Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
To jest MP1 tylko jeszcze bez odwodnienia
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
A tak z ciekawości, nie zauważyłem profilu sTTandardowego przy wjeździe do parowozowni, co jeszcze planujesz z przodu dodać?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Wym 150x75cm. Z transportem kłopotu nie będzie - zmieści się do mojego auta.KamilW pisze:... Jakie są wymiary modułu? Tak duży moduł może być kłopotliwy w transporcie, a przecież o mobilność chodzi...
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 12:07 przez automaTTyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
140 cm długości to absolutne minimum!
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Bardzo dobry początek, ale mnie po oczach uderzyły rozmiary makiety. Jakie są wymiary modułu? Tak duży moduł może być kłopotliwy w transporcie, a przecież o mobilność chodzi.
Nad kwestiami technicznymi rozmieszczenia urządzeń nie będę się rozpisywał bo nie mam w tym temacie zielonego pojęcia.
Powodzenia w dalszych pracach.
Nad kwestiami technicznymi rozmieszczenia urządzeń nie będę się rozpisywał bo nie mam w tym temacie zielonego pojęcia.
Powodzenia w dalszych pracach.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 12:08 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Dzięki za podpowiedzi.

1- bunkier węglowy
2- magazyn
3- tor odstawczy
Czy taki układ będzie do przyjęcia?

1- bunkier węglowy
2- magazyn
3- tor odstawczy
Czy taki układ będzie do przyjęcia?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 08:45 przez automaTTyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
6) Wskazana suwnica bramowa lub jakiś dźwig tuż obok hal parowozowni.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Po pierwsze, jestem pod dużym wrażeniem - sam pracuję nad czymś podobnym.
Skąpy układ torowy może sugerować pierwowzór z kolei galicyjskich, a wówczas mógłbyś wieżę wodna w ogóle pominąć - ukształtowanie terenu na wielu stacjach na linii transwersalnej czy kryniczance czyniło te budowle zbędnymi.
Przydałby sie też jakiś tor odstawczy na pług, pociąg ratunkowy, małe tendrzaki manewrowe itp.
Pewno będzie to Ep. III - więc jakaś mała instalacja do tankowania diesli też byłaby celowa, np. po prawej stronie od wjazdu. lokomotywy manewrowe, wagony spalinowe itp. pojawiły sie dość wcześnie w ep. III nawet w Polsce.
Nastawnia jest OK. mogła zostać dobudowana w czasie wojny.
Gorzej z nawęglaniem. przejrzałem projektując swój moduł wiele zdjęć parowozowni polskich i niemieckich i czegoś takiego nie znalazłem. Poza tym - gdzie masz zamiar trzymać zapas węgla - to powinno zajmować ok. 25%-30% powierzchni parowozowni.
I różne detale:
1 )Kanały na szlakę - obrotnica wskazuje, że chcesz obsługiwać lokomotywy z tendrami. Zaprojektowane kanały ledwie starczają na małe tendrzaki. Poza tym oba kanały masz na tym samym torze - może to znacznie zmniejszyć przepustowość parowozowni. Jak chcesz wyciągać szlakę i ją wywozić?
2) Przydałaby się jeszcze jedna wieża do piasku.
3) Skład złomu i miejsce na nowe zestawy kołowe.
4) Skład smarów
5) Wyciąg do obsługi dołu z karbidem (w Ep. II i III; w Ep. IV jako zardzewiały złom)
Musisz tez przewidzieć minimum sygnalizacji.
Zobacz - może przyda Ci się coś z tego wątku
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=3741`
To racja zwłaszcza, że koło wieży wodnej masz miejsce na takie niezbędne budowle jak kotłownię, warsztaty i magazyn.carman pisze:Na takiej sporej powierzchni przydałoby się więcej torów, jakaś bocznica do magazynu, rampy rozładunkowej. A tu tak wszystko biegnie do obrotnicy.
Skąpy układ torowy może sugerować pierwowzór z kolei galicyjskich, a wówczas mógłbyś wieżę wodna w ogóle pominąć - ukształtowanie terenu na wielu stacjach na linii transwersalnej czy kryniczance czyniło te budowle zbędnymi.
Przydałby sie też jakiś tor odstawczy na pług, pociąg ratunkowy, małe tendrzaki manewrowe itp.
Pewno będzie to Ep. III - więc jakaś mała instalacja do tankowania diesli też byłaby celowa, np. po prawej stronie od wjazdu. lokomotywy manewrowe, wagony spalinowe itp. pojawiły sie dość wcześnie w ep. III nawet w Polsce.
Nastawnia jest OK. mogła zostać dobudowana w czasie wojny.
Gorzej z nawęglaniem. przejrzałem projektując swój moduł wiele zdjęć parowozowni polskich i niemieckich i czegoś takiego nie znalazłem. Poza tym - gdzie masz zamiar trzymać zapas węgla - to powinno zajmować ok. 25%-30% powierzchni parowozowni.
I różne detale:
1 )Kanały na szlakę - obrotnica wskazuje, że chcesz obsługiwać lokomotywy z tendrami. Zaprojektowane kanały ledwie starczają na małe tendrzaki. Poza tym oba kanały masz na tym samym torze - może to znacznie zmniejszyć przepustowość parowozowni. Jak chcesz wyciągać szlakę i ją wywozić?
2) Przydałaby się jeszcze jedna wieża do piasku.
3) Skład złomu i miejsce na nowe zestawy kołowe.
4) Skład smarów
5) Wyciąg do obsługi dołu z karbidem (w Ep. II i III; w Ep. IV jako zardzewiały złom)
Musisz tez przewidzieć minimum sygnalizacji.
Zobacz - może przyda Ci się coś z tego wątku
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=3741`
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 08:44 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Na takiej sporej powierzchni przydałoby się więcej torów, jakaś bocznica do magazynu, rampy rozładunkowej. A tu tak wszystko biegnie do obrotnicy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Wydaje mi się, że stosujesz technikę tłuczniowania dla HO. Łatwiej jest zalewać tłuczeń rozcieńczonym klejem. Ta technika w naszej skali daje lepsze rezultaty.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Moja pierwsza makieta - moduł z parowozownią
Na początek kilka fotek stanu obecnego

W obecnej chwili wszystkie budynki wymagają jeszcze dokończenia.
Nastawnia będzie wymieniona gdyż nie bardzo pasuje do klimatu i epoki.
Obecnie trwa szutrowanie, później zieleń i drogi.
Proszę o uwagi i spostrzeżenia ponieważ na tym etapie budowy da się jeszcze wiele zmienić.




W obecnej chwili wszystkie budynki wymagają jeszcze dokończenia.
Nastawnia będzie wymieniona gdyż nie bardzo pasuje do klimatu i epoki.
Obecnie trwa szutrowanie, później zieleń i drogi.
Proszę o uwagi i spostrzeżenia ponieważ na tym etapie budowy da się jeszcze wiele zmienić.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2009, 08:42 przez automaTTyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość