Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
automaTTyk
Posty: 13
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: automaTTyk »

To jest MP1 tylko jeszcze bez odwodnienia
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: KamilW »

A tak z ciekawości, nie zauważyłem profilu sTTandardowego przy wjeździe do parowozowni, co jeszcze planujesz z przodu dodać?
automaTTyk
Posty: 13
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: automaTTyk »

KamilW pisze:... Jakie są wymiary modułu? Tak duży moduł może być kłopotliwy w transporcie, a przecież o mobilność chodzi...
Wym 150x75cm. Z transportem kłopotu nie będzie - zmieści się do mojego auta.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 12:07 przez automaTTyk, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: mradwan »

140 cm długości to absolutne minimum!
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: KamilW »

Bardzo dobry początek, ale mnie po oczach uderzyły rozmiary makiety. Jakie są wymiary modułu? Tak duży moduł może być kłopotliwy w transporcie, a przecież o mobilność chodzi.
Nad kwestiami technicznymi rozmieszczenia urządzeń nie będę się rozpisywał bo nie mam w tym temacie zielonego pojęcia.
Powodzenia w dalszych pracach.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 12:08 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
automaTTyk
Posty: 13
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: automaTTyk »

Dzięki za podpowiedzi.

Obrazek

1- bunkier węglowy
2- magazyn
3- tor odstawczy

Czy taki układ będzie do przyjęcia?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 08:45 przez automaTTyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: Kilkujadek »

6) Wskazana suwnica bramowa lub jakiś dźwig tuż obok hal parowozowni.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: mradwan »

Po pierwsze, jestem pod dużym wrażeniem - sam pracuję nad czymś podobnym.
carman pisze:Na takiej sporej powierzchni przydałoby się więcej torów, jakaś bocznica do magazynu, rampy rozładunkowej. A tu tak wszystko biegnie do obrotnicy.
To racja zwłaszcza, że koło wieży wodnej masz miejsce na takie niezbędne budowle jak kotłownię, warsztaty i magazyn.

Skąpy układ torowy może sugerować pierwowzór z kolei galicyjskich, a wówczas mógłbyś wieżę wodna w ogóle pominąć - ukształtowanie terenu na wielu stacjach na linii transwersalnej czy kryniczance czyniło te budowle zbędnymi.

Przydałby sie też jakiś tor odstawczy na pług, pociąg ratunkowy, małe tendrzaki manewrowe itp.

Pewno będzie to Ep. III - więc jakaś mała instalacja do tankowania diesli też byłaby celowa, np. po prawej stronie od wjazdu. lokomotywy manewrowe, wagony spalinowe itp. pojawiły sie dość wcześnie w ep. III nawet w Polsce.

Nastawnia jest OK. mogła zostać dobudowana w czasie wojny.

Gorzej z nawęglaniem. przejrzałem projektując swój moduł wiele zdjęć parowozowni polskich i niemieckich i czegoś takiego nie znalazłem. Poza tym - gdzie masz zamiar trzymać zapas węgla - to powinno zajmować ok. 25%-30% powierzchni parowozowni.

I różne detale:
1 )Kanały na szlakę - obrotnica wskazuje, że chcesz obsługiwać lokomotywy z tendrami. Zaprojektowane kanały ledwie starczają na małe tendrzaki. Poza tym oba kanały masz na tym samym torze - może to znacznie zmniejszyć przepustowość parowozowni. Jak chcesz wyciągać szlakę i ją wywozić?

2) Przydałaby się jeszcze jedna wieża do piasku.

3) Skład złomu i miejsce na nowe zestawy kołowe.

4) Skład smarów

5) Wyciąg do obsługi dołu z karbidem (w Ep. II i III; w Ep. IV jako zardzewiały złom)

Musisz tez przewidzieć minimum sygnalizacji.

Zobacz - może przyda Ci się coś z tego wątku
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=3741`
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 08:44 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: carman »

Na takiej sporej powierzchni przydałoby się więcej torów, jakaś bocznica do magazynu, rampy rozładunkowej. A tu tak wszystko biegnie do obrotnicy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: Kilkujadek »

Wydaje mi się, że stosujesz technikę tłuczniowania dla HO. Łatwiej jest zalewać tłuczeń rozcieńczonym klejem. Ta technika w naszej skali daje lepsze rezultaty.
automaTTyk
Posty: 13
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią

Post autor: automaTTyk »

Na początek kilka fotek stanu obecnego
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W obecnej chwili wszystkie budynki wymagają jeszcze dokończenia.
Nastawnia będzie wymieniona gdyż nie bardzo pasuje do klimatu i epoki.
Obecnie trwa szutrowanie, później zieleń i drogi.

Proszę o uwagi i spostrzeżenia ponieważ na tym etapie budowy da się jeszcze wiele zmienić.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 08:42 przez automaTTyk, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość