostą między nimi).adamTT pisze:Będę używał rozjazdów EW2 i EW3 [...] a rozjazd typu Beasler trochę kosztuje...
Niestety, to rozwiązanie jest okupione znacznie większą długością...

Owszem - dopuszcza go. Ale między "dopuszcza" a "zaleca" jest ogromna różnica.Z tego co wiem to sTTandard dopuszcza stosowanie DKW

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Z tego co wiem to sTTandard dopuszcza stosowanie DKW ale nie na torach głównych, co do Beaslera nie ma chyba ustaleń.
Jest droższy ale warto, testowałem oba z nich.
Jest droższy ale warto, testowałem oba z nich.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Dobrze że zapytałem, bo już byłem zdecydowany na zakup.... ale chyba zmienię zdanie, chociaż pokrzyżuje to moje plany, zleżało mi żeby mięć tego anglika... Będę używał rozjazdów EW2 i EW3 także jak pisał KamilW trochę by się to gryzło no i nie było by zgodne ze sTTandardem i jeszcze gdybym miał mieć kłopoty z tym rozjazdem to niezbyt mi się to uśmiecha hmmm, a rozjazd typu Beasler trochę kosztuje... kurcze...
ale dziękuje za rady
ale dziękuje za rady

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Raczej źle. Głównie ze względu na mały promień w torach zwrotnych oraz kiepskie wykończenie. Jeśli ktoś potrafi zapewnić mu idealne warunki pracy, to może być OK. Ale w "warunkach bojowych" łatwo może skończyć tak, jak ten w Platerowie, gdzie jest zmorą manewrowych...adamTT pisze:Koledzy mam do Was pytanie. Jak w praktyce sprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW Rozjazd krzyżowy podwójny L=166mm ?

Oczywiście, można stosować do niego Conrady. W tym rozjeździe nie ma problemów z polaryzacją - krzyżownice są plastikowe, jak w EW1.adamTT pisze:Czy można podłączyć do niego conrady? Jak w takim rozjeździe rozwiązana jest sprawa polaryzacji.... ?
Ups.. Widzę, że Kamil był szybszy...

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Cześć, jeśli chodzi o ten rozjazd to jest on jeśli chodzi o rozwiązania konstrukcyjne odpowiednikiem EW1.
I tak jak do EW1 można jak najbardziej podłączyć do niego napędy Conrada i nie wymaga on polaryzacji krzyżownic.
Co do jego sprawowania to jest ono takie samo jak rozjazdów EW1.
Tillig oferuje także rozjazd typu Beasler, który (moim zdaniem) lepiej się prezentuje i swoją budową odpowiada już rozjazdom EW2 i EW3.
Więc podsumowując, jeśli na makiecie będziesz używał rozjazdów EW1 (co jest niezgodne ze sTTandardem) to możesz spokojnie użyć DKW, jeśli jednak masz rozjady EW2, EW3 to polecam drugą opcje.
I tak jak do EW1 można jak najbardziej podłączyć do niego napędy Conrada i nie wymaga on polaryzacji krzyżownic.
Co do jego sprawowania to jest ono takie samo jak rozjazdów EW1.
Tillig oferuje także rozjazd typu Beasler, który (moim zdaniem) lepiej się prezentuje i swoją budową odpowiada już rozjazdom EW2 i EW3.
Więc podsumowując, jeśli na makiecie będziesz używał rozjazdów EW1 (co jest niezgodne ze sTTandardem) to możesz spokojnie użyć DKW, jeśli jednak masz rozjady EW2, EW3 to polecam drugą opcje.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?
Witam,
Koledzy mam do Was pytanie. Jak w praktyce sprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW Rozjazd krzyżowy podwójny L=166mm

Czy można podłączyć do niego conrady? Jak w takim rozjeździe rozwiązana jest sprawa polaryzacji.... ?
Koledzy mam do Was pytanie. Jak w praktyce sprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW Rozjazd krzyżowy podwójny L=166mm

Czy można podłączyć do niego conrady? Jak w takim rozjeździe rozwiązana jest sprawa polaryzacji.... ?
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2009, 17:36 przez adamTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości