Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: Kilkujadek »

Nie rozumiem w czym problem ?? Zapis odnosi się do DKW który wykazuje sporo wad. Nie brano pod uwagę DKW2 "Beaslera", który ma zdecydowanie lepsze parametry.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: adamTT »

No właśnie i o tą długość chodzi.... :( w pierwotnym planie tak właśnie miałem zamiar zrobić dwa rozjazdy EW3, ale zdecydowanie zwiększa to zapotrzebowanie na miejsce i rozwiązaniem miał być właśnie anglik.... Heh i znowu anglicy zawiedli....
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: T_Domagalski »

adamTT pisze:Będę używał rozjazdów EW2 i EW3 [...] a rozjazd typu Beasler trochę kosztuje...
Tańszym, i zdecydowanie najmniej awaryjnym rozwiązaniem są dwa rozjazdy EW3, ustawione iglicami do siebie (oczywiście z wstawką prostą między nimi).
Niestety, to rozwiązanie jest okupione znacznie większą długością... :/
Z tego co wiem to sTTandard dopuszcza stosowanie DKW
Owszem - dopuszcza go. Ale między "dopuszcza" a "zaleca" jest ogromna różnica. :mrgreen:
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: KamilW »

Z tego co wiem to sTTandard dopuszcza stosowanie DKW ale nie na torach głównych, co do Beaslera nie ma chyba ustaleń.
Jest droższy ale warto, testowałem oba z nich.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: adamTT »

Dobrze że zapytałem, bo już byłem zdecydowany na zakup.... ale chyba zmienię zdanie, chociaż pokrzyżuje to moje plany, zleżało mi żeby mięć tego anglika... Będę używał rozjazdów EW2 i EW3 także jak pisał KamilW trochę by się to gryzło no i nie było by zgodne ze sTTandardem i jeszcze gdybym miał mieć kłopoty z tym rozjazdem to niezbyt mi się to uśmiecha hmmm, a rozjazd typu Beasler trochę kosztuje... kurcze...
ale dziękuje za rady :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: T_Domagalski »

adamTT pisze:Koledzy mam do Was pytanie. Jak w praktyce sprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW Rozjazd krzyżowy podwójny L=166mm ?
Raczej źle. Głównie ze względu na mały promień w torach zwrotnych oraz kiepskie wykończenie. Jeśli ktoś potrafi zapewnić mu idealne warunki pracy, to może być OK. Ale w "warunkach bojowych" łatwo może skończyć tak, jak ten w Platerowie, gdzie jest zmorą manewrowych... ;)
adamTT pisze:Czy można podłączyć do niego conrady? Jak w takim rozjeździe rozwiązana jest sprawa polaryzacji.... ?
Oczywiście, można stosować do niego Conrady. W tym rozjeździe nie ma problemów z polaryzacją - krzyżownice są plastikowe, jak w EW1.

Ups.. Widzę, że Kamil był szybszy... :mrgreen:
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: KamilW »

Cześć, jeśli chodzi o ten rozjazd to jest on jeśli chodzi o rozwiązania konstrukcyjne odpowiednikiem EW1.
I tak jak do EW1 można jak najbardziej podłączyć do niego napędy Conrada i nie wymaga on polaryzacji krzyżownic.
Co do jego sprawowania to jest ono takie samo jak rozjazdów EW1.
Tillig oferuje także rozjazd typu Beasler, który (moim zdaniem) lepiej się prezentuje i swoją budową odpowiada już rozjazdom EW2 i EW3.
Więc podsumowując, jeśli na makiecie będziesz używał rozjazdów EW1 (co jest niezgodne ze sTTandardem) to możesz spokojnie użyć DKW, jeśli jednak masz rozjady EW2, EW3 to polecam drugą opcje.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Jak wsprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW ?

Post autor: adamTT »

Witam,

Koledzy mam do Was pytanie. Jak w praktyce sprawuje się rozjazd typu anglik T83300 DKW Rozjazd krzyżowy podwójny L=166mm
Obrazek
Czy można podłączyć do niego conrady? Jak w takim rozjeździe rozwiązana jest sprawa polaryzacji.... ?
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2009, 17:36 przez adamTT, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość