BR120, Roco

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: et22 »

Ok, w BR110 i BR132 jest ich więcej, myślałem że tu też.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: Adamczewski »

et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: et22 »

A tych dźwięków nie ma więcej? Powyżej F19?
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 714
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: MonsterSale »

I bardzo dobrze zrobiłeś. Masz piękny, czysty, 16-bitowy dźwięk.
O ile wiem, projekty dla ST44, które może mają jakieś zapowiedzi dworcowe po polsku, są dla starych dekoderów 8-bitowych i nie brzmią tak dobrze, nawet jeśli ktoś umie rozróżnić pracę silnika z jakimiś osłonami czy innym tłumikiem.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: Adamczewski »

No dobra, lokomotywa do mnie dotarła: Seria 781 kolei czechosłowackich (bordowa z żółtym pasem). Wygląda i jeździ bez zarzutu, pięknie liczy podkłady na minimum zadanej mocy na Multimouse. Brzmi wspaniale, ale po pierwsze - to moja pierwsza lokomotywa z dźwiękiem, a po drugie - nie jestem w stanie stwierdzić jak brzmiałoby nasze ST44, a jak faktycznie brzmi czeski "Sergej". Syrena ewidentnie nie brzmi "po naszemu".

Fabrycznie zaprogramowano następujące funkcje/dźwięki:
F0 - Światła
F1 - Odgłosy jazdy (silnik włączony)
F2 - Syrena krótka
F3 - Syrena długa
F4 - Gwizdek konduktora
F5 - Dźwięki łączenia/rozprzęgania
F6 - Tryb manewrowy
F7 - Zgrzyt jazdy po łukach
F8 - Kompresor
F9 - Jazda luzem (empty running - działa tylko gdy lokomotywa się porusza)
F10 - Gwizdek długi
F11 - Gwizdek krótki
F12 - Spust powietrza
F13 - Blokada prędkości
F14 - Wyciszenie
F15 - Hamulec ręczny
F16 - Zamykanie/Otwieranie drzwi
F17 - Piaskowanie
F18 - Zwiększenie głośności
F19 - Zmniejszenie głośności
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

Dla "podniesienia" atrakcyjności KOLEJKI. :lol:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze: 14 maja 2025, 08:19...niemieckie zapowiedzi peronowe albo niemieckie komunikaty z krótkofalówek
A takie coś powinno być zakazane i ostro tępione, najlepiej przez jakiś UOKiK albo cóś.... :lol:
Osobiście nie rozumiem, po kiego grzyba do modelu lokomotywy wgrywane są dźwięki inne, niż samej lokomotywy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: ArturSchŁ »

Kwestia brzmienia pracującej lokomotywy to dopiero początek.
Co będziecie czuli, gdy z ST44 usłyszycie niemieckie zapowiedzi peronowe albo niemieckie komunikaty z krótkofalówek ??
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, ja.
Volkswagen ist gód maszina
!!
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

Dzięki za wyjaśnienia. :P
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: oelka »

wlodar pisze: 13 maja 2025, 21:37 No, ale przecież jak robimy wersję ST44 z wiadrami, to z reguły wybieramy jako bazę BR120 z tłumikiem, czyż nie?149484.jpg
7380002.jpg
Jak dla mnie te niemieckie, czy czechosłowackie wyglądają jak nasze.
Tak jak tłumiki również ich osłony z RAW Meiningen były inne niż te stosowane na PKP i CSD, gdyż Niemcy wykonali to samodzielnie, bez wykorzystania części sprowadzonych z ZSRR.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 13 maja 2025, 19:34Co to znaczy? Sądzę, że odgłosy silnika, hamowania etc. są takie same. Czy chodzi ci o różnorakie sygnały wydawane przez lokomotywę? Trąbka na DR inaczej brzmiała niż nasza?
Może na samym początku brzmiały podobnie. Ale później każdy z zarządów kolejowych modernizował i usprawniał te lokomotywy w inny sposób.
Przykładowo, pierwsze ST44 dla PKP miały silnik 2-suwowy (typu 14D40) i nie posiadały tłumika. Tłumiki były dorabiane wg własnego projektu. Kolejne egzemplarze miały już tłumik, ale wciąż silnik 2-suwowy. Późniejsze modernizacje dla PKP obejmowały wymianę silnika na 4-suwowy (np. na rosyjski 12CzN26/26). Każda z tych wersji wyróżniała się więc innym dźwiękiem wydechu.
Odnośnie syren kolejowych ("trąbek"), to nie jestem pewien, ale na ST44 zapewne też montowano znormalizowane syreny PKP, inne niż na DR.

A to, co widzisz na dachu, to tylko osłona tłumika.
To, że wygląda tak samo, wcale nie znaczy, że dźwięczy też tak samo. ;)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

No, ale przecież jak robimy wersję ST44 z wiadrami, to z reguły wybieramy jako bazę BR120 z tłumikiem, czyż nie?
149484.jpg
7380002.jpg
Jak dla mnie te niemieckie, czy czechosłowackie wyglądają jak nasze.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: oelka »

Co to znaczy? Sądzę, że odgłosy silnika, hamowania etc. są takie same. Czy chodzi ci o różnorakie sygnały wydawane przez lokomotywę? Trąbka na DR inaczej brzmiała niż nasza? Nie mam żadnej lokomotywy z dźwiękiem, więc moje pytanie jest jak najbardziej na poważnie.
M62 budowane dla DR nie miały tłumików. Dopiero później podczas napraw RAW Meiningen montował tłumiki, ale własnej konstrukcji. Więc albo mamy dźwięk silnika bez tłumika dla ST44-001 do 003 z początków eksploatacji, albo z tłumikiem ale innym niż stosowany w Polsce.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

ArturSchŁ pisze: 13 maja 2025, 13:30
z myślą o konwersji na nasze ST44
...to dźwięki DR nie przypasują do PKP.
Co to znaczy? Sądzę, że odgłosy silnika, hamowania etc. są takie same. Czy chodzi ci o różnorakie sygnały wydawane przez lokomotywę? Trąbka na DR inaczej brzmiała niż nasza? Nie mam żadnej lokomotywy z dźwiękiem, więc moje pytanie jest jak najbardziej na poważnie.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: Adamczewski »

ArturSchŁ pisze: 13 maja 2025, 13:30
MonsterSale pisze: 13 maja 2025, 09:55Bierz fabryczny dźwięk
tylko, że:
z myślą o konwersji na nasze ST44
...to dźwięki DR nie przypasują do PKP.
Może Elvis, lub inny, pomoże.
A tak, to już sobie później ogarnę. Loka zamówiona, dzięki :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość