Kombinujecie strasznie, a to z oznaczeniem przewoźnika, a to z malowaniem ostoi. Przecież podstawową różnicą będącą powodem do podziału epok jest numer na wagonie. Podstawa do wprowadzenia IV epoki było ujednolicenie serii wagonu złożonej z cyfr i wprowadzenie cyfry sprawdzającej na końcu w postaci: 00 00 000 0 000-0 zamiast dotychczasowej sześciocyfrowej.KrzyszTTof pisze:Z węglarkami PMT jest o tyle łatwo, że te z III epoki DR mają czarną ramę (czarny pasek u dołu pudła) natomiast te z IV DR mają całe pudła brązowe.
Analogicznie malowane są pozostałe dwie wersje "drewniane".
W późniejszym okresie objęło też ujednolicenie serii literowej np. w przypadku węglarek niemieckie "O" czy polskie "W" zostało zastąpione w przepisach UIC litera "E". Zmiany zakończono do roku 1980 - i to jest epoka IVa.
A w tym temacie zupełnie nie o to chodzi.
Żeby sprawdzić czym różni się model "Wuppertala" o numerze katalogowym PMT 65201 od 65203 trzeba zobaczyć co jest namalowane na modelu. Ze strony producenta wygląda, ze 65203 jest w epoce IV. Ale pewności, ze wagon na zdjęciu jest tym, którego dotyczy model katalogowy nie ma żadnej, szczególnie, ze zdjęcie 65203 jest jak na złość podlej jakości. W informacji o nowościach na rok 2005 jest zdjęcie tego modelu podpisane jako "handmuster" i ten prototyp ma ewidentnie oznaczenia epoki IV. Mimo. ze podpis mówi o epoce III.
65201 jest z pewnością modelem z epoki III. Posiada serię literową "K" i numer 21-05-30. Można go odnaleźć w TT Modellbahn Datenbank
Krzysztof